آموزش های افزایش راندمان برداشت زعفران، در اینستاگرام ماه‌چین

کاشت زعفران در گلدان: آموزش کشت زعفران در خانه

آخرین بروز رسانی: 29 مرداد 1402
دسته‌بندی ها:
  • عطر و طعم زعفران بخشی از اصالت غذاهای ایرانی است. آیا تا بحال به این فکر کردید با کاشت زعفران در گلدان بتوانید این ادویه‌ی گران را در خانه خودتان پرورش دهید؟

    در این مقاله قصد داریم به آموزش کاشت زعفران در خانه بپردازیم و تمامی مراحل را گام به گام تا برداشت زعفران از گلدان، مرور کنیم.

    کشت زعفران در مقیاس کوچک، برای کسانی که به دنبال کسب تجربه برای ورود به دنیای زعفران هستند ، آموزش عملی مناسبی است. شاید دلگرم کننده باشد که بدانید برخی از کشاورزان ماه‌چین اولین کشت خود را در خانه شروع کرده‌اند و امروز برداشت‌های بالا ازین محصول دارند.

    مراحل کشت زعفران در خانه

    بطور کل روش کاشت زعفران و مراحل نگهداری از آن در هر بستر یکسان است؛ تنها در انجام مراحل هر کدام نکاتی وجود دارد که در ادامه مواردی که مربوط به کشت گلدانی است را ذکر کرده‌ایم.

    خرید پیاز زعفران خانگی

    شاید تصور کنید گل زعفران از دانه یا بذر رشد می‌کند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است چرا که این گیاه از پیازچه‌‌ به عمل می‌آید. این پیاز ۷ سال در خاک می‌ماند و در طی این ۷ سال در حال تکثیر و رشد است؛ در واقع شما در سال اول کشت، پیاز زعفران خریداری می‌کنید و در سال‌های بعد تنها با نگهداری و کوددهی صحیح به تکثیر این گیاه کمک می‌کنید و علاوه بر آن از محصول آن هر ساله برداشت می‌کنید.

    هنگام خرید پیاز زعفران بسیار مهم است پیاز زعفرانی که تهیه می‌کنید ضدعفونی شده باشد. مجموعه ماه‌ چین با تهیه‌ی پکیج‌های پیاز زعفران خانگی اقدام به فروش پیاز زعفران بصورت خرد کرده‌است، تا قدمی در جهت ترویج کشت این طلای سرخ ایرانی برداشته باشد.

     

    پیاز زعفران

    زمان کشت زعفران

    پیاز زعفران در تابستان به خواب می‌رود و بهترین زمان کشت زعفران در گلدان و خانه، سه ماه تابستان است. با خنک‌تر شدن هوا این گیاه از خواب بیرون می‌آید؛ با توجه به تفاوت درجه دما در مناطق ایران، زمان کشت در مناطق گرمسیری طولانی‌تر است و تا مهر ماه زمان دارند.

     

    آماده سازی بستر کشت

    خاک مناسب برای کاشت زعفران در گلدان ، خاکی است که از ۶۰ درصد شن و ماسه و سی درصد خاک رس تشکیل شده‌است. به اصطلاح به این نوع خاک لومی شنی میگویند همچنین این خاک نباید شور باشد. (خاک باغچه برای کشت زعفران در گلدان مناسب است)

    تفاوتی ندارد کاشت زعفران را در گلدان پلاستیکی انجام دهید یا گلدان سفالی؛ نکته‌ای که باید در انتخاب گلدان به آن توجه کنید ارتفاع آن است و اینکه زیر گلدان آب جمع نشود.

    فرقی نمی‌کند که بخواهید کاشت زعفران را در گلدان پلاستیکی انجام دهید و یا گلدان سفالی؛ در هر کدام بهتر است عمق کاشت پیاز ها ۱۵ الی ۲۰ سانت باشد و حداقل زیر پیازها ده سانت خاک وجود داشته باشد. بنابراین بهترین ارتفاع گلدانی که جهت کشت زعفران تهیه می‌کنید چیزی حدود ۳۰ سانت است.

    آبیاری زعفران

    توجه داشته باشید در فصل تابستان نباید پیاز زعفران را آبیاری کنید. شروع آبیاری زعفران در گلدان هر ۱۵ روز یکبار بصورت سطحی از مهر ماه آغاز می‌شود.

    اگر در باغچه پیاز زعفران خود را کاشته‌اید بارندگی‌های فصلی طی پاییز و زمستان نیاز آبی این گیاه را فراهم می‌کند. باز هم یادآوری می‌کنیم به هیچ‌عنوان در تابستان پیازها را آبیاری نکنید. اگر در باغچه خود گیاه دیگری دارید که به آبیاری در تابستان نیاز دارد بهتر است با فاصله‌ی مناسبی از پیازها کاشته شده باشند.

    نیاز نوری پیاز زعفران

    به هیچ عنوان نباید پیازهای زعفران را در دمای خانه نگهداری کنید چرا که منجر به خشک شدن پیازها می‌شود. بهتر است گلدان زعفران را در تراس، بالکن یا پشت بام نگهداری کنید. بطورکل شما می‌توانید در مکانی معتدل که زعفران شما در معرض نور کافی و دمای هوای خنک باشد زعفران خود را کشت کنید.

    کود دهی زعفران در گلدان

    خاک‌های ایران به دلیل عدم مدیریت صحیح در کشاورزی به سمت فقر مواد آلی می‌روند. کوددهی یکی از راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و موثر جهت اصلاح خاک است. بدون شک خاکی که در باغچه یا گلدان شما وجود دارد، دچار فقر مواد آلی و عناصر مغذی است.

    از آنجایی که قرار است بعد از کاشت زعفران در گلدان، پیاز زعفران ۷ سال در خاک آن نگهداری شود بهتر است هر سال  مراحل کوددهی زعفران را انجام دهید تا خاک غنی داشته باشید.

    ممکن است خرید کود زعفران برای متراژهای کوچک و خانگی کمی دشوار باشد. به همین جهت تیم ماه چین برای آن دسته از مشتریان خود که نیاز به کود زعفران در حجم کم دارند، پکیج کودی خانگی را تهیه کرده‌اند تا بتوانند بهترین دوره ‌کاشت زعفران در خانه را پشت سر بگذارند و به محصول نهایی برسند.

    .

    برداشت زعفران

    خب حالا در آبان‌ماه هستیم و زعفران های شما به مدت ۱۴ روز گل می‌دهند. گلدهی پیاز زعفران شما در سال اول شروع میشود و در سال های بعد بیشتر از قبل میشود. هرگل زعفران دارای 3 یا 4 رشته (گاهاً 5 رشته) زعفران است که میتوانید از طعم و عطر فوق العاده آن استفاده کنید.

    خب حالا شما صاحب زعفران مرغوبی هستید که خود شما به عمل آورده اید. لحظه چیدن گل های زعفران یکی از هیجان انگیز ترین لحظات زندگی شما خواهد بود و طعم آن مدت ها در ذهن شما خواهد بود.

     

    کاشت زعفران در گلدان

    نکات مهم برای کاشت زعفران در خانه:

    1. به ازای هر یک کیلو پیاز زعفران می‌توانید حدود 1 تا 2 گرم زعفران مرغوب در سال اول بدست بیاورید. در سال‌های بعد این مقدار افزایش می‌یابد و هم چنین پیاز زعفران شما در سال هفتم حداقل 8 برابر خواهد شد و باید آن را به زمین بزرگتری انتقال داده و زعفران بیشتری به دست بیاورید.
    2. با این روش شما می‌توانید حتی زعفران را در گلدان مناسب و در آپارتمان خود نیز بکارید.
    3. آب و هوای مناسب کاشت زعفران در سطح کوچک خیلی خاص نیست و شما می‌توانید با مهیا کردن مکانی معتدل که زعفران شما در معرض نور کافی و دمای هوای خنک باشد زعفران خود را کشت دهید و البته کاشت زعفران در شهر‌هایی مثل همدان و مشهد که هوایی سرد و خشک دارند بسیار مطلوب تر است.

     

    همانطور که گفتیم ماه‌چین در راستای تسهیل فرایند کاشت زعفران توسط شما پکیجی را به نام پکیج کاشت زعفران در منزل فراهم کرده است. از ویژگی‌های این پکیج می‌توانیم به محتوای آموزشی کاربردی و ضمانت بازگشت وجه اشاره کنیم. با تهیه‌ی این پکیج با اطمینان خاطر کامل زعفران مورد نیازتان را در خانه بکارید.

    همین الان از طریق این لینک سفارش خود را نهایی کنید.

    سخن آخر

    سعی کردیم در این مقاله تمامی مراحل کاشت زعفران در خانه رو توضیح بدیم. اگر دوست دارید زعفران را در حجم بالا کشت کنید میتوانید مقاله صفر تا صد کاشت زعفران را مطالعه کنید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷۹۱ رای
    
    411دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سارا باهنر

      کود دهی در آبان ماه چگونه باید باشد؟!

      • محمدجواد قیطاسی

        بعد از برداشت باید محلول پاشی و زاج آب انجام بدین

    2. حیدری

      با سلام قیمت هر کیلو پیاز زعفران چقدره .با تشکر

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر قیمت بستگی به مقدار شما داره حجم خریدتون چقدره؟

    3. محمد

      سلام من ۲۰ مهر کاشتم کی آب بدم بهشون؟

      • محمدجواد قیطاسی

        زمانی کشت کردید باید آبیاری کنید

    4. فرزانه

      سلام وقت خوش من میخوام الان که ۱۹ مهر هستش تو گلدان زعفرون بکارم آیا زمانش مناسبه؟و وقتی کاشتم چند وقت بعد باید آبیاری کنم

      • محمدجواد قیطاسی

        برای کشت گلدانی بله مناسبه کشت کردید آبیاری کنید

    5. هاجر شاه نباتی

      بسیار عالی و مفید ممنون

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنون از شما

    6. رستا

      سلام وقتتون بخیر
      اگر الان پیاز سفارش بدم زمان مناسبی هست؟ و اینکه چطور باید ابیاری کنم چون تو توضیحات میگفتید از مهر به بعد ولی من تازه قصد کاشت دارم ممنون میشم پاسخ بدید

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر الان زمان کاشت تموم شده باید سال آینده اقدام کنید از تیر ماه تا شهریور ماه
        برای مشاوره هم با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    7. ل م

      سلام خسته نباشید من پیازهام ریشه زدن انشاالله ازکشت انها نتیجه بگیرم ممنون از راهنمایی شما عالی بود

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر انشالا که برداشت خیلی خوبی داشته باشید

    8. مجید بدرکوهی

      واقعا عالی و کاربردی ،البته من امسال می‌خوام شروع به کشت کنم و طبق فرمایش شما هنوز فرصت دارم خلاصه که از زحمات شما ممنونم

      • محمدجواد قیطاسی

        لطف دارید ممنونم

    9. بهرنگ

      سلام
      یه سوال ایا بعد کاشت در گلدان همون روز باید اب داد به زعفران یا نه؟

      • محمدجواد قیطاسی

        خیر اول مهر ماه آبیاری کنید

    10. یسنا امانی

      با سلام خدمت شما و تشکر فراوان بابت راهنماییاتون در خصوص کاشت پیاز زعفرون
      با خوندن این مطالب هرکسی که علاقه ی خیلی کمی هم به باغبانی و کشاورزی داشته باشه به وجد میاد و میخواد اینارو انجام بده
      من خوزستان زندگی میکنم با توجه به آب و هوای گرم خوزستان آیا کشت پیاز زعفرون امکان پذیره؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر لطف دارید مچکرم بله کشت زعفران واقعا یک حس و حال بی نظیری داره
        بله در حد کشت خانگی و گلدانی می‌تونید کشت کنید.

    11. رحیمی

      باسلام وعرض ادب واحترام خدمت شما کار آفرینان کشورمان ضمن تقدیر وتشکر ویژه از شما لطفا دررابطه با کاشت گلخانه ای بیشتر توضیح بدین ممنونم رحیمی از تهران

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر خیلی ممنونم می‌تونید برای آموزش بیشتر دوره کشت گلخانه ای رو تهیه کنید
        دوره

    12. زندی

      سلام من میتونم روی پشت بام خانه ام زعفران بکارم برای یک جای ۱۰۰ متری چقدر باید پیاز زعفران بخرم؟؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقتتون بخیر بله میتونید برای هر یک متر یک کیلو پیاز نیازه که میشه 100 کیلو

    13. ناشناس

      سلام من ۲عدد سبدمیوه تهیه کردم و پیاز زعفران کاشتم ولی پیاز زعفران هرکدام ۲گرم است چکارکنم می روید

      • ماه‌چین

        سلام وقت بخیر
        بله ولی باید کود دهی کنید که درشت تر از قبل بشه، زمان کود دهی از آبان ماه هست

    14. محمدی

      سلام وقتتون بخیر
      برای سفارش پیاز زعفران باید چیکار کنم ممنون

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    15. محمدی

      سلام خسته نباشید من تا حالا کاشت زعفران انجام ندادم اما خیلی تمایل دارم در گلدان در منزل این کارو انجام بدم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر برای مشاوره در خصوص کشت زعفران با پشتیبانی تماس بگیرید در خدمتتون هستیم

    16. پرویز

      سلام. خواستم خرید کنم درگاه وصل نشد. با تلفن ثابت شما تماس گرفتم مدتی ساکت بود و بعد اشغال میزد. با تلفن موبایلتان تماس گرفتم خاموش بود. برای مشاوره رایگان وارد واتساپ هم شدم هیچ واکنشی نداشت. باید به مزاح عرض کنم که حضوری بفرمایید خدمت برسیم ببینیم شاید اصلاً شرکتی در کار نباشد. البته باید اعتراف کرد که بخش زیادی از این مشکلات مربوط به اینترنت لنگ ماست. هر طور صلاح میدانید بفرمایید اقدام کنم.

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر بابت این موضوع عذر خواهی می‌کنم ما تمام تلاشمون رو میکنیم که در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم اما این روزها
        به خاطر هجوم کار ها و مشاوره های کشت زیاد متاسفانه گاهی مشکلاتی پیش میاد شما باشماره 02191012322 تماس بگیرید و یا با شماره 09108839361 با واتساپ در ارتباط باشید.

    17. طاها

      سلام واقعا ممنونم از سایت خوبتون انشالله تندرست وسلامت باشید

      ببخشید من می خواهم در گلدان کشت زعفران انجام دهم و آن‌را داخل پارکينگ و نور پشت شیشه بزارم آیا مکانش خوبتون این که چند بار باید کودبدیم و چه کودی مناسبه

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر توی پارکینگ پشت شیشه امکان پذیر نیست باید زیر نور خورشید و فضای آزاد باشه

    18. افسانه

      سلام خسته نباشید
      اصفهانی هستم خونم حیاط داره به نظرتون میشه توی گلدون زعفرون بکارم

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله آب و هوای منطقتون مناسبه برای کاشت اگر نیاز به راهنمایی دارید با پشتیبانی تماس بگیرید

    19. آرش هستم

      سلام خسته نباشید ممنون از آموزش خوبتان می خوام به روش گلخانه ای انجام بدم درسالن 50mلطفاراهنمایی بفرمایین. متشکرم آرش

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر برای آموزش بهتر و کامل تر بهتره که دوره آموزشی گلخانه ای رو تهیه کنید
        تهیه دوره آموزشی

    20. آرش هستم

      سلام خسته نباشید ممنون از آموزش خوبتان می خوام به روش گلخانه ای انجام بدم درسالن 50mلطفاراهنمایی بفرمایین. متشکرم آرش

      • محمدجواد قیطاسی

        وقتتون بخیر لطفا برای مشاوره با پشتیبانی تماس بگیرید

    21. فریبا

      تشکرمیکنم،،ممنون🙏

      • ماه‌چین

        خواهش میکنم

    22. فریبا

      باسلام وخسته نباشیدخدمت کارشناسان محترم سوالی داشتم من مقداری پیاززعفران درگلدان کاشتم میخواستم بپرسم بهشون اب بدم یانه واینکه چندوقت یکبارابیاری کنم گلدان را؟باتشکر

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر توی تابستون به هیچ عنوان آبیاری نکنید از پاییز تا اردیبهشت ماهی یکبار آبیاری کنید

    23. فریبا

      سلام خسته نباشیدببخشیدمن میخوام زعفران بکارم درگلدان بعدکاشت ابیاری کنم یانه،،،،،کی میتونم ابیاری زعفران راانجام بدم ؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر نه آبیاری نیازی نداره اول مهر آبیاری کنید

    24. ادیب فرد

      سلام وقت بخیر.اگر زمین بخاطر موقعیت مکانی که دارد همیشه مقداری مرطوب باشد،امکان کشت زعفران وجود دارد؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر خیر متاسفانه توی تابستون خاک نباید مرطوب باشه به هیچ عنوان

    25. پرنسس

      سلام خیلی ممنون از آموزش خوبتون من فوق العاده به گیاهان علاقه مند هستم و خونمون رو می‌خوام از گیاهان پر کنم.🤗

      • محمدجواد قیطاسی

        ,وقت بخیر بله گیاهان برای روحیه در منزل بسیار عالین

    26. شبنم

      سلام ممنون از آموزش خوبتون
      توی رشت هم میشه زعفرون پرورش داد؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر اگه توی تابستون بارش داشته باشید کشت خاکی نمی تونید انجام بدین باید از روش های دیگه مثل کشت گلخانه ای استفاده کنید

    27. ناشناس

      سلام وخسته نباشید برای امسال میتونم کشت کنم یادیرشده؟الان زمین رو پیازکاشتیم.

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر زمان کاشت از تیر ماه تا مهر ماهه می تونید کشت کنید

    28. محمد

      سلام وخسته نباشید،درخراسان شمالی زعفران میشه کشت کرد؟باکمبود آب هم مواجهیم.ممنون

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله میشه خراسان مهد زعفران ایران هستش اگر که بتونید میزان آب مورد نیاز زعفران رو در آبیاری ها تامین کنید
        مقاله آبیاری زعفران

    29. محمد

      سلام وقت بخیر علاقه زیادی به کشاورزی دارم ۲۰۰۰مترزمین هم دریکی ازروستاهای خراسان شمالی دارم بنظرتون ازعهده سختی های کشت زعفران برمیام؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر ببینید کشت زعفران اصلا سختی ای نداره با ماه چین هم که همراه باشید صفر تا صد کار پشتیبان شما هستیم
        برای مشاوره کشت با پشتیبان سایت تماس بگیرید

    30. امیر

      باسلام مجدد خدمت برادران گرامی لطف بفرمایید چطور میتوانم شروع به کارکنم وایاجزویامهارت خواص برای کاشت لازم است وایابذرزعفران؟ رابایدازارگان یانهادی بایدخریداری کنم

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله باید کاملا آموزش ببینید تا به روش صحیح کشت کنید پیاز زعفران هم به هر مقدار بخواین ما براتون ارسال میکنیم

    31. امیر

      باسلام بسیارممنون ازتوضیحات شماواقعا مفیدوباارزش بودمقاله شمادرموردزعفران.یک سوال داشتم من درکردستان هستم ایاامکان کشت زعفران دراب وهوای مناطق سردماوجوددارد

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر مچکرم بله می‌تونید کشت کنید کاملا مناسبه آب و هوای منطقتون

    32. بهرنگ علی نژاد

      ممنون از توضیحاتتون فقط یه سوال داشتم اینکه قیمت ۲۰ عدد پیاز زعفران الان چند هستش

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر 79 هزار تومان

    33. واقف فر

      سلام وخسته نباشید لطفا مقدار آبیاری در کشت زعفران را در گلدان راشهر دهید(روزی یا هفته ای یک بار )ممنون میشم من نورگیرم آفتاب کافی نداره آیا میشود زعفران کاشت یا کار بیهوده ای است

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بیخر حتما بادی نور گیر آفتاب باشه وگرنه نمیشه کشت کرد
        آبیاریش هم اگر بارش باران نباشه ماهی یکبار

    34. سارا

      باسلام و خسته نباشید
      ضمن تشکر از تیم قدرتمند ماه چین
      من یک سوال دارم ،آیا خاک برگ یا خاک هایی که در گل فروشی ها هستند برای کاشت زعفران مناسب هستند یا خیر ؟ اگر خیر خاک پیشنهادی شما چیه ؟
      واینکه در پیج شما در رابطه با زمان کاشت صحبت شده یا خیر ،، متشکرم
      شاد باشید 🦋🌱🙏🌱🦋

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر مچکرم لطف دارید بله در مقدار کم و گلدانی مناسبه برای کشت های متراژبالا خاک لومی شنی مناسبه
        زمان کاشت هم تیرماه تا مهر ماهه

    35. ترمه

      باسلام
      خسته نباشید بسیار آموزنده وپر کار برد من که واقعا تصمیم گرفتم به کست زعفران مسغول شوم

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر لطف دارین خوشحالیم که تصمیم به کشت گرفته اید
        هر راهنمایی نیاز دارید در رابطه با کشت می‌تونید با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    36. محمد طالبی

      بسیار عالی بود راهنمایی های تون مزاحم خواهم شد

      • محمدجواد قیطاسی

        خواهش می کنم مجموعه ماه چین در خدمت شماست

    37. احسان برهانی

      سلام خسته نباشید
      من میخاستم بدونم توی یک گلدون چه تعداد پیاز می‌توان کاشت ؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بستگی به سایز گلدان ها داره

    38. اصغر کاظمی

      سلام آیا زعفران دو هفته هرروز گل میدهد؟
      آیا خاک زعفران باید شنی باشد یا رسی ؟

      • محمدجواد قیطاسی

        بله دو هفته هر روز گل میده باید لومی شنی باشه شنی و رسی

    39. جعفر خاوش

      باسلام ودرود،خواستم از توضیحات خوبتون تشکر کنم.بازنشستەی آموزش وپرورش هستم.احساس میکنم باید انسانهای خوش نیّتی باشید.خدا ان شااللە بە کسب وکارتون برکت بدهد.خیلی مشتاقم کە در زمینەی کشاورزی فعالیّت کنم،خصوصاً زعفران، امافعلاًشرایط لازم رو ندارم.بەامید خدا بە وقتش مزاحم خواهم شد. خاوش آذربایجان غربی شهر بوکان

      • محمدجواد قیطاسی

        وقتتون بخیر نظر لطف شماست ممنونیم انشالله هر وقت شرایط کشت رو داشتین هستیم خدمتتون

    40. ع

      باسلام منم ور یک حوض داریم می خوم زعفران بکارم می شد راهنمایی کنید

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر متاسفانه متوجه منظورتون نشدم

    41. ناشناس

      سلام،باید دمای هوا چن درجه باشد برای کشت زعفران؟ممنون

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بستگی به منطقتون و آب و هوای اون داره ولی بهترین زمان کشت تیر ماه تا اواخر مرداد ماه است

    42. احمدساتکی

      سلام میشه درمنطقه اخترآبادکاشت زعفران داشت؟ممنون

      • ماه‌چین

        درود

        بله میتونید کشت کنید.

    43. حمید رضا صفاوردی

      بسیا عالی

      • محمدجواد قیطاسی

        مچکرم

    44. فراز نبی زاده

      سلام خوب هستین . میخواستم یه گلخونه تو خانه بزنم مخصوص زعفران ولی تجربه ندارم خب .واسه ی همین تجربه ندارم .و مشتاق علاقه ی خاصی دارم که میتونم بهش برسم تو کاشت زعفران چون علاقه دارم واسش . ممنون میشم از راهنماییتون

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر در خصوص مشاوره و راهنمایی کشت در خدمتتون هستیم با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    45. نورالله

      عالی بود

      • محمدجواد قیطاسی

        مچکرم

    46. مریم حقیقی پور

      سلام وقت بخیر سال نو مبارک
      س1 هوای شیراز برای کشت خوب است؟
      س2 برای گلدان 50 در 50 چقدر پیاز لازم است؟
      س3 جنس گلدان مهم است؟
      س4خاک چی باشد؟
      س5 در شیراز نمایندگی فروش پیاز دارید اگر نه لطفا چگونگی سفارش را بفرمایید.

      از تو ضیحات خوب وپر انرژیتون سپاسگزارم
      از 5 امتیاز شما 20

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر شما لطف کنید برای مشاوره تخصصی با شماره زیر تماس یگیرید تا مشاوران ما به طور تخصصی در خدمت شما باشند
        02191012322

    47. ناشناس

      سلام من از ارومیه هستم آیا هرساله باید خاک زعفران ها را عوض کرد یا بایک بار کاشت دیگه نمی خواد لطفاً راهنمایی کنید و یک کیلو پیاز زعفران چند است.تشکر و سپاس فراوان از شما ،🙏🙏🙏

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر خیر تا 8 سال نیاز نیست که خاک زعفران رو عوض کنید
        قیمت هم بستگی به مقدار مورد نیاز شما داره جهت اطلاع پیدا کردن از قیمت ها با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    48. زهره عسکری

      سلام وقت بخیر من یک کیلو پیازه زعفران تهیه کردم ودرچندگلدان کاشتم بعدازکاشت یک بار آب دادم ۴ اسفندکاشتم میخواستم ازشما بپرسم چگونه آبیاری کنم چون گلدانهاروپشت پنجره گذاشتم باران اینا روش نمی باره به خاطر اون باید چندوقت یکبار باید آب بدم ممنون ازشما

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر ببینید الان زمان کشت نیست و ممکنه که اصلا رشد نکنهولی باید در فضای باز و زیر نور قرار بدین و دیگه آبیاری نیاز نداره

    49. جعفر

      سلام
      زعفران با آب شورو تلخ سازگارا

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر خبر نمیشه کشت کرد زعفران در آب شور قابل رشد نیست

    50. ناشناس

      با سلام ببخشید تواستان سیستان وبلوچستان شهرستان چابهار هوای گرم دارد میشه زاعفرا کشت داد؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت یخیر برای مشاوره لطفا با شماره زیر تماس بگیرید
        02171057180