آموزش های افزایش راندمان برداشت زعفران، در اینستاگرام ماه‌چین

تفاوت‌های زعفران ارگانیک و زعفران اصل

آخرین بروز رسانی: 11 مرداد 1401
دسته‌بندی ها:
  • زعفران ارگانیک و زعفران اصل دو مفهومی هستند که می‌توانند در کنار هم ارزش یک زعفران را به بالاترین حد ممکن برسانند. طبق مباحثی که در ادامه بیان خواهیم کرد تولید زعفران ارگانیک در مقیاس عمده کاری بس دشوار و هزینه‌بر است.

    تولید زعفران ارگانیک مسئله‌ای مهم و حیاتی است که با سلامتی انسان ارتباطی مستقیم دارد و برای رسیدن به آن راه درازی در پیش داریم. اما زعفران اصل از این مسئله تبعیت نمی‌کند و برای تحقق آن نیاز به قدری افزایش در آگاهی عمومی و تعهد در کار داریم.

    تفاوت زعفران ارگانیک و اصل

    زعفران ارگانیک

    به طور کلی زعفران ارگانیک زعفرانی است که به دخالت هیچ‌گونه مواد شیمیایی رشد و پرورش پیدا می‌کند. برای اینکه زعفران ارگانیک داشته باشیم نباید از هیچ گونه مواد شیمیایی کودی و یا آفت‌کش‌ها استفاده کنیم و تمام مراحل رشد و نگه‌داری زعفران ارگانیک را باید با الهام از طبیعت به پیش ببریم.

    اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان زعفران ارگانیک شرکت‌های داروسازی در سراسر جهان هستند و همه‌ساله در سایت‌های خاصی از تولید زعفران زعفران ارگانیک تولید و پرورش می‌یابد. تولید و نگه‌داری این نوع از زعفران نیاز به هزینه و تلاش بسیاری دارد.

    زعفران ارگانیک با کود حیوانی

     

    آیا این زعفران واقعا ارگانیک می‌باشد؟

    بر اساس نظر برخی کارشناسان حتی این موارد نیز کافی نمی‌باشد. طبق نظر آن‌ها عدم استفاده از مواد شیمیایی به تنهایی باعث نمی‌شود تا یک زعفران دارای عنوان زعفران ارگانیک باشد. فرض کنید که برای تغذیه زمین از کودهای حیوانی استفاده می‌کنیم.

    حیوانات برای تغذیه خود باید از یونجه و علف‌هایی تغذیه کنند که از کود شیمیایی تغذیه شده‌اند و همین امر نیز باعث می‌شود تا فرایند ارگانیک بودن به مخاطره بیفتد. این نگاه عمیق به چرخه طبیعی زعفران ارگانیک بسیار سخت‌گیرانه می‌باشد اما نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی کنیم.

    تلاش در راستای بهبود سلامت غذایی

    طبق تعاریف و مسائلی که بیان کردیم تولید زعفران ارگانیک در مقیاس بالا کاری بس دشوار و ناممکن است. اما این موضوع دلیلی بر عدم انجام این کار نمی‌شود. در واقع باید تمام تلاش خودمان را انجام بدهیم تا چرخه‌ای از محصولات ارگانیک را خلق کرده و به دست مشتریان برسانیم.

    زعفران اصل

    در کنار زعفران ارگانیک و نه مقابل آن مفهومی به نام زعفران اصل را داریم. زعفران اصل معنایی واضح و مشخص دارد و برای اینکه بتوانیم این کلمه واضح را تعریف کنیم باید ابتدا زعفران غیر اصل را بشناسیم. زعفران تقلبی همان چیزی است که متاسفانه امروزه به وفور شاهد آن هستیم.

    زعفران یک گیاه دارویی و ادویه گران‌قیمت است که هر سودجویی را به وسوسه می‌اندازد تا کمی رشته‌های غیر زعفرانی به زعفران اصل اضافه کند و به فروش برساند. پس اصل بودن زعفران ارتباط چندانی با ارگانیک بودن آن ندارد و می‌توانند دو مفهوم موازی باشند.

    یه مشاور با تجربه، تو رو ۱۰ سال جلو میندازه!

    همین الان از متخصصان کشت زعفران ماه چین، مشاوره رایگان بگیر!
    مشاوره تلفنی ۰۹۱۰۸۶۷۴۶۸۸

     

    زعفران ارگانیک

     

    چگونه زعفران تقلبی می‌سازند؟

    راه‌های زیادی برای تولید زعفران غیر اصل وجود دارد که هر چند وقت یک‌بار با یکی از آن‌ها برخورد می‌کنیم. راه‌های تشخیص زعفران اصل می‌توانند به ما کمک کنند تا زعفران اصلی را تشخیص دهیم اما آیا به نظر شما این کافی است؟

    مسلما خیر. هر روزه راه‌های جدیدی برای تولید زعفران تقلبی به وجود می‌آید و ممکن است حتی افرادی که در این امر خبره هستند هم نتوانند چنین زعفرانی را تشخیص دهند. بهترین راه‌حل برای این موضوع این است که زعفران را از مزرعه خریداری کنیم.

    بله بهترین راه این است که زعفران را از سر مزرعه و از دستان کشاورز تحویل بگیریم تا در دام واسطه‌گری‌ها و سودجویی‌ها نیفتیم. مزارع زعفران در سرتاسر ایران وجود دارند و شما می‌توانید به یکی از همین مزارع موجود در محل زندگی خود مراجعه کرده و زعفران مورد نیازتان را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

    البته راه دیگری هم وجود دارد. ماه‌چین این موضوع را مدت‌هاست با ایجاد شبکه‌ای از مزارع در سراسر ایران به منظور تامین زعفران اصل مورد نیاز شما انجام داده است. در واقع هنگامی که شما اقدام به خرید زعفران ماه‌چین می‌کنید زعفران شما از نزدیک‌ترین مزرعه به محل زندگی شما و با کیفیت مورد تایید ماه‌چین به دست شما می‌رسد.

    این مسئله منجر به این می‌شود که احتمال تقلب در زعفران مصرفی شما به صفر برسد و خیال شما از بابت زعفران مصرفی خود راحت باشد.

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۴ رای
    
    10دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. محمد

      سلام.اگه زعفران ارگانیک تولید داشته باشم کسی هست که بقیمت خوب بخره

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر باید نمونه از زعفرانتون بفرستید برامون تا درجه بندی کیفیت و قیمتش رو مشخص کنیم
        جهت هماهنگی با شماره زیر تماس بگیرید
        09108839439

    2. قنبر علی وفادار

      در مورد کشت زعفران ارگانیک توضیح بدید

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله حتما

    3. قنبر علی وفادار

      سلام
      در مورد تست زعفران توضیح بدید

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر می‌تونید این مقاله رو مطالعه کنید

    4. قنبر علی وفادار

      سلام
      سوال من این در مورد زعفران ارگانیک
      به چه زعفرانی می گن

      • محمدجواد قیطاسی

        به زعفرانی گفته میشه که هیچ گونه کود شیمیایی برای اون استفاده نشه

    5. ابوالفضل

      سلام ممکن است زعفران اصل وقلابی رو قاتی کنند

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر بله ممکنه