اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

سقط جنین با زعفران، ۰ تا ۱۰۰ چیزی که باید بدانید!

آخرین بروز رسانی: 8 شهریور 1402
دسته‌بندی ها:
  • اگر یک خانم باردار هستید، حتما می‌دانید از این به بعد، نه تنها مسئول مواظبت از خود، بلکه مسئول مواظبت از جنین خود هم هستید. در این دوران به ویژه در سه ماه اول بارداری، باید کمی بیشتر مواظب خورد و خوراکتان باشید.

    یکی از مسائل مهمی که مادران را نگران می‌کند، استفاده از زعفران و امکان سقط جنین با زعفران است.بهتر است در 3 ماهه اول بارداری از مصرف زعفران خودداری کنید و برای ماه‌ های بعدی نیز مصرف همان مقدار زعفرانی که در غذاها استفاده می‌شود مشکلی ندارد و می‌توانید استفاده کنید.

    البته حتما می‌دانید که اصلی‌ترین شخص مورد اعتماد شما باید پزشک شما باشد چرا که از شرایط و حال عمومی شما با خبر است و می‌داند که وضعیت دقیق شما به چه صورت است.

    سقط جنین با زعفران

    به طور کلی سقط جنین عملی شایسته ای نبوده اما گاهی به دلیل بروز مشکلاتی برای مادر و مشکلات جسمی و معلولیت جنین، نیاز است که جنین به وجود آمده سقط شود که این کار فقط با تجویز و دستور پزشک در ایران انجام می شود که گاها از زعفران استفاده می‌شود.

    گل زعفران

    چگونه سقط جنین با زعفران اتفاق می‌افتد؟

    مصرف این گیاه در سه ماه اول بارداری، باعث افزایش پروستاگلاندین در رحم شده که این امر برای جنین خطرناک است. از طرفی زعفران باعث بالا بردن دمای بدن و افزایش انقباضات رحم می‌شود که این امر نیز برای جنین خطرناک است.

    یک نکته بسیار مهم این است که گاهی، زمانی که سقط جنین با زعفران اتفاق می‌افتد خطرات جبران ناپذیری مانند سنگ کوب و ایست قلبی مادر را تهدید می‌کند.

    البته لازم نیست که حتما در دوران بارداری این مادۀ غذایی را از برنامۀ غذاییتان حذف کنید یا خیلی نگران استفاده از آن در غذا باشید.

    مصرف چه مقدار زعفران باعث سقط جنین می‌شود؟

    سه ماه اول بارداری مهم‌ ترین و بحرانی‌ ترین سه‌ ماه بارداری است. چرا که در این سه ماه جنین به صورت کامل شکل نگرفته و بسیار حساس است. پس طبیعی است در این سه ماه بیشتر از هر وقت دیگری مواظب خود و کودک دلبندتان باشید. بهتر است در سه ماه اول بارداری از زعفران استفاده نکنید. اما در ماه‌های بعدی استفاده از زعفران منعی ندارد اما بهتر است در تمام‌ موارد اعتدال را رعایت کنید!

     چه مقدار مصرف زعفران در دوران بارداری مجاز است؟

    1. سه ماه اول = از مصرف زعفران پرهیز کنید.
    2. سه ماه دوم = مصرف 0.1 گرم زعفران مجاز است (0.1 گرم زعفران برابر است با 10 تا 15 رشته زعفران).
    3. سه ماه سوم = در منابع محدودیت خاصی ذکر نشده است.

    بعد از سه ماه اول بارداری، مصرف 0.1 گرم زعفران در روز مجاز است و حتی باعث تقویت هم می‌شود؛ چرا که خواص زعفران بی‌شمار و فوق العاده است. اما مصرف بیش از حد مجاز زعفران در روز، خطر سقط جنین با زعفران را بالا می‌برد. از طرفی مصرف 2 گرم زعفران در ماه مفید است. پس با توجه به نکات گفته شده آن مقدار از زعفران که در طبخ غذا استفاده می‌شود تأثیری روی سلامتی جنین نمی‌گذارد. خیالتان از این موضوع راحت باشد.

    خواص زعفران در سه ماه دوم بارداری برای جنین

    درست است که این مقاله در رابطه با سقط جنین با زعفران است اما زعفران برای خانم های باردار فواید زیادی دارد که در ادامه گفته می شود. اگر زعفران را به موقع و درست در دوران بارداری مصرف کنید، برای جنین و خود شما مفید نیز هست. در ادامه به برخی از خواص زعفران در دوران بارداری اشاره می‌کنیم.

    بهبود مشکلات عصبی ناشی از تغییرات هورمونی

    در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی متعدد در بدن، مادر مدام دچار تغییر خلق می‌شود. این تغییرات هورمونی باعث می‌شود مادر لحظه‌ای حالش خوب باشد و در لحظه‌ای دیگر بدون هیچ دلیلی دچار احساسات عاطفی شود. وجود هورمون سروتونین در زعفران به بهبود این تغییرات کمک کرده و باعث آرامش خاطر مادر می‌شود.

    بهبود حالت تهوع صبحگاهی

    در زمان بارداری ممکن است در طول صبح حالت تهوع و سرگیجه داشته باشید. مصرف دمنوش و چای زعفران به بهتر شدن شما در این زمینه کمک می‌کند.

    بهبود اسپاسم عضلانی

    در دوران بارداری به علت اینکه جنین رشد می‌کند، شما درد های عضلانی زیادی را تجربه می‌کنید. زعفران به عنوان یک مسکن طبیعی به شما کمک می‌کند که راحت تر با این موضوع کنار بیایید.

    تنظیم فشارخون

    در دوران بارداری ضربان قلب افزایش می‌یابد و با افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا و پایین می‌شود. برای جلوگیری و بهبود این نوسانات مصرف زعفران می‌تواند کمک‌ کننده باشد.

    کمک به خواب بهتر

    به ویژه در ماه‌های آخر بارداری، خوابیدن برای مادر سخت می‌شود. حرکت جنین در رحم، ضربه‌ هایی که به رحم وارد می‌کند، دردهای عضلانی، همه و همه باعث اختلال در خواب می‌شود. مصرف زعفران در این زمان به خواب بهتر کمک می‌کند.

    جمع بندی

    با مضرات و خواص زعفران و سقط جنین با زعفران در طول بارداری آشنا شدید. همانطور که دیدید زعفران می‌تواند در دوران بارداری نیز مفید باشد. اما باید حواستان به این نکته باشد که بهتر است در سه ماه اول زعفران مصرف نکنید و در سه ماه دوم بیش از مقداری که گفته شد یعنی حداکثر 0.1 گرم در روز و حداکثر 2 گرم در ماه زعفران مصرف نکنید که باعث سقط جنین با زعفران نشود. و توصیه ما به شما این است که قبل از هر اقدامی با یک پزشک متخصص صحبت کنید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۴۳ رای
    
    2دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. صدیقه ملکپور

      مطلبتون مفید بود خیلی ممنون

      • فاطمه روزبهانی

        ممنونیم🌺