آموزش های افزایش راندمان برداشت زعفران، در اینستاگرام ماه‌چین

نحوه کود دهی زاج آب (روش آبیاری غرقابی)

دسته‌بندی ها:
  • آبیاری زمین های کشاورزی به چندین روش انجام می‌شود که بیشتر کشاورزان از روش غرقابی برای آبیاری مزارع کشاورزی خود استفاده می‌کنند. در این محتوا ما می خواهیم که نحوه کود دهی زاج آب در آبیاری غرقابی را برای شما که بسیار هم سوال پرسیده می‌شود در این مورد آموزش دهیم.

     

    اگر که شما هم جز آن دسته از کشاورزانی هستید که به روش غرقابی مزرعه زعفران خود را آبیاری می‌کنید، برای درست انجام دادن کود دهی زاج آب حتما این مقاله را مطالعه کنید.

    نحوه کود دهی زاج آب در آبیاری غرقابی

    کشاورزان برای آبیاری غرقابی زمین مزرعه خود را کرت بندی می‌کنند تا به ترتیب تمام زمین آبیاری شود. حال برای کود دهی زاج آب چه باید کرد؟ در زمانی که می‌خواهید مزرعه خود را کود دهی کنید باید همان ترتیب کرت بندی را رعایت کنید تا کود به تمام نقاط زمین برسد و پیاز های زعفران را تقویت کند.

    اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که در یک مخزن با اندازه مناسب کود های زاج آب را همراه با آب مخلوط کنید. هنگامی که زمان آبیاری کرت اول مزرعه رسید، ابتدا باید 50 درصد کرت اول را آبیاری کنید و سپس برای آبیاری 50 درصد دیگر کرت اول شیر مخزن کود های زاج آب را باز کرده تا اتمام آبیاری کود ها به تمام قسمت های زمین برسد.

    یکی از مزایای این روش این است که زمین به طور کامل سیر آب می‌شود و آب و کود به همه‌ی قسمت های مزرعه و پیاز های زعفران می‌رسد.

    چنانچه علاقه مند هستید اطلاعات بیشتری درباره‌ی نحوه‌ی آبیاری زعفران و کوددهی زعفران بدست آورید مقالات مرتبط به این موضوع را در ماهچین مطالعه کنید.

     

     

     

     

     

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۲ رای
    
    2دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سید

      سلام من بدلیل نداشتن اب در 10 مهر امسال مقداری زعفران کاشتم زمینم خاکش سفید است مقدار ی کودوشن وماسه مخلوط کردم ودر این 25 روز دو بار قرقابی ابیاری کردم وتعداد خیلی کم پیازها سبز کردن —- جکار باید انجام دهم وایا امسال گلدهی میکند

      • فاطمه روزبهانی

        سلام
        بله. زعفران در همان سال کشت نیز گل می‌دهد اما میزان گلدهی آن کم است.
        بعد از برداشت باید مجدد آبیاری کنید و کوددهی زاج آب رو انجام بدین