آموزش های افزایش راندمان برداشت زعفران، در اینستاگرام ماه‌چین

کاشت زعفران در گلدان: آموزش کشت زعفران در خانه

آخرین بروز رسانی: 29 مرداد 1402
دسته‌بندی ها:
  • عطر و طعم زعفران بخشی از اصالت غذاهای ایرانی است. آیا تا بحال به این فکر کردید با کاشت زعفران در گلدان بتوانید این ادویه‌ی گران را در خانه خودتان پرورش دهید؟

    در این مقاله قصد داریم به آموزش کاشت زعفران در خانه بپردازیم و تمامی مراحل را گام به گام تا برداشت زعفران از گلدان، مرور کنیم.

    کشت زعفران در مقیاس کوچک، برای کسانی که به دنبال کسب تجربه برای ورود به دنیای زعفران هستند ، آموزش عملی مناسبی است. شاید دلگرم کننده باشد که بدانید برخی از کشاورزان ماه‌چین اولین کشت خود را در خانه شروع کرده‌اند و امروز برداشت‌های بالا ازین محصول دارند.

    مراحل کشت زعفران در خانه

    بطور کل روش کاشت زعفران و مراحل نگهداری از آن در هر بستر یکسان است؛ تنها در انجام مراحل هر کدام نکاتی وجود دارد که در ادامه مواردی که مربوط به کشت گلدانی است را ذکر کرده‌ایم.

    خرید پیاز زعفران خانگی

    شاید تصور کنید گل زعفران از دانه یا بذر رشد می‌کند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است چرا که این گیاه از پیازچه‌‌ به عمل می‌آید. این پیاز ۷ سال در خاک می‌ماند و در طی این ۷ سال در حال تکثیر و رشد است؛ در واقع شما در سال اول کشت، پیاز زعفران خریداری می‌کنید و در سال‌های بعد تنها با نگهداری و کوددهی صحیح به تکثیر این گیاه کمک می‌کنید و علاوه بر آن از محصول آن هر ساله برداشت می‌کنید.

    هنگام خرید پیاز زعفران بسیار مهم است پیاز زعفرانی که تهیه می‌کنید ضدعفونی شده باشد. مجموعه ماه‌ چین با تهیه‌ی پکیج‌های پیاز زعفران خانگی اقدام به فروش پیاز زعفران بصورت خرد کرده‌است، تا قدمی در جهت ترویج کشت این طلای سرخ ایرانی برداشته باشد.

     

    پیاز زعفران

    زمان کشت زعفران

    پیاز زعفران در تابستان به خواب می‌رود و بهترین زمان کشت زعفران در گلدان و خانه، سه ماه تابستان است. با خنک‌تر شدن هوا این گیاه از خواب بیرون می‌آید؛ با توجه به تفاوت درجه دما در مناطق ایران، زمان کشت در مناطق گرمسیری طولانی‌تر است و تا مهر ماه زمان دارند.

     

    آماده سازی بستر کشت

    خاک مناسب برای کاشت زعفران در گلدان ، خاکی است که از ۶۰ درصد شن و ماسه و سی درصد خاک رس تشکیل شده‌است. به اصطلاح به این نوع خاک لومی شنی میگویند همچنین این خاک نباید شور باشد. (خاک باغچه برای کشت زعفران در گلدان مناسب است)

    تفاوتی ندارد کاشت زعفران را در گلدان پلاستیکی انجام دهید یا گلدان سفالی؛ نکته‌ای که باید در انتخاب گلدان به آن توجه کنید ارتفاع آن است و اینکه زیر گلدان آب جمع نشود.

    فرقی نمی‌کند که بخواهید کاشت زعفران را در گلدان پلاستیکی انجام دهید و یا گلدان سفالی؛ در هر کدام بهتر است عمق کاشت پیاز ها ۱۵ الی ۲۰ سانت باشد و حداقل زیر پیازها ده سانت خاک وجود داشته باشد. بنابراین بهترین ارتفاع گلدانی که جهت کشت زعفران تهیه می‌کنید چیزی حدود ۳۰ سانت است.

    آبیاری زعفران

    توجه داشته باشید در فصل تابستان نباید پیاز زعفران را آبیاری کنید. شروع آبیاری زعفران در گلدان هر ۱۵ روز یکبار بصورت سطحی از مهر ماه آغاز می‌شود.

    اگر در باغچه پیاز زعفران خود را کاشته‌اید بارندگی‌های فصلی طی پاییز و زمستان نیاز آبی این گیاه را فراهم می‌کند. باز هم یادآوری می‌کنیم به هیچ‌عنوان در تابستان پیازها را آبیاری نکنید. اگر در باغچه خود گیاه دیگری دارید که به آبیاری در تابستان نیاز دارد بهتر است با فاصله‌ی مناسبی از پیازها کاشته شده باشند.

    نیاز نوری پیاز زعفران

    به هیچ عنوان نباید پیازهای زعفران را در دمای خانه نگهداری کنید چرا که منجر به خشک شدن پیازها می‌شود. بهتر است گلدان زعفران را در تراس، بالکن یا پشت بام نگهداری کنید. بطورکل شما می‌توانید در مکانی معتدل که زعفران شما در معرض نور کافی و دمای هوای خنک باشد زعفران خود را کشت کنید.

    کود دهی زعفران در گلدان

    خاک‌های ایران به دلیل عدم مدیریت صحیح در کشاورزی به سمت فقر مواد آلی می‌روند. کوددهی یکی از راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و موثر جهت اصلاح خاک است. بدون شک خاکی که در باغچه یا گلدان شما وجود دارد، دچار فقر مواد آلی و عناصر مغذی است.

    از آنجایی که قرار است بعد از کاشت زعفران در گلدان، پیاز زعفران ۷ سال در خاک آن نگهداری شود بهتر است هر سال  مراحل کوددهی زعفران را انجام دهید تا خاک غنی داشته باشید.

    ممکن است خرید کود زعفران برای متراژهای کوچک و خانگی کمی دشوار باشد. به همین جهت تیم ماه چین برای آن دسته از مشتریان خود که نیاز به کود زعفران در حجم کم دارند، پکیج کودی خانگی را تهیه کرده‌اند تا بتوانند بهترین دوره ‌کاشت زعفران در خانه را پشت سر بگذارند و به محصول نهایی برسند.

    .

    برداشت زعفران

    خب حالا در آبان‌ماه هستیم و زعفران های شما به مدت ۱۴ روز گل می‌دهند. گلدهی پیاز زعفران شما در سال اول شروع میشود و در سال های بعد بیشتر از قبل میشود. هرگل زعفران دارای 3 یا 4 رشته (گاهاً 5 رشته) زعفران است که میتوانید از طعم و عطر فوق العاده آن استفاده کنید.

    خب حالا شما صاحب زعفران مرغوبی هستید که خود شما به عمل آورده اید. لحظه چیدن گل های زعفران یکی از هیجان انگیز ترین لحظات زندگی شما خواهد بود و طعم آن مدت ها در ذهن شما خواهد بود.

     

    کاشت زعفران در گلدان

    نکات مهم برای کاشت زعفران در خانه:

    1. به ازای هر یک کیلو پیاز زعفران می‌توانید حدود 1 تا 2 گرم زعفران مرغوب در سال اول بدست بیاورید. در سال‌های بعد این مقدار افزایش می‌یابد و هم چنین پیاز زعفران شما در سال هفتم حداقل 8 برابر خواهد شد و باید آن را به زمین بزرگتری انتقال داده و زعفران بیشتری به دست بیاورید.
    2. با این روش شما می‌توانید حتی زعفران را در گلدان مناسب و در آپارتمان خود نیز بکارید.
    3. آب و هوای مناسب کاشت زعفران در سطح کوچک خیلی خاص نیست و شما می‌توانید با مهیا کردن مکانی معتدل که زعفران شما در معرض نور کافی و دمای هوای خنک باشد زعفران خود را کشت دهید و البته کاشت زعفران در شهر‌هایی مثل همدان و مشهد که هوایی سرد و خشک دارند بسیار مطلوب تر است.

     

    همانطور که گفتیم ماه‌چین در راستای تسهیل فرایند کاشت زعفران توسط شما پکیجی را به نام پکیج کاشت زعفران در منزل فراهم کرده است. از ویژگی‌های این پکیج می‌توانیم به محتوای آموزشی کاربردی و ضمانت بازگشت وجه اشاره کنیم. با تهیه‌ی این پکیج با اطمینان خاطر کامل زعفران مورد نیازتان را در خانه بکارید.

    همین الان از طریق این لینک سفارش خود را نهایی کنید.

    سخن آخر

    سعی کردیم در این مقاله تمامی مراحل کاشت زعفران در خانه رو توضیح بدیم. اگر دوست دارید زعفران را در حجم بالا کشت کنید میتوانید مقاله صفر تا صد کاشت زعفران را مطالعه کنید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷۷۸ رای
    
    411دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. فاطمه سلمانی

      سلام وقت بخیر ما تبریز هستیم میخواستم بدونم میتونم تو گلدان زعفران کاشت کنم و اگه میشه از کی کاشت کنم کی بهش اب بدم چن روزی ی بار اب بدم پیاز زعفران رو از کجا تهیه کنم ممنونم

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر
        بله میتونید کشت کنید زمان آبیاری هم 10مهرماه هستش
        وآبیاری بعدی هم ابان ماه بعد از برداشت انجام بدین
        پیاز زعفران هم میتونید از مجموعه ما تهیه کنید
        برای ثبت سفارش با پشتیبانی تماس بگیرین

    2. ناشناس

      ببخشین میشه به جای اینکه از ماه تیر شروع به کاشت زعفران کرد از ماه شهریور شروع کرد مشکلی پیش میاد یا نه؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر
        خیر مشکلی پیش نمیاد تااخرشهریورماه زمان کشت دارین

    3. رضایزدی

      باسلام میخواستم با10ملییون کاشت زعفران میشه شروع کرد یانه اگر میشه توی خونه آپارتمانی توی گلدان میشه چقدر خاک وچقدر کود چی باید داد
      میشه راهنمای ام کنید باتشکر

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر بله حدودا 1000 متر میتونید کشت خاکی انجام بدین
        کشت در منزل هم بله میشه انجام داد ولی درواقع صرفه اقتصادی نداره شما به عنوان کشت آزمایشی و کشت اولیه میتونید تجربه کنید

    4. علی

      سلام من مشهد هستم می خواهم زعفران توگلدان کاشت داشته باشم آیا میشود یا نه ویک سئوال تو چند مدت ریشه وبلند میشه چه کار کنیم اون موقع آبیاری اون چه جوره هستش باید در روز

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر
        بله میتونید کشت تو کلدان انجام بدین
        آبیاری هم10 مهر ماه انجام بدین و آبان ماه میتونید برداشت کنید

    5. احسان

      با عرض سلام و خسته نباشید
      من در تهران ساکنم و میخوام توی یه گلدون مستطیلی زعفرون بکارم می خوام بدونم داخل خونه تو فصل پاییز و زمستان میشه نگهش داشت و در فصل تابستان باید اون رو تو حیاط نگه دارم؟

      • حامد امیرخانی

        سلام
        سلامت باشید
        آب و هوای تهران خوبه و مناسب کشت زعفران
        شما می‌تونید گلدون رو به طور کامل بزارید بیرون و داخل حیاط و مشکلی پیش نمیاد.
        دوره‌ی رویشی زعفران پاییز و زمستان هست و تو فصل تابستان در حالت خواب هست.

    6. ناشناس

      سلام لطفاً زمان آبیاری پیاز در گلدون خونگی رو بگید و باید هر چند روز و چقدر باشه؟؟ممنون

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        آبیاری رو فقط تو پاییز و زمستان انجام بدین و هر دوماه یک‌بار یا ماهی یک‌بار
        مثلا: یک بار مهرماه
        بعد آبان‌ماه
        دی‌ماه
        و اسفند ماه

    7. خانم عزیزی

      سلام. ممنون از آموزش خوبتون
      من ساکن مازندران هستم. دوست دارم توی تراس منزلم چند گلدان زعفران پرورش بدم. چون هوای شهر ما در نیمه دوم سال اغلب سرد و بارونیه آیا باید گلدان ها رو بیارم داخل خونه و لبه پنجره کنار بخاری نگه داری کنم؟ (برای نور و گرما)

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام خانم عزیزی
        هوای سرد و بارونی تو نیمه دوم سال برای زعفران عالیه و مشکلی ایجاد نمی‌کنه. برای پاییز و زمستان بزارین تو تراس بمونه و تو تابستان بارون بود بیارین داخل.

    8. محبوبی

      سلام وعرض ادب خدمت شما من در تهران زندگی میکنم و می خوام روی پشت بام خونه ام زعفران بکارم وهیچ تجربه واشنایی هم ندارم میشه لطفاً راهنمایی هم کنید ممنون

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        وقتتون بخیر جناب محبوبی
        خیلی هم عالی
        می‌تونید تو جعبه زعفران کشت کنید. برای آموزش و خرید پیاز هم می‌تونید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.
        کاشت زعفران در جعبه
        خرید پیاز زعفران

    9. هاشم

      سلام من هاشم هستم ازشما وازکارشما لذت فراوانی دارم ولی چون اطلاعی درباره این کار ندارم ومیخوام اطلاعاتی درباره اینکار به ما بدید وماهم بتوانیم کارکوچکی راراه اندازی بکنیم

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        خیلی ممنون از شما
        لطفا برای شروع مقالات سایت رو مطالعه کنید و هر سوالی داشتین با ما در ارتباط باشید.
        02171057180

    10. الهام

      سلام . من شمالم . مازندران بابلسر-پشت بوم خونمون مکان مناسبی برای کاشت زعفرون هست می خوام برای کسب در آمد روش سرمایه گذاری کنم . شرایط آب و هوایی شهر ما مناسب هست؟ خوندن مقالات این سایت کفایت میکنه؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        کشت اقتصادی زعفران به یک حداقل متزاژی نیاز داره که باید اون رو در نظر بگیرید. به بیان دیگه اگه کشت زعفران شما از یک متراژی کمتر باشه دیگه اقتصادی نیست.
        اما می تونین برای کشت آزمایشی داخل جعبه و روی پشت بام کشت کنید و تو تابستان که احتمال بارش باران هست جعبه‌ها رو به جای دیگه‌ای منتقل کنید.

    11. محمد جواد گوهرگزی

      سلام خسته نباشید اگر براتون امکان دارد میخواستم زعفران را در منزل یا روستا که در هر دو محل امکانات دارم کشت کنم لطفا راهنمای بفر ماید متشکرم

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        سلامت باشید
        خیلی هم عالی
        اگه تو روستا زمین بزرگتر دارین و میتونین متراژ بالاتری رو زیر سطح کشت ببرین بهتره تو روستا اقدام به کشت کنید.
        کشت زعفران تو حجم کم و تو منزل خیلی نمیتونه بازدهی اقتصادی داشته باشه.

    12. سعبد

      سلام،
      ایا پیاز زعفران از سال اول محصول گل میده ؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        اگه وزن پیازها بالا باشه بله گل میده.
        به طور معمول پیاز برای گل دادن باید وزن بالای 8 گرم داشته باشه.

    13. حسین پناهی

      سلام من پاییز مقداری پیاز زعفران در گلدان کاشتم سبزشددرزمستان برگهاش زرد واز بین رفت ا لان سه ماه بهار گذشته سبز نشده علت چیه

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        گیاه زعفران تو بهار سبز نمیشه، مهرماه سبز میشه.

    14. حجت مستوفی

      سلام و عرض ادب قروه کردستان هستم

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام و عرض ادب
        خیلی‌ هم عالی چناب مستوفی
        شما می‌تونید هم کشت خاکی داشته باشید هم کشت گلخانه‌ای
        برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌تونید مقالات سایت رو مطالعه کنید.

    15. یگانه

      ببخشید آقای قیطاسی
      کشت زعفران توی زمین ۳۰۰ متری صرفه اقتصادی داره ؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        این متراژ نمیتونه صرفه اقتصادی خاصی داشته باشه برای شما.
        وقتی متراژ بالاتر باشه هزینه‌های نگه‌داری و مدیریت تو متراژ تقسیم میشه و هزینه تولید کاهش پیدا می‌کنه.

    16. Yeganeh

      سلام وقتتون بخیر
      مرسی از مقاله مفیدتون ☺
      من دلم میخاد توی ی قسمتی از خونمون کاشت زعفران رو شروع کنم .
      البته هم به دلیل اینکه مربوط به رشتم هست و هم کسب در امد .
      اصفهان هستیم و بارندگی هم خیلی زیاد نیست ب جز الان ک فصل بهاره .
      فقط میشه برای خرید پیاز راهنماییم کنین .
      و ممنون میشم جواب سوالمو بدین اینکه وقتی زعفران آماده شد ب چه کسایی یا چطور میتونیم بفروشیم .
      خیلی ممنونم :)🌼

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت شما هم بخیر
        خیلی هم عالی
        کشت زعفران تو منزل در صورتی میتونه سودده باشه که حجم زیادی رو کشت کنید.
        قسمت اصلی آبیاری زعفران در فصل‌های پاییز و زمستان هست و تابستان هم هیچ آبی نباید به زعفران بدیم.
        برای خرید پیاز می‌تونید به لینکی که براتون تو همین کامنت میزارم مراجعه کنید.
        برای فروش هم اگه زعفران تولیدی شما با استاندارهای ما مطابقت کنه و حجم قابل توجهی باشه خودمون از شما خریداری می‌کنیم. البته باز هم تکرار می‌کنم که تو حجم کم براتون صرفه اقتصادی نداره.
        خرید پیاز زعفران

    17. محمدی

      سلام من در حیاط خلوت خانه ام میخواماشروع کنم به کشت زعفران داخل گلدان
      ایا میتونم اینکار رو انجام بدم
      در یزد زندگی میکنم و هیچ آشنایی با کشت زعفران یا کشاورزی ندارم
      ایا این امکان وجود داره بتونم از این طریق درامد زایی داشته باشم؟
      ممنون

      • حامد امیرخانی

        سلام خدمت شما
        بله می‌تونید کشت رو انجام بدین و نگران آموزش هم نباشید.
        برای آموزش می‌تونید از دوره‌ها و مقالات سایت استفاده کنید.
        توصیه ما برای درآمد‌زایی کشت خاکی روی زمین و متراژ چندهزار متر به بالا هست و تو متزاژهای پایین‌تر ریسک‌ها بیش‌تر و درآمد کمتر هست.

    18. شهین رزمجویی

      باسلام واحترام لطفاً برای تهیه پیاز زعفران راهنمایی بفرمایید

      • حامد امیرخانی

        با عرض سلام و احترام خدمت شما
        برای خرید پیاز زعفران می‌تونید از طریق لینک زیر اقدام به خرید کنید و یا اینکه با شماره‌ 02171057180 تماس بگیرید.
        خرید پیاز زعفران

    19. فرهاد یوسفی

      سلام خدا قوت ببخشید اگه زعفران رو داخل گلخانه ی بکاریم و پرورش بدیم در سال چند بار زعفران میتوان برداشت کرد

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        ممنون از شما
        روشی که بارها آزمایش شده و قطعی هست امکان برداشت سالیانه یک بار زعفران رو به ما میده. روش‌های دیگه در حال بررسی هستند.

    20. امیرعلی

      سلام وقتتون بخیر،من هم خیلی علاقه دارم به کاشت زعفران و از آموزش ها تون ممنونم🌸🌸

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        وقت شما هم بخیر
        خوشحالیم که تونستیم مفید باشیم.

    21. محسن درانی پور

      با سلام وتشکر فراوان از توضیحات مفید وکاملتون من بتازگی زمین خریدم ومیخام فقط به اندازه نیاز سالانه زعفران بکارم من ساکن بیرجندم ومیخام پیاز زعفران بخرم دراینستا از شماکمک میگیرم. یاعلی

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        خواهش میکنم انجام وظیفه‌ است.
        در خدمتتون هستیم جناب درانی پور.

    22. فاطمه

      ممنون از پاسختون، کامل و جامع و مفید

      • محمدجواد قیطاسی

        خواهش میکنم. انجام وظیفه‌است.

    23. فاطمه

      با سلام
      یه باغچه ی ۲ در ۲ متر دارم که اکثر اوقات سایه هست آیا برای کشت و یه باغچه ی دیگه که یک در یک متر هست اما آفتاب صبح تا بعدظهر میخوره کدوم برای کشت زعفران مناسب تر هست ؟ لازم به ذکر است که در شهرکرد هستم آب و هوا سرد و خشک هست.
      و اینکه برای هر کدوم از این باغچه ها با این ابعاد چه تعداد پیاز زعفران باید تهیه کنم؟
      ممنون از شما

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        مشکل خاصی نیست و می‌تونید تو هر دو باغچه کشت رو انجام بدید اما خب این طبیعیه که باغچه نورگیر محصول بهتری میده.
        پکیج 200 یی کشت زعفران در منزل برای باغچه 2*2 مناسبه و پکیج 50 تایی برای باغچه 1*1
        از لحاظ شرایط دمایی هم مشکلی نیست.

    24. رزا

      سلام و وقت بخیر.

      آیا همون زمانی که پیاز ها رو توی گلدان می کاریم هم نیاز به آب داره؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        وقت شما هم بخیر
        اولین آبی که باید به زعفران بدیم در مهرماه هست و تفاوتی نداره که چه زمانی پیاز رو داخل گلدان کاشتین.

    25. محمود رضا سالاری

      سلام خیلی خوب بود ممنون

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        ممنون از اینکه کنارمون هستین.

    26. محمد رسول فرزان جو

      با درود و خسته نباشید🌹🌹🌹
      پیاز های کوچکی؛ اطراف پیاز اصلی سال گذشته ایجاد شده؛با اون پیاز ها چه کار کنیم؛
      اونها را جدا کنیم. یا خیر ؟
      تشکر

      • حامد امیرخانی

        سلام
        سلامت باشید
        نه نیازی نیست تا پایان سال هفتم پیازها رو جابه‌جا کنید. اون پیازهای کوچکتر پیازهای دختری هستند که درشت میشن و به امید خدا گل میدن.

    27. rasool248

      بسیار مفید بود👏👏👏
      منتظر پکیج شما هستم . که قبلا خریداری نمودم.

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        در موعد مقرر پیازها رو خدمتتون ارسال می‌کنیم.

    28. A

      سلام خسته نباشید
      میخاستم بدونم من میتونم گلدان هارو داخل خونه هم نگه دارم
      واینکه چه خاکی مناسب کشت زعفران هست ؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        سلامت باشید
        بله می‌تونید اما بهتره در دوره‌ی رشد خودش زیر نور خوشید باشه. دوره‌ی رشد زعفران از مهرماه شروع میشه و تا فروردین‌ماه ادامه داره.

    29. هما فرخی

      سلام من از کاری که تو گلدان زعفران کاشتید خیلی خوشم اومد .حالا از شما راهنمایی می خواهم.من تو آپارتمان زندگی میکنم دوست دارم گشت زعفران را بدون آب و خاک تو گلدون انجام بدم باید چکار کنم مواد لازمی را که باید بخرم پیاز زعفران وغیره لطفاً برام توضیح بدید ممنون هستم از شما وارد می باید شروع کنم و پیاز را از کی باید بخرم چادری که از کجا بخرم مرسی

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        خیلی هم عالی.
        برای کشت زعفران در گلدان به آب و خاک نیاز داریم.
        برای خرید پیاز زعفران می‌تونید از لینک زیر استفاده کنید.
        خرید پیاز زعفران

    30. قاسم

      باعرض سلام ودورد
      با دیدن پیج شما مشتاق شدم تا درجهت کشت ویادگیری وباتوجه به وضعیت جامعه و اینکه کاشت زعفران یکی ازشغلهای پولدار. پرداخت هست ازشمادرخواست نمایندگی برای راهنمایی مردم عزیزخوددرآذربایجان هستم امیدوارم مارویاری کنید تادرجهت پیشرفت جامعه خودقراربگیریم به امید روزی که بعدازخدارانمای ماشماباشید

      • محمدجواد قیطاسی

        لطف دارید ممنونم هر راهنمایی نیاز دارید در خدمتتون هستیم با پشتیبانی میتونید تماس بگیرید

    31. بهروز

      من ملایر زندگی می کنم از شهرهای استان همدان ، زمینی ندارم ولی دوست دارم توی گلدان روی پشت بام خونه مون بکارم ممنون میشم راهنمایی کنید

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        خیلی هم خوب
        شما باید با توجه به تعداد گلدان‌هایی که میخواین کشت کنید پکیج کاشت زعفران در منزل رو خریداری کنید. از طریق لینک زیر می‌تونید اطلاعات پکیج‌ها رو مشاهده کنید.
        پکیج کاشت زعفران در منزل به همراه آموزش

    32. فرشته قنبری

      مراحل کشت زعفران داخل جعبه رو لطف میکنیددکامل توضیح بدید اینکه داخل جعبه رو با چی پوشوندید ؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        این بستگی به شما داره که میخواین چقدر هزینه کنید و از چه متریالی استفاده کنید. خیلی از دوستان از پلاستیک سطل‌های زباله استفاده کردن. البته فراموش نکنید که باید چندتا سوراخ کف جعبه ایجاد کنید. در نهایت پیشنهاد میکنم این مقاله رو هم مطالعه کنید.
        کاشت زعفران در جعبه

    33. علی

      سلام وخسته نباشید خدمت شما
      چه موقعه باید پیاز زعفران را کاشت

      • ماه‌چین

        درود
        از اوایل تیر تا اواسط مهر ماه

    34. مریم

      سلام.
      من زعفران داخل گلدان کاشتم خوب بود ولی الان خشک شده. بنظر شما علت چییه؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        مشکلی نداره. دیگه از این به بعد برگ‌های زعفران خشک میشه و پیاز به خواب میره تا مهرماه.

    35. شهرام مختار

      بادرودخدمت استاد محترم برنامه اززحمات شما جهت یاری رساندن به هموطنان کمال تشکروقدردانی رادارم.موفق وپیروزومنصورباشید.

      • محمدجواد قیطاسی

        با عرض سلام خدمت شما
        ممونیم. این نشونه لطف شماست نسبت به ما.

    36. امین

      درباره آبیاری زعفران،توی بعضی از منابع اشاره شده که از زمان کاشت در خرداد ماه تا مهر ماه نباید آبیاری انجام شه،ولی بعضیام میگن که بعد از کاشت باید یکبار آبیاری کرد،نظر شما چیه؟؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        آبیاری تابستانه ممکنه مزایایی برای زعفران داشته باشه اما مطمئن باشین معایب بیشتری رو به دنبال داره و ممکن به یک‌باره نصف مزرعه تحت تاثیر آفات قرار بگیرن.
        پس بهتره مزرعه زعفران رو در تابستان آبیاری نکنیم.

    37. امین

      با سلام و عرض ادب،خیلی ممنون از مطالب خوبتون،یه سوال دارم لطفا راهنماییم کنین،در کشت زعفران بین پیازچه ها در زمان کاشت چقدر باید فاصله باشه و آیا این فاصله در زمین زراعی با گلدون تفاوت دارن؟؟و اینکه چه نوع کودهایی برای بهبود محصول استفاده کنیم ؟
      سپاس

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام خدمت شما
        فاصله بین پیازچه‌ها بستگی به محل کشت و نوع کشت شما داره. در روش آرمانی فاصله بین ردیف‌های کشت به حدود 10 سانتی‌متر میرسه و در زوش سنتی حدود 20 سانتی‌متر هست.
        برای گلدان هم بستگی به شکل و اندازه گلدان داره و تو گلدان‌های مستطیلی فاصله 5 تا 10 سانتی‌متری میتونه مناسب باشه.
        برای بهبود محصول هم از کودهای زاچ آب و چند مرحله محلول‌پاشی استفاده می‌کنیم که داخل سایت موجود هستن و میتونید اطلاعاتشون رو مشاهده کنید.

    38. قاسم

      بنظرم من شما میتونید برای هراستان وشهرای مهم که شرایط کاشت زعفران هست ازخودهمان شهر نمایندگی داشته باشد تا فروش پیاز وزعفران داشته باشید من از اغ غربی خوی

      • حامد امیرخانی

        سلام
        ممنون از همراهی شما
        شرایط نگه داری پیاز زعفران کمی دشوار هست و حفظ سلامت اولویت اصلی هست تو کشت زعفران.

    39. محمد

      باسلام من در ضهر ساوه زندگی می کنم می خواستم اطلاعات جامعه تری از کاشت زعفران بدست بیاورم امکانش هست من را راهنمای بکنید ممنون از لطف شما

      • حامد امیرخانی

        سلام
        بله دوست عزیز در خدمتتون هستیم.
        ما یک دوره‌ی جامع آموزش کاشت و مدیریت مزرعه زعفران داریم که می‌تونه راهنمای خوبی باشه براتون. از لینک زیر می‌تونید بهش دسترسی داشته باشید.
        دوره‌ی آموزشی کاشت زعفران
        در ضمن می‌تونید مقالات دیگه سایت رو هم مطالعه کنید. پیشنهاد می‌کنم برای شروع مقاله جامع کاشت زعفران رو مطالعه کنید.
        آموزش صفر تا صد کاشت زعفران

      • ماه‌چین

        خواهش میکنم
        لطفا با شماره های مجموعه تماس بگیرید

    40. محمد

      باسلام من ی پارکینک دارم و می خواهم شروع به کاشت زعفرون کنم ممنون میشم راهنمای کنید

      • حامد امیرخانی

        با سلام و درود
        برای تهیه‌ی پیاز می‌تونید در آغاز فصل کشت زعفران (خرداد ماه‌) به صفحه مقابل مراجعه کنید. خرید پیاز زعفران
        و همچنین برای آموزش نحوه کاشت زعفران در جعبه هم می‌تونید به صفحه مقابل مراجعه کنید. کاشت زعفران در جعبه

    41. محمد

      سلام ببخشید من می خوام در گلدان در
      بالکن خونه بکارم باید چقدر و هر چندوقت یه بار بهش آب بدم

      • حامد امیرخانی

        سلام دوست عزیز
        ما مقاله کاملی در مورد آبیاری مزرعه زعفران داریم که می‌تونید از لینک زیر مطالعه کنید.
        آبیاری مزرعه زعفران

    42. محمد کریمی

      من چند روز اشتباه به آن آب دادم ولی هربار کم‌ حالا چه کار کنم برای رفع این مشکل؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        دیگه آبیاری نکنید، اگه تو گلدون یا جعبه کاشتید سعی کنید تعداد زه کش ها رو اضافه کنید.

    43. ناشناس

      سلام.وقتتون بخیر. ممنون از توضیحات خوبی که دادین. میشه بگین چطور باید پیاز زعفرون رو ضد عفونی کنم؟ باز هم ممنون از مطالب مفیدتون.

    44. علی

      سلام حداقل سقف خرید پیاز از شما برای کاشت خانگی چند کیلو هست محبت کنید قیمت رو هم ذکر کنید با سپاس

      • ماه‌چین

        حداقل 10 کیلو
        قیمت ها در صفحه خرید پیاز زعفران موجوده

    45. انسیه چزانی

      با سلام
      خیلی از آموزش خوبتون ممنونم . میخواستم بدونم برای پرورش حدود 2 کیلو پیاز زعفران چه مقدار فضا لازم است و از ابتدا تا انتها چه مقدار سرمایه مورد نیاز است؟

      • ماه‌چین

        برا این حجم هزینه زیادی نیاز نداره و تو دو متر فضا میتونید کشت کنید

    46. هاشمی

      با سلام و خسته نباشید ممنون از آموزش کاملی که گذاشتین
      میخواستم بدونم هر مقدارسفارش پیاز که داشته باشیم (به مقدار کم) هم زحمت ارسالش را میکشید؟
      چه زمانی باید سفارش پیاز زعفران بدیم؟

      • تیم تحریریه ماه‌چین

        سلام
        ممنونم از نظرتون
        ما حجم پایین رو ارسال نمیکنیم فعلا ولی تو برناممون هست که یه پک مخصوص برای افرادی مثل شما داشته باشیم
        زمان کاشت زعفران هم از خرداد شروع میشه.

    47. Mahdi

      سلام ممنون از زحمات شما. ببخشید بعد از اینکه زعفران های مان گل دادن وگل ها را چیدیم باید آبیاری بشند و یا در زمان دیگر؟.ممنون.

      • تیم تحریریه ماه‌چین

        سلام و درود باید ابیاری کنید
        مقاله آبیاری زعفران را مطالعه کنید

    48. علیرضاقربانی

      سلام اگه امکانش هست طرز کاشتن زعفران تو سبد های میوه رو کامل بگین بعد چه خاکی لازمه ولی بعد یک سال انتقال میدم به زمین کشاورزی ممنونم ازتون بعد چه پیازی خوبه برای اولین بار برای کاشتن قیمت پیاز زعفران چنده الان

    49. سعید بروشک

      قیمت پیاز زعفران را میخام
      مطالب بسیار آموزنده هستن عالی بود

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        قیمت ها در سایت موجود است.

    50. احمداحمدی

      آموزشتون خوب بود اما کامل نبود.

      • تیم تحریریه ماه‌چین

        سعی میکنیم هر روز مقالاتمون رو بروز کنیم
        مرسی از نظرتون