اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

زعفران سرگل چیست و چه انواعی دارد؟

آخرین بروز رسانی: 4 اسفند 1400
دسته‌بندی ها:
  • شاید برای خیلی از شما این سوال پیش آید که آیا زعفران انواع مختلفی دارد یا یک نوع است؟ باید خدمت شما عزیزان گفت که، بله زعفران انواع مختلفی دارد و زعفران سرگل یکی از انواع زعفران موجود در سطح کشور است.

    تیم ماه چین تصمیم گرفته است تا درباره‌ی این نوع زعفران برای شما یک مقاله جامع تهیه کند تا اطلاعات شما کامل شود. پس در ادامه این مقاله حتما با ما همراه باشید.

    زعفران سرگل چیست؟انواع و کاربرد آن

    زعفران ممتاز یا سرگل چیست؟

    به آن بخش و قسمتی از خالص زعفران که به رنگ قرمز می باشد و در اتنهای تار زعفران قرار دارد، زعفران سرگل می گویند.به دلیل جدا سازی بالاترین قسمت از تار زعفران این قسمت را سرگل نام گذاری کرده اند.

    چرا زعفران سرگل را زعفران ممتاز هم نامیده اند؟

    در تهیه و آماده سازی زعفران سرگل تا حد ممکن، بخش سفید رنگ ریشه زعفران را از آن جدا می کنند و این کار کیفیت ظاهری و هم‌چنین قدرت رنگ دهی آن را چند برابر می کند، به همین علت است که به زعفران به دست آمده از این روش زعفران ممتاز یا سرگل می گویند.

    زعفران سرگل چگونه تهیه می شود؟

    از الک کردن و نیز پاک کردن زعفران پوشال و زعفران دختر پیچ به دست می آید. یکی از ویژگی های قابل مشاهده آن این است که، در آن فقط کلاله زعفران دیده می شود. در مراحلی که زعفران پوشال و دختر پیچ به زعفران سرگل تبدیل می‌شوند امکان دارد که کلاله های زعفران شکسته شوند.

    به همین علت در این نوع زعفران مقداری زعفران شکسته و یا نرمه دیده می‌شود که بر اساس مقدار موجود زعفران نرمه و شکسته در آن به نوع درجه یک و یا درجات پایین تر تقسیم بندی می‌کنند.

    کاربرد زعفران سرگل

    با توجه به اینکه زعفران ممتاز یا سرگل از بین انواع مختلف زعفران، ازقدرت رنگ دهی مطلوب برخوردار بوده و نیز قیمت مناسب تری دارد، برای مصارف خانگی و آشپزی بسیار مناسب و از لحاظ هزینه و قیمت بسیار مقرون به صرفه است.

    اگر می خواهید برای منزل و یا آشپزی و حتی رستوران خود زعفران تهیه کنید پیشنهاد ما به شما خرید زعفران سرگل است.

    خصوصیات زعفران سرگل

    زعفران سرگل خصوصیات بسیاری داشته که در این بخش می خواهیم به آن بپردازیم:

    • زعفران شکسته دارای کلاله های کاملا جدا از هم است
    • کلاله های زعفران بدون داشتن ذره ای سفیدی و کلاله کاملا قرمز
    • بسیار خوش رنگ است و ظاهری صاف و یک دست دارد
    •  زعفران سرگل دارای رشته های کلاله ضخیم است

    زعفران پوشال و سرگل چه تفاوتی دارند؟

    زعفران سرگل و پوشال در میزان کلاله زعفران و خامه آن متفاوت هستند که رنگ دهی این دو نوع زعفران را از یکدیگر متفاوت کرده است.یک نکته ای که باید گفته شود این است که از زعفران سرگل استفاده‌ی بیشتری نسبت به سایر زعفران ها می‌شود.

    زعفران ممتاز کیفیت بسیار مناسبی داشته به همین دلیل نسبت به سایر زعفران طرفدار دارد. میزان تقلب در نوع سرگل زیاد است و دلیل آن رایج و در دسترس بودن و قیمت مناسب آن است.

    برای تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن زعفران ممتاز روش های متعددی وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید متوجه شوید زعفرانی که می خواهید تهیه کنید تقلبی است یا خیر.

    اما شما با خرید از برند های معتبر و رایج در سطح بازار و همچنین از افراد و فروشگاه های معتبر می‌توانید از سلامت و کیفیت آن اطمینان پیدا کنید.

    یک نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که در هنگام خرید زعفران سرگل باید حتما توجه کنید که رنگ کلاله آن قرمز تیره باشد.

    زعفران سوپر نگین ماه چین

    نحوه قیمت گذاری زعفران ممتاز یا همان سرگل

    در رابطه با قیمت گذاری این نوع زعفران باید خدمت شما عزیزان گفت که معمولا قیمت ها بر اساس مقدار داشتن زعفران نرمه و شکسته و کوچک و بزرگ بودن کلاله های زعفران متفاوت است.

    به این صورت که هر چه مقدار نرمه کمتر و کلاله های آن درشت تر باشد قیمت بیشتر است و  هر چه نرمه و زعفران شکسته بیشتر و کلاله های آن کوچک تر و ریز تر باشد قیمت آن کمتر است.

    خرید زعفران سرگل با بهترین کیفیت

    برای خرید زعفران سرگل با بهترین کیفیت موجود در بازار تنها کافی است که با پشتیبانی تیم ماه چین تماس گرفته و یا به صورت آنلاین از سایت سفارش خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان زعفران سرگل شما به دستتان برسد.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳۵ رای
    
    2دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. زهرا رحیمی

      سلام اطلاعات بسیار عالی بود اگر قیمت را تقریبی میزدید خوب بود

      • محمدجواد قیطاسی

        لطف دارید تو صفحه خرید زعفران قیمت ها کاملا مشخص هستش