دوره آموزشی کشت زعفران گلخانه‌ای از قدم اول تا درآمد زایی

هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای؛ بازگشت سرمایه دو ساله

آخرین بروز رسانی: 13 تیر 1400
دسته‌بندی ها:
  • برای بررسی هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای می‌توانیم از تجربیات و روندهایی که بارها و بارها تکرار شده‌اند بهره ببریم و با دیدی روشن به سمت کشت زعفران گلخانه‌ ای برویم. انجام کشت گلخانه‌ای فرایند پیچیده‌ای نیست و می‌توان آن را در بسیاری از محل‌ها مانند انباری، سوله، پارکینگ و یا حتی یک اتاق بدون استفاده نیز انجام داد.

    مباحث مربوط به هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای دلیلی بر انجام و یا عدم انجام کشت گلخانه‌ ای نیست و تمام ریسک‌ها و مزیت‌های آن را پوشش نمی‌دهد. این مقاله صرفا به منظور آشنایی شما با هزینه‌ها و درآمدهای احتمالی یک گلخانه زعفران به نگارش درآمده است و در صورتی ابهام و یا سوالی در این مورد برای شما پیش آمد می‌توانید با ما تماس بگیرید.

    هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای

    برای اینکه بتوانیم دید روشنی از کشت گلخانه‌ ای داشته باشیم و با معیار مشخصی بتوانیم هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای را بررسی کنیم مبالغ را برای احداث یک گلخانه‌ 100 متری زعفران بررسی خواهیم کرد. شما می توانید با انجام یک تناسب ساده هزینه و درآمد هر متراژ گلخانه ای که می‌خواهید حساب کنید.

    لازم به ذکر است که تمامی مبالغ بیان شده برای هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای حدودی بوده و هیچ تضمینی برای تحقق و یا عدم تحقق آن وجود ندارد. این عدم قطعیت از این موضوع ناشی می‌شود که محصول نهایی مزرعه زعفران ارتباط مستقیمی با مدیریت گلخانه زعفران توسط شما دارد.

    شما می‌توانید با آموزش صحیح و با مشاوره گرفتن از با تجربه‌ها بازدهی گلخانه خود را افزایش دهید و یا اینکه بدون توجه به ریسک‌های احتمالی و صرفا با انجام آزمون و خطا اقدام به یادگیری و انجام کشت گلخانه ‌ای زعفران کنید. این انتخاب با شما خواهد بود.

    هزینه کشت زعفران گلخانه‌ ای

    هزینه‌های کشت زعفران گلخانه‌ ای برای احداث یک گلخانه 100 متر مربعی با احتساب هزینه‌های سال 1400 و به صورت حدودی 130 تا 160 میلیون تومان می‌باشد. حال در ادامه باید ببینیم که این مبلغ پول صرف چه کارهایی خواهد شد و چه اقداماتی می‌توانیم انجام بدهیم تا منجر به کاهش این هزینه‌ها شود.

    خرید پیاز زعفران گلخانه‌ ای

    یکی از اصلی‌ترین هزینه‌‌ها در مراحل احداث یک گلخانه زعفران خرید پیاز زعفران گلخانه‌ای می‌باشد. برای احداث یک گلخانه زعفران 100 متری به 5 تا 6 تن پیاز درشت نیاز خواهیم داشت که هزینه‌ی حدودی 90 تا 120 میلیون تومانی خواهد داشت. زمان خرید این نوع پیاز از خرداد ماه آغاز می‌شود و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.

    البته قیمت پیاز گلخانه‌ای با توجه به وزن و مقدار خریداری شده متفاوت است. به بیان دیگر هر چه پیاز درشت‌تر و با کیفیت‌تر باشد بازدهی بیشتری خواهد داشت و به تبع آن هزینه و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

    هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای

     

    تجهیزات گلخانه زعفران

    یک گلخانه کشت زعفران به برخی تجهیزات به منظور کنترل دما و رطوبت و کنترل رشد و جوانه زنی پیازها نیاز دارد. همچنین برای تجهیز گلخانه نیاز به تعدادی قفسه و طبق خواهیم داشت که با توجه به جنس مورد استفاده قیمت متغیری خواهند داشت.

    برخی از این تجهیزات مورد استفاده در گلخانه به شرح زیر بوده و قیمت حدودی برای این تجهیزات نیز 25 تا 35 میلیون تومان می‌باشد. دقت کنید که انواع مختلفی از این تجهیزات وجود دارد که شما باید با توجه به حجم فضای خود برحسب مترمکعب اقدام به خریداری آن‌ها بکنید.

    • بخاری
    • کولر
    • مه‌پاش یا دستگاه رطوبت ساز
    • فن
    • دستگاه‌های کنترل دما و رطوبت
    • قفسه و طبق

    هزینه کشت زعفران گلخانه ای

     

    درستگاه رطوبت ساز گلخانه زعفران

    دستگاه رطوبت ساز التراسونیک گلخانه زعفران

     

    آبیاری تغذیه و مدیریت کودی

    یکی از قسمت‌های بسیار مهم و نه چندان هزینه‌بر در قسمت هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای هزینه‌های آبیاری و کوددهی زمین پس از پایان فصل برداشت و انتقال پیازها به خاک می‌باشد. هزینه‌های آب با توجه به هر شرایط آبی هر منطقه متفاوت است و ممکن است به دلیل بارش‌های مناسب نیازی به آبیاری سنگین هم نداشته باشیم.

    هزینه‌های کود دهی و مدیریت کودی پیازها نیز بسیار ناچیز می‌باشد ولی تاثیرات این مرحله بسیار مهم خواهد بود. این مرحله از کشت زعفران گلخانه‌ای است که وضعیت بانک پیاز شما را مشخص خواهد کرد و اندوخته اصلی شما را بهبود خواهد بخشید.

    درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای

    موضوع بعدی در مورد هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای میزان درآمد یک گلخانه 100 متری زعفران است. درآمد کشت گلخانه‌ ای زعفران به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود:

    • پیاز زعفران درشت و تکثیر شده
    • زعفران حاصل از کشت

    پیاز زعفران خریداری شده با توجه به نوع استراتژی ما برای کشت می‌تواند درشت‌تر بشود و یا اینکه به تعداد بیشتری تقسیم بشود. این موضوع در هر صورت برای ما سودآوری خواهد داشت و تقریبا در هر سال یک رشد قابل توجه در وزن و تعداد پیازها خواهیم داشت.

    1. درآمد حاصل از تکثیر پیازها

    درآمد حاصل از تکثیر پیازها به نحوی است که در پایان چند سال کشت اثر آن را به وضوح مشاهده خواهیم کرد. در پایان چند سال کشت گلخانه‌ ای زعفران میزان پیاز گلخانه‌ای ما به چندین برابر ( 6 تا 7 برابر ) می‌تواند افزایش پیدا کند. این موضع منجر می‌شود که شما بتوانید پیاز مازاد بر نیاز خود را بفروشید و باقی آن را نیز دوباره کشت کنید.

    2. درآمد حاصل از فروش زعفران

    سال اول کشت

    در مورد درآمد حاصل از زعفران نیز در صورتی که پیازهای سال‌ اول کشت به اندازه کافی درشت باشند شاهد تولید 5 تا7 کیلو زعفران خواهیم بود و قیمت میانگین زعفران نگین نیز بین 11تا 14 میلیون تومان می‌باشد. به عبارتی در سال نخست کشت گخانه‌ای می‌توانیم شاهد سود 50 تا 70 میلیونی باشیم.

    این محدوده درآمدی به این دلیل است که میزان برداشت زعفران به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و نمی‌توان صرفا با اتکا بر یک عامل میزان برداشت و درآمد را تخمین زد. البته این مسائل مربوط به سال اول کشت است.

    درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای

     

    سال دوم و بعدتر

    سال‌های دوم به بعد شاهد رشد وزن و تعداد پیازهای زعفران خواهیم بود و این مسئله منجر به رشد قابل توجه میزان زعفران برداشتی خواهد بود. به طوری که برداشت زعفران از 5 تن پیاز زعفران به 7 تا 10 کیلوگرم خواهد رسید.

    به بیان دیگر عملا از سال دوم تمام سرمایه‌گذاری ایجاد شده بر روی گلخانه زعفران برخواهد گشت و شاهد بازگشت سرمایه 2 ساله خواهیم بود. از این سال به بعد و تا سال‌ها پیاز زعفران خواهیم داشت و این بانک پیاز هر سال بزرگ‌تر خواهد شد البته به شرطی که در مدیریت کودی مزرعه قوی عمل کنیم.

    هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای

     

    همان‌طور که پیش‌تری نیز گفتیم اعداد و ارقام مربوط به هزینه و درآمد کشت زعفران گلخانه‌ ای کاملا تخمینی بوده و هیچ تضمینی بر وقوع یا عدم وقوع آن وجود ندارد. این اعداد صرفا بر اساس تجربه تیم کشت گلخانه‌ ای ماه‌چین به دست آمده است. برای افزایش آگاهی و اطلاعات خود در زمینه کشت گلخانه‌ای زعفران می‌توانید با ما تماس بگیرید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۸۱ رای
    
    102دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. اول به فکر آخرش باش

      یک سوال درباره پیاز ها که چند جا تاکید کردید که سرمایه اصلی همین پیاز ها هستند.دست آخر ایا تضمینی برای فروش با قیمت مناسب این پیاز ها وجود دارد؟چون همیشه گردن کشاورز زیر ساطور است و برای امرارمعاش یا تامین هزینه های کشاورزی محصول را با قیمت ناچیز به دلال هاپیش فروش میکند و دلال از خود کشاورز بیشتر سود میکند در این مورد هم محصول پیاز کشاورز چون فقط مصرف کشاورزی دارد فروش آن فقط از مراکز معتبر ممکن است که همان در اصل هما دلال ها محسوب میشوند و باقیمت خیلی کم میخرند و به قیمت روز میفروشند ایا بعد از ۷ سال زحمت و ۷ برابر کردن پیاز ها در آخر نصف قیمت میخرن که سرمایه ۳.۵برابر بشه یا اینکه اصل سرمایه هم بزور بابتش پرداخت میکنند؟همیشه حساب کتاب روی کاغذ خیلی ساده تر از انجام است و متاسفانه مهم ترین نکات تا لحظه اخر بفکر کسی نمیرسد بنده یکبار دست به پرورش حلزون کلاژن ساز زدم و حلزون های مولدی که تهیه کردم به حدی تخم ریزی میکردن که تمام وقت مشغول تهیه جا و تامین خوراکشان بودم اما وقتی اقدام به فروش کردم نتونستم مشتری پیداکنم حتی تولیدکنندگان فراورده های کالژن دار هم خریدار نبودند و عصاره آماده وارد میکردند و بعد از کلی زحمت و هزینه بصورت رایگان هم اگهی کردم که ازشون خلاص بشم که بجز چند عدد رایگان هم کسی نخواستشون اخرم از گرسنگی همشون مردن …حس میکنم عاقبت این سرمایه گذاری هم مشابه همین میشود که درآخر با کلی امید واری و زحمت پیازهایی که چند برابر شده اند به مشکل فروش برمیخورن درآخر مجبوربه فروش باقیمت ناچیز میشویم مثل گندم هم نیست که خشک کنیم و نگه داریم زمانش برسد یا باید فروخته شود یا کاشته شود و البته خود زعفران ها هم غیر ممکنه ۲ساله سرمایه اولیه برگرده و چون تو محاسبات که دربهترین حالت بعداز ۲سال هزینه اولیه برمیگردد تورم محاسبه نشده اونم تو کشوری که تو دوسال قیمت ها بیش از ۱۰ برابر میشود و دلالان از تولید کننده گان و کشاورزان بیشتر سود میکنند و واردکنندگانی که برای دوام وارداتشان و گرفتن ارزدولتی مانع تولید داخلی میشوند…

      • هانیه آریا

        سلام وقت بخیر ممنون از توضیخات کاملتون ولی این نگرانی در رابطه با همکاری شما با مجموعه ماه چین بی مورده
        چرا که ما ضمانت خرید محصول شما هم چنین پیاز زعفران شما رو به قیمت روز بازار بهتون میدیم

    2. منآنم

      درود
      طبق مندرجات برای ۱۰۰ متر درسال ۱۴۰۰ هرمترحدود۱۵۰۰ هزینه دارد و در هرمتر ۵۰ کیلو پیاز باید کاشته شود(۵تن برای ۱۰۰ متر) سوال اینه که تو یک متر ۵۰ کیلو جا میشه؟؟؟و اگه قرار باشه این پیاز هادرچند سال آینده ۵ برابر بشه جایی برای رشد وجود داره؟چون هرمتر به ۲۵۰ کیلو پیاز باید برسه که منطقی بنظر نمیرسه بقدری این ارقام فکرمو درگیر کرد که حتی به اطلاعات خودم شک کردم و یک لحظه فکر کردم حتما هر تن ۱۰۰ کیلو هست و من اشتباهی ۱۰۰۰ کیلو حساب میکنم.
      فرض پیازهادرشت باشن و هرکدام ۱۵گرم باشه و ۳سانت هم قطرشون باشه تو یک متر۱۱۰۰ تامیشه کاشت که ۱۶.۵کیلو پیاز میخواد با توجه به اینکه قراره ۶ برابر رشد کنه باید یک ششم این مقدار کاشته بشه و برای هرپیاز ۵برابر خودش اطرافش جای رشد بمونه.
      انصافا من خیلی شوت هستم یا واقعا حسابام درسته و احتمالا مقاله غلط تایپی بوده یه صفر کمو زیاد شده مثلا بجای ۵۰۰ کیلو نوشته شده ۵۰۰۰!!

      • هانیه آریا

        سلام وقت بخیر
        شما کلا اشتباه حساب کردید کجا گفته شده برای هر 1 متر 50 کیلو پیاز نیاز هستش؟
        شما برای هر 1 متر فقط 1 کیلو پیاز نیاز دارید

    3. M

      سلام من دوتا اتاق که تقریبا با هم ۵۰ الی ۶۰ متر میشن با یه زمین ۱۵۰۰ متری دارم.این متراژ زمین برای نگهداری پیاز جواب میده یا نه؟
      زمین کشاورزی توی شمال کشور و تقریبا زمستان آبگیره

      • هانیه آریا

        سلام وقت بخیر شما برای هر 100 متر گلخانه نیازمند 5 الی 6 هزار متر زمین کشاورزی برای انتقال و نگهداری پیاز هستید

    4. محمد حیدری

      با سلام و عرض ادب من یه سالن.100متری.و حدود 1هکتار زمین دارم .دنباله شخصی برای شراکت یا راهنمایی جهت کاشت زعفران هستم.با سپاس .و چند تا سوال داشتم پیاز زعفران کیلویی چنده؟و از هرکیلو پیاز چند کیلو زعفران برداشت میشه؟و زعفران کیلویی چند میشه فروخت؟واسه سالن 100متری چند کیلو پیاز و چند متر زمین کشاورزی لازمه؟و تو این 100متر گلخانه چند کیلو زعفران میتونیم برداشت کنیم؟و اینکه در کاشت گلخانه ای زعفران را داخل چی بزاریم و آیا خاک لازمه با نه؟و اینکه چند وقت باید به زعفران آب بدهیم؟با سپاس

      • فاطمه روزبهانی

        سلام و وقت بخیر
        برای دستیابی به پاسخ سوالاتتون و دریافت مشاوره میتونین با شماره 02191012322 تماس بگیرید.

    5. مرتضی آتش افرازه

      باسلام وخسته نباشید خدمت کادرمجرب ماه چین ممنون ازهمکاری وبرنامه خوبتان درشبکه مجازی که اطلاعات خوبی را برای عموم مردم و کشاورزان عزیز مان گذاشته اید تشکر وقدردانی نموده وازخداوند منان سلامتی ورزق وروزی فراوان اعطا فرماید.
      یک سؤال ازخدمتون داشتم بنده هم زمین خالی دارم وهم حدود هزار متر هم انبار وسرپوشیددارم ومی خواهم کار زعفران راایشااله شروع کنم اول گلخانه یا زمین یا کشت هر دو ممنون میشم از راهنمایی خوبتان

      • هانیه آریا

        سلام وقت شما بخیر ممنون از لطفتون
        ما کشت زعفران رو به صورت خاکی به شما پیشنهاد می‌کنیم
        چرا که کشت گلخانه ای صرفه‌ی اقتصادی نداره
        برای دریافت مشاوره با این شماره تماس بگیرید 09108839361

    6. حسینی

      سلام وقتتون بخیر. امکان کاشت زعفران به صورت هیدروپونیک در فضای بسته ۱۵۰ متری وجود دارد؟؟؟ برآورد هزینه حدودی چقدر است؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله میشه کشت کرد ولی تقریبا نیازمند 8 هزار متر زمین کشاورزی هستش
        هزینه هم حدود 250 تا 280 میلیون تقریبی

    7. حسین

      سلام اطلاعات پیشتر در این مورد می خواهم لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم .

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر جهت دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید
        02191012322

    8. احمد

      سلام.ایا عمر مفید پیاز 7 سال است؟میزان تولید پیاز زعفران در سال اول تا سال هفتم چند تن است؟ میزان تولید زعفران در سال اول تا هفتم چند کیلو است؟زمان کشت زعفران گلخانه ای کی هست؟زمان دادن محصول کی است؟ایا در مازندران میشه زعفران گلخانه ای پرورش داد؟قیمت پیاز زعفران و زعفران چقدر است؟ایا در گلخانه دوبار محصول میده در سال یا یه بار؟ایا وام میدن برای کشت گلخانه ای زعفران؟برای وام باید به کجا مراجعه کرد؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بهتره که با این حجم از سوال با پشتیبانی تماس بگیرید چون تو کامنت نمیشه جواب داد

    9. طالع

      سلام آیا در کشت هیدروپونیک هم نیاز هست که پس از برداشت پیاز به زمین منتقل شود یا خیر؟؟؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر بله در هر صورت باید پیاز ها به زمین منتقل بشن در روش گلخانه ای

    10. بهمن نادر محمد

      بنده به لطف خدا یک زمین چهاردیواری به متراژ 10000 متر مربع حدود یک هکتار دارم ولیکن برق و گاز شهری به شرطی اداره جهاد کشاورزی به بنده میدهد که من گلخانه تاسیس کنم . میخواهم بدانم برای ابتدای کار که به قدم بزرگتر شروع کنم آیا میتوانید کمک کنید تا ببینم چه مقدار هزینه نیاز است تا یه گلخانه پنوماتیک تاسیس کنم و بتوانم در سالهای بعد موفق های بیشتری حاصل شود . و بسیاری سوال دارم که در صورت امکان با شما تماس داشته باشم .سپاسگزارم

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر بله حتما با شماره زیر تماس بگیرید برای مشاوره
        02191012322

    11. مسعود فعال

      خیلی عالیه فقط برای اشخاصی مثله من فقط زمین دارم ۵۰۰ متر فنس کشی شده سرمایه هم ندارم ولی خیلی علاقه دارم شروع کنم خیلی خوبه
      آب و برق هم ندارم آیا با تانکر وبرق خورشیدی میتونم کار کنم که مقرون به صرفه باشه ؟ ممنون

      • فاطمه روزبهانی

        سلام
        شما اگر به کشت زعفران علاقمند هستین بهتره که کشت خاکی رو انجام بدین.

    12. غلامحسین شیعه نواز

      من یک زمینی دارم 220 متری میخواهم تبدیل به گلخانه طبقاتی
      هیدروپونیک کنم . من هیچ دتنش فنی در این زمینه ندارم . نیازی
      به مشاوره و نیروی کاربلد برای سال اول دارم . البته در سال اول به
      کشارکنی باشه بیشتر راعب هستم که من زمین و تجهیزات لازم و
      اخداث را به عهده بگیرم و سود حاصله نصف نصف چس از کسر هرینه
      های مصروفه

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله خیلی هم عالی برای مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    13. سجاد

      من سه هزار متر زمین دارم، مبخوام زعفرون بکارم.ولی زمین ن اب داره ن برق، بخوام زعفرون بکارم کدوم نهاد حمایت میکنه وام میده ، اجازه میدن زمین رو چهار دیوار کرد؟

      • محمدجواد قیطاسی

        شما برای مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    14. روح الله اسماعیلی

      سلام من یک سالن 100 متری برای قارچ دارم که فعالیت نمیکنم آیا درسالن هم امکان کشت زعفران هست

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله امکانش هست اگر شرایط مدیریتی و رسیدگی خوبی داشته باشید و این که باید زمین کشاورزی هم داشته باشید حدودا 5 الی 6 هزار متر

    15. محمد

      از لحاظ درامد کشت خاکی بهتره یا گلخانه ؟؟ _ ایا توی خراسان رضوی جواب میده؟ _ تو اینترنت سرچ کردم جهاد گفته توجیه اقتصادی نداره

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر باید گفت که خراسان رضوی مهد زعفران ایران است و کشت زعفران کاملا اقتصادی است
        زعفران گلخانه ای به نسبت یخورده کیفیت بالا تری داره

    16. بهنام

      ترغیب شدم تا در این مورد بیشتر بررسی کنم

      • محمدجواد قیطاسی

        خیلی عالیه اگر نیاز به مشاوره داشتید با پشتیبانی تماس بگیرید.

    17. محمد حسن

      سلام
      من زمینی حدود ۱۵۰ متر دارم که می خواهم گلخانه زعفران بزنم اما زمین دیگه ای برای نگهداری پیاز ندارم . آیا داشتن زمین خیلی ضروری؟ بدون داشتن زمین نمیتونم زعفران پرورش بدهم؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله داشتن زمین برای کشت گلخانه ای ضروریه و بدون زمین نمیشه

    18. محمد

      سلام
      من زمینی حدود ۱۵۰ متر دارم که می خواهم گلخانه زعفران بزنم اما زمین دیگه ای برای نگهداری پیاز ندارم . آیا داشتن زمین خیلی ضروری؟ بدون داشتن زمین نمیتونم زعفران پرورش بدهم؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله حتما باید زمین داشته باشید
        همون 150 متر رو چرا کشت نمی کنید

    19. احمد باجلان

      سلام من هنوز اقدامی نکردم فقط می‌خواهم اگر این کار را شروع کنم چقدر در این کار موفقیت خواهم داشت

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر میزان موفقیت شما بستگی به میزان رسیدگی و مدیریت و همچنین میزان کشت شما داره

    20. هادی محمودی

      سلام به مهندس های عزیز عبادت قبول یک سوال در هر تن پیاز زعفران برای گلخانه چقدر سرگل زعفران به دست می آید

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر در هر یک تن بین 800 گرم تا 2 میلو می شود برداشت کرد

    21. تینا

      با سلام مجدد فقط توضیحی راجع به خاک و جنس کف پوش و دیوار پوش ها و سقف ندادید اگر این موارد هم به مقاله اضافه کنید بنظرم خیلی کامل تر بشه با آرزوی بهترین ها❤️

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر باید دوره کامل کشت گلخانه ای رو ببینید برای خریداری دوره با پشتیبانی تماس بگیرید

    22. تینا

      سلام مقاله پر از انرژی مثبت بود برا من ممنونم از تیم خوب شما من میتونم و قطعا این کار رو انجام میدم با آرزوی بهترین ها برای تیم خوبتون ثروت شادی و سلامتی برای تک تک اعضای گروه شما از کارگرها تا سرمایه گذارها و حتی خریدار هاتون سال خوبی رو براتون آرزو میکنم❤️

      • محمدجواد قیطاسی

        لطف دارین شما خیلی ممنونم

    23. محمد نوروزی

      سلام
      وقت بخیر
      قطعه زمینی با دیوار به مساحت حدود 2500 ویک اب انبارحدود 70 متر مکعب واطاق 25 متری در محدوده نجف اباد اصفهان دارم با 2 ساعت اب چاه 4 اینچ در هفته در این منطقه خاکش شنی هست بادام در این زمین جواب میده ایا میشه زعفران کشت کرد ایا این مقدار اب کافی هست روش گلخانه ای بهتره یا زمینی چقدر هزینه برای هر روش نیاز داره از مشاوره شما متشکرم

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر شما لطف کنید برای مشاوره تخصصی با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    24. رحیمی

      سلام درود،میخواستم بدونم در منطقه کرمانشاه میشه کشت کرد؟
      .و به آب زیادی نیاز دارد؟!

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر بله میشه کشت کرد و نیاز آبی بین 2 الی 4 مرحله در سال دارد
        شما به چه مقدار می خواین کشت کنید؟

    25. محمد

      سلام من قصد کشت گلخانه ای رو دارم در زنجان ایا جواب میده تو منطقه سردسیر… و اینکه سال اول کشت احتمالش هست گل نده؟؟و گلخانه رو با نایلون درست کنیم مشکلی نداره؟؟ یا باید سرپوشیده باشه نور نخوره به پیازها؟؟و ایا تو زیر زمین خونه هم که نورگیر نیست میشه کشت رو انجام داد؟؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر برای مشاوره تخصصی با پشتبانی تماس بگیرید
        02171057180

    26. فریدون

      سلام دارم درموردکشت گلخانه ای زعفران تحقیق میکنم ایادراستان گلستان منطقه ی گنبدکاووس این کار بخاطراب وهوای این منطقه شدنیه ممنون میشم راهنمایی کنید

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام و درود بله میشه کشت کرد

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام و درود بله در منطقه شما میشه کشت کرد

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام و درود بله در منطقه شما میشه کشت گلخانه ای انجام داد

    27. فریدون

      سلام دارم درموردکشت گلخانه ای زعفران تحقیق میکنم ایادراستان گلستان منطقه ی گنبدکاووس این کار بخاطراب وهوای این منطقه شدنیه ممنون میشم راهنمایی کنید

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر بله می تونید کشت گلخانه ای انجام بدین

    28. محمود

      سلام. یک زمین 600 متری در روستای بندر عباس دارم ایا از نظر شما اب و هوای بندرعباس جواب کشت گلخانه ای زعفران میده؟ممنونمیشم جوابم بدید.

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر بله کشت گلخانه ای می‌تونید انجام بدین برای مشاوره بیشتر هم با پشتیبانی تماس بگیرید

    29. بابک

      خوب

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنونم

    30. علیرضا

      سلام وقت بخیر میخام استارت کارو بزنم ولی میخام بیشتر از مقالاتتون استفاده کنم ممنون از راهنماییهای خوبتون

      • محمدجواد قیطاسی

        خوشحایم که می خواین وارد فعالیت کشت زعفران شوید پشتیبان ماه چین در خدمت شماست

    31. یوسف کلمبیا

      آیا میتوان روی این کار میلیاردر شد

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر در بلند مدت بله حتما فقط باید مدیریت و برنامه ریزی رو مزرعه خودتون داشته باشید

    32. رامش

      سلام. زمینی 200متری دارم بنده میخوام 120متر آن را زعفران گلخانه ای بکارم از راهنماییهای شما متشکرم

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر در خدمتتون هستیم با پشتیبانی تماس بگیرید
        0271057180

    33. سیروان

      با سلام من یک منزل ۲۰۰متری دارم ممنون میشم راهنمای بکنید

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر جهت مشاوره با پشتیبانی تماس بگیرید

    34. احمدی

      سلام.قصد تاسیس گلخانه ۱۰۰۰متری دارم.لطفا می توانید برآورد تقریبی هزینه رو بفرمایید

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر این متراژ گلخانه به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون برای هر 100 متر گلخانه 180 الی 200 میلیون سرمایه نیاز است و بعلاوه سرمایه هر 100 متر 6 هزار متر زمین نیاز داره

    35. محمد

      باعرض سلام من ساکن شمال قایم شهر هستم یه سالن حدود40متردارم میشه برای کشت زعفرون لطف کنید راهنمایی کنید

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر برای مشاوره کامل با پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید

    36. امید

      سلام.میخواستم بدونم ایا بعد از کاشت زعفران در گلخانه مدام باید به گلخونه سر بزنیم و سرکشی کنیم یا مثلا هفته ای ۱بار کافیه؟اگه توضیح بدید ممنون میشم.

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر بله هر روز باید سر بزنید

    37. لیلا

      سلام و وقت به خیر، برای نگهداری پیازها حتما باید زمین داشته باشیم و نمیشه در جعبه نگهداری کرد؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر بله میشه تو جعبه و گلدون هم بکارید

    38. وحیدرزقی

      سلام عرض ادب ممنونم بابت اطلاعاتی که گذاشتید داداش من میوخام با وام هزارتا بدبختی برم زعفران کشت کنم شما بگو درامد اول بعد یک سال شروع میشه و اینکه اصلا ارزش سرمایه گذاری داره بعد گل خانه ای که مث تو زمین نیست فصل داشته باشه ممنونم ❤️

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر ببینید شما باید اول به ما بگین که در چه متراژی میخواین کشت کنید تا راهنماییتون کنیم
        برای مشاوره میتونید با این شماره تماس بگیرید
        02171057180

    39. حسین

      با عرض سلام و خسته نباشید.
      من یک فضای ۳.۵۰ × ۷ متر با ارتفاع ۳.۵۰ در اختیار دارم. میخواستم بدونم به صرفه هست که توی این فضا اقدام به کشت زعفران کنم یا نه.
      با تشکر

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر ببینید بله در حد مصرف شخصی خوتون میتونید برداشت داشته باشید

    40. علیرضا بهرامی

      ببخشید توی بسته آموزش زعفران گلخانه ای مراحلی که پیاز ب زمین منتقل میشه تا سال بعد و چگونگی نگه داری پیاز در زمین گفته شده؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقت بخیر بله گفته شده

    41. علیرضا بهرامی

      سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگر بخواهم از سایت شما بالای یک یا دو تن پیاز خریداری کنم برای مصرف گلخانه ای حدودا تنی چقدر می‌شود؟ خیلی ممنون از سایت خوبتون.

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر متاسفانه امسال تموم شده پیاز سایز درشت
        شما برای سال آینده میتونید اقدام کنید

    42. محمد

      درود
      دارم تحقیق میکنم برای شروع کشت گلخانه ای زعفران خوشحال میشم از تجربیات و توانایی های ماه چین بهرمند شوم.
      سپاس

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر
        خیلیم عالی موفق باشید
        شما میتونید برای آموزش به صورت اصولی از دوره های صفر تاصد کشت گلخانه ای ماه چین استفاده کنید

    43. محسن

      سلام من در لرستان ،روستاهای الیگودرز زندگی میکنم یه سالن دارم ۱۵۰ متر منطقه سردسیر تقریبا،،آب گاز برق هم دارم ۵۰ ملیون سرمایه دارم میتونم کشت زعفران شروع کنم ؟؟؟؟؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام وقتتون بخیر باید بگم خدمتتون که کشت زعفران گلخانه ای زمانش به اتمام رسیده امسال
        و اگر شما میخواین انشالله باید برای سال آینده اقدام کنید

    44. اشتری

      با سلام در جزیره مینو(خوزستان) زمین 200 متری دارم که میخواهم گلخانه کوچکی در آن راه اندازی کنم با توجه به اقلیم این منطقه آیا میتوانم در این گلخانه کشت زعفران انجام دهم .

      • حامد امیرخانی

        سلام
        این کار شاید شدنی باشه اما ریسک بالایی داره و اگر قصد سرمایه‌گذاری دارین بهتره بیشتر فکر کنین.
        دما و رطوبت بالا تو تابستان میتونه به پیازها آسیب بزنه و ارتفاع پایین از سطح دریا هم مورد جالبی نیست.

    45. شهره فخری

      سلام،من پارسال ازشما پیاز زعفران گرفتم وتوگلدون کاشتم ،میخواستم بدونم باتوجه به اینکه قبلاً تومقاله هاتون خوندم تیرماه باید به پیازها کوددهی کنم الان وقتش هست ؟چه میزان وازکدوم کود بهش بدم ،پکیج کودی هم قبلاً ازتون خریدم که چهار نمونه کود داره.درضمن ما توخوزستان هستیم وهوا هم به‌شدت گرمه .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        کوددهی که تو تابستان انجام میدیم کود حیوانی هست که هر دوسال یک‌بار و تو مزارع بزرگ انجام میدیم.
        شما الان نیازی به کوددهی ندارید.
        کودها رو نگه‌دارید و بعد از گل‌دهی استفاده کنید.

    46. امین

      سلام
      متراژ زمین مورد نیاز برای تقویت پیازها چقدره؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        به ازای هر تن 800 تا 1000 متر رو معمولا استفاده می‌کنیم.

    47. فاطمه کوهستانی ازشهرستان زرین شهر اصفهان

      سلام زمینی دارم امسال چهارمین سال برداشت گل هست درسال اول که هیچ سال دوم دویست و پنجاه گرم سال سوم همین قدر گل دادفنس کشیدم جهاد نگذاشت دیواربلوکی گذاشتم برای اینکه حیوان داخل زمین نشود بازجهاد خراب کرد حالا سالنی باایرانیت روی پشت بام دارم آیا میتوانم پیازهایم رادراورم وبه صورت گلخانه ای تبدیل کنم ازراهنمایی شماممنونم

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام خدمت شما
        گاهی ارگان‌های دولتی بیش از حد حساس میشن.
        اگر پیازهای شما بالای 15 گرم باشن و اوضاع خوبی داشته باشن میتونید این‌کار رو انجام بدین و از اون‌جایی که زمین دارین و تجربه کاشت شانس موفقیت شما بیشتر میشه.
        برای راهنمایی بیشتر میتونید با شماره‌ی مجموعه تماس بگیرید.

    48. محمد

      سلام خسته نباشید برای کاشت زعفران گلخانه ای مجوز و وام میدن؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        سلامت باشید
        برای کشت گلخانه‌ای نیاز به مجور خاصی ندارین و برای وام هم باید از جهاد کشاورزی منطقه خودتون اقدام کنید.

    49. ناشناس

      با سلام .بسیار عالی بود و من نهایت استفاده را بردم.

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        ممنون از شما.
        خوشحالیم که براتون مفید بوده.

    50. امیررضا

      سلام
      خسته نباشید
      مقاله ی بسیار مفیدی بود
      (به روز بودن مقاله خیلی خوب بود.)
      ممنونم از زمانی که برای این مقالات صرف میکنید.

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        سلامت باشید
        خوشحالیم که تونستیم مفید باشیم.