اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

خواص زعفران برای لاغری+ مطالب پر کاربرد

آخرین بروز رسانی: 1 اسفند 1402
دسته‌بندی ها:
  • اگر به دنبال لاغری هستید، سراغ گیاه خوبی آمده اید، خواص زعفران برای لاغری بسیار موثر و کاربردی است و ما هم در این بخش به معرفی و توضیح کامل این خاصیت از زعفران می پردازیم و توصیه می کنیم برای آشنایی دقیق با خواص زعفران برای لاغری و شیوه مصرف آن برای لاغری، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

     

    خواص زعفران برای لاغری

    چگونه با زعفران لاغر شویم؟

    زعفران و سروتونین

    همه ماجرا در مورد خواص زعفران برای لاغری بر می گردد به سروتونین.

    هورمون سروتونین که به هورمون شادی نام گرفته است قادر است بر 40 میلیون از سلول های مغز تاثیر بگذارد!

    بر اساس تحقیقاتی که بر روی افراد نسبتا تپل صورت گرفت، مشخص شد که سروتین در بدن آنها کم است و به همین دلیل آنها برای به دست آوردن روحیه بهتر و به دست اوردن سروتونین، سراغ مصرف بیشتر غذا می روند و به همین شکل با افزایش وزن مواجه می شوند.

    بررسی نقش زعفران در لاغری 

    اولا باید دانست که زعفران یکی از عمده عواملی است که از اشتهای کاذب جلوگیری می کند و تعدیلی در میل شما به مصرف غذاها ایجاد می کند.

    و در مرحله بعد باید گفت که؛ شما با خوردن زعفران می توانید هورمون های سروتونین را در مغز خود افزایش بدهید و در نتیجه برای جبران کمبود میزان سروتونین در بدن خود، سراغ پرخوری نمی روید چرا که میزان سروتونین مغز شما به اندازه کافی هست.

    هم چنین جالب است که شما فقط با 20 دقیقه بوییدن زعفران هم می توانید تا اندازه قابل توجهی سروتونین مغز خود را افزایش دهید. پس خواص زعفران برای لاغری حتی به خوردن آن هم محدود نمی شود و شما فقط با استشمام هم می توانید از خواص زعفران برای لاغری خود استفاده کنید.

    مطالب علمی در رابطه با خواص زعفران برای لاغری

    استاد دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در رابطه با لاغری و زعفران اینگونه بیان کردند که؛

    سعی شود در کنار همه پرهیز های غذایی ای که انجام می دهید و ورزش هایی که انجام می دهید، از شربت زعفران و گلاب و عسل هم استفاده کنید که تاثیرات خوبی برای لاغری دارد و مصرف مقدار اندکی از زعفران قبل از غذا می تواند در کاهش اشتها شما موثر باشد.

    زعفران از خواصی برخوردار است که می تواند آنزیم لیپاز پانکراس را در بدن مهار کند و در نتیجه ی این مهار، از هضم شدن چربی های موجود در رژیم غذایی جلوگیری می شود و در آخر هم میزان کالری با کاهش مواجه می شود.

    زعفران یک آنتی اکسیدان قدرتمند و سرکوب کننده‌ای خطرناک برای سیتوکین‌ های التهابی به شمار می‌رود و همین کارایی آن موجب لاغری و تناسب اندام می‌شود. بعلاوه باید دانست که زعفران علاوه بر دشمنی با اشتها کاذب بر روی احساس سیری تاثیر مثبتی می‌گذارد و باعث افزایش یافتن میزان متابولیسم گلوکز و لیپید در بدن می‌شود.

    نحوه استفاده از زعفران برای لاغری

    زعفران با تخم شربتی، معجونی برای لاغری

    اگر واقعا به دنبال لاغری و تناسب اندام هستید و می خواهید تاثیر بیشتری از طلای سرخ دریافت کنید، پس زعفران را با تخم شربتی مخلوط کنید، بدین شکل که شربت زعفران را تهیه کرده و به آن تخم شربتی را هم اضافه کنید. تخم شربتی خودش از عواملی است که موجب کاهش اشتها می شود و قادر است تا چند ساعت شما را سیر نگه دارد.

    خواص زعفران برای لاغری

    در ضمن این نکته را هم در نظر داشته باشید که بر اساس گفته های متخصصان تغذیه، اگر تخم شربتی را شیرین کنید و یا آنرا به همراه شکر یا قند مصرف کنید، خاصیت کاهش اشتهایی آن کمتر می شود بنابراین اگر به دنبال لاغری هستید پس بهتر است برای طعم دار کردن شربت خود از گلاب یا هل استفاده کنید.

    بنابراین اگر خواص زعفران برای لاغری را می خواهید دوچندان کنید، اولا زعفران را با تخم شربتی میل کنید و ثانیا به آن شکر نزنید.

    شیوه مصرف:

    سعی کنید که هر روز و قبل از مصرف هر وعده غذایی یک لیوان از شربت زعفران به همراه تخم شربتی را نوش جان کنید. دقت کنید که شربت باید حدودا نیم ساعت قبل از مصرف غذا میل شود.

    بنابراین ما می توانیم از این به بعد در فصل های گرم سال، به جای مصرف دمنوش زعفران، از شربت زعفران به همراه تخم شربتی استفاده کنیم و علاوه بر لذت بردن از طعم عالی آن، به روند لاغری خود هم کمک قابل توجهی کنیم.

    زعفران و شیر، ترکیبی بسیار مغذی برای لاغری

    یکی دیگر از مفید ترین نوشیدنی ها چه از جهت مواد مغذی و خواص درمانی آن و چه از جهت کارایی آن برای لاغری، شیر به همراه زعفران است که به معنای واقعی فوق العاده است.

    برای تهیه کردن شیر زعفران راه های مختلفی وجود دارد ولی به نظر ما بهترین نسخه تهیه آن بدین شرح است؛ زعفران را می سابیم و با مقداری هل ترکیب می کنیم و بعد از آن شیر را گرم می کنیم و زعفران و هل را به آن اضافه کرده و منتظر می مانیم تا رنگ زعفران در شیر به خوبی حل شود.

    زعفران و شیر هر دو اینها دارای خواص بسیار زیاد و قدرتمندی هستند؛ شیر برای استحکام استخوان ها عالی است و خواص زعفران برای لاغری و همچنین برای رفع افسردگی بسیار کارآمد است و به طور کلی هر نوشیدنی ای که حاوی زعفران باشد برای بهبودی روحیه موثر است.

    شما هنگامی که احساس گرسنگی می کنید بهترین راه برای آنکه هم سیر شوید و هم در خوردن زیاده روی نکنید، آن است که غذایی انتخاب کنید که در عین کم بودن، از خواص بالایی برخوردار باشد که ما به شما یک لیوان شیر و زعفران را به عنوان یک میان وعده کاملا ایده آل پیشنهاد می کنیم.

    برای لاغر شدن بعد از غذا زعفران بخورید

    از روش های دیگری و خواص زعفران برای لاغری که توصیه می شود، مصرف زعفران بعد از هر وعده غذایی است بدین شکل که بعد از سرو غذاهایتان یک یا دو فنجان چای زعفران نوش جان کنید.

    شما با مصرف چای زعفران بعد از هر وعده غذایی، متابولیسم بدن خود را افزایش می‌دهید و در نتیجه چربی‌های بدن برای کسب انرژی مصرف می‌شود.

    البته خود آشپزی زعفرانی هم شاید بتواند کمک خوبی به تنظیم و تعدیل میزان مصرف غذای شما داشته باشد چراکه در خود غذا از زعفران استفاده می کنید و نیازی نیست که بار ها و بار ها آنرا در روز مصرف کنید و با این روش یک نوبت را به خود غذا اختصاص می دهید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۵ رای
    برچسب ها:
    
    بدوندیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *