اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

مهم ترین خواص گلبرگ زعفران

آخرین بروز رسانی: 1 اسفند 1402
دسته‌بندی ها:
  • شاید تا بحال برایتان سوال شده است که آیا گلبرگ زعفران هم مثل خود زعفران کاربردی دارد و مثل خود زعفران از خواص درمانی برخوردار است و یا خیر؟ ما در این مقاله به بررسی خواص گل زعفران می پردازیم و روش تهیه دمنوش آنرا به شما آموزش می دهیم.

     

    خواص گلبرگ زعفران

    چیستی و کارایی های گلبرگ زعفران؟

    در گل زعفران به شکل کلی 3 رشته قرمز وجود دارد که همان کلاله باشد، البته گاهی اوقات این تعداد بیشتر از 3 رشته می شود. اگر دقت کرده باشید در کنار این کلاله ها، تعدادی پرچم زرد رنگ و همچنین تعدادی گلبرگ با رنگی بنفش وجود دارد و بقیه قسمت های آن معمولا دور ریخته می شود.

    اما امروزه محققان چینی تحقیقاتی بر روی اجزای زعفران انجام داده اند تا بداند واقعا زعفران چیست و چه خواصی دارد که به این نتیجه رسیده اند که:

    خواصی که در گلبرگ های بنفش زعفران وجود دارد هیچ چیزی از خواص کلاله های قرمز رنگ و گران قیمت زعفران کم ندارد. به همین خاطر است که اخیرا گلبرگ های بنفش زعفران مورد توجه زیادی از سوی مردم قرار گرفته است و آنرا به صورت دم کرده مصرف می کنند. بر اساس نتایجی که برای خواص گل زعفران به دست آمد، چینی ها از گلبرگ زعفران برای درمان بیماری های زیادی استفاده می کنند.مطمئنا بعد از خواندن این مقاله به دنبال خشک کردن گلبرگ زعفران خود هستید که ما در مقاله ای دیگر راه آن را به شما گفته ایم و در اینجا فقط خواص گل زعفران را بررسی میکنیم.

    همچنین خوب است بدانید که گل زعفران کارایی هایی که دارد به بخش سلامت و درمان محدود نمی شود و در حوزه صنعت هم کارآمد است و در جهت ایجاد رنگ های طبیعی خصوصا در رنگ آمیزی برای لباس ها و فرش ها، گلبرگ زعفران بسیار مفید است. و رنگی هم که از گلبرگ های زعفران به دست می آید به علت آنتوسیانین موجود در زعفران است.

    از رنگ گلبرگ زعفران هم به صورت مایع و هم به صورت پودر می توان استفاده کرد و جالب است که این رنگ ها کاملا خوراکی هم هستند و برای آشپزی زعفرانی همچون تزئین غذا، ژله و … کاربرد خوبی دارد. در ضمن نکته مثبت این رنگ ها در آنجاست که رنگ هایی که از گلبرگ زعفران استفاده می شود هیچ کدام از مضرات و عوارض رنگ کلاله زعفران را ندارد و جالب تر آنکه گلبرگ زعفران، از قیمت کمتری نسبت به کلاله زعفران برخوردار است.

    بنابراین با گلبرگ زعفران، رنگی طبیعی و با کیفیتی بیشتر از رنگ کلاله های زعفران به دست بیاورید و هزینه کمتری هم پرداخت کنید.

    لذا هنگام خرید زعفران ، دقت کنید که به کدام قسمت آن نیازمند هستید و همان را بخرید تا خریدی خوب و مفید داشته باشید.

     

    مهم ترین خواص گلبرگ زعفران چیست؟

    1) درمانی برای بیماری های قلبی

    در زعفران خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی وجود دارد و این موجب حفظ سلامت قلب می شود و همچنین گلبرگ های زعفران، دارای خاصیت آنتی رادیکال بودن هستند و در نتیجه برای مقابله و مبارزه با رادیکال های آزاد که تهدیدی برای قلب و بدن هستند، مفید می باشند.

     

    2) کمک به روند بهبودی سرطان

    همانطور که قبلا دانستیم زعفران دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و از ترکیبات فانکشنال برخوردار است که به همین دلیل، برای کمک به روند بهبود سرطان قابل توجه است.

    آنتوسیانین هایی که در زعفران وجود دارد موجب می شود تا رنگ های بنفش، آبی، قرمز در زعفران پدید آید و این ماده بخاطر آنتی اکسیدان بودن می تواند دشمنی برای سرطان محسوب شود.

    همچنین خوب است بدانید که بیشترین تاثیراتی که تا بحال برای گل زعفران در جهت مبارزه با سرطان دیده شده، مربوط می شود به سرطان کبد.

     

    خواص گلبرگ زعفران

     

    3) درمان درد قاعدگی

    اگر در هنگام قاعدگی درد شما را آزار می دهد پس پیشنهاد می کنیم از دم کرده گل زعفران برای تسکین این درد استفاده کنید و مطمئن باشید که این دمنوش، یک تنظیم کننده فوق العاده برای قاعدگی است.

     

    4) درمان اختلالات عصبی و افسردگی

    از دیگر خواص گلبرگ زعفران باید به درمان اختلالات عصبی اشاره کرد، چرا که در گل زعفران، مولکول های فعالی از ترکیبات فنولی وجود دارد و فلانوئید و آنتوسیانین هم دو ماده فنولی هستند که در زعفران وجود دارند و آنتوسیانین ها موجب کاهش درد و ایجاد شادی و نشاط در افراد می شوند که برای درمان افسردگی بسیار مفید است.

    با تحقیقاتی که درباره گل زعفران انجام شده است، دیده شده که ترکیباتی که در رشته های زعفران و گلبرگ آن وجود دارد دقیقا مشابه دارو ها و ترکیباتی است که برای درمان افسردگی وجود دارد. این نشان می‌دهد که زعفران برای شادابی و درمان افسردگی بسیار تاثیر گذار است. دو ترکیبی که در زعفران وجود دارد دقیقا وظیفه این را دارند که هورمون هایی که برای انتقال پیام عصبی استفاده می‌شوند را کنترل کند.

    5) کاهش فشار خون با خواص گلبرگ زعفران

    در گلبرگ های زعفران، آنتوسیانین وجود دارد (که این ماده در رنگدانه گلبرگ ها موجود است) و به همین خاطر، دارای خاصیت آرامش بخش بودن است و یک کاهنده فشار خون محسوب می شود.

    همچنین در گلبرگ زعفران، عصاره آبی و اتانولی وجود دارد که این عامل هم موجب کاهش فشار خون و کم شدن سطح انقباضات می شود.

     

    6) کاربرد های آرایشی و بهداشتی

    کاربرد هایی که خواص گل زعفران دارد به حوزه آرایشی- بهداشتی هم سرایت کرده و می توان به عنوان ضد چروک، سایه چشم، رژلب، کرم، آبرسان به پوست، شامپو و تمییز کننده پوست و … از آن و رنگی که دارد استفاده کرد.

    برداشت زعفران

    7) کمک به درمان افسردگی و نشاط آور

    افسردگی را می توان یک اختلال خلقی که باعث بروز غم و اندوه مداوم می شود، نامید. همچنین افسردگی باعث ایجاد حس نا امیدی و از دست دادن علاقه و انگیزه می شود برای انجام اموری که زمانی آنها را با علاقه انجام می دادیم. و این می توان برای روند طبیعی زندگی مشکل آفرین باشد. که اگر به موقع برای درمان افسردگی اقدام نشود مشکل حاد تر شده و باعث ایجاد حس خودکشی در فرد می شود. از جمله های درمانهای افسردگی می توان به داروهای ضد افسردگی که تحت نظر متخصصان روانشناس برای فرد تجویز میشود اشاره کرد. اما در کنار این مورد ثابت شده که گیاهان دارویی نیز بر درمان افسردگی تاثیر گذار می باشند که زعفران یکی از این موارد است. کلاله زعفران تاثیر موثری در درمان افسردگی دارد اما به دلیل قیمت بالا میتوان از گلبرگ زعفران نیز برای کاهش علائم افسردگی استفاده کرد.

    8) پاکسازی کبد با گلبرگ زعفران

    گلبرگ زعفران حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند کروستین است که باعث از بین رفتن رادیکالهای آزاد می شود، رادیکالهای آزاد همان عاملی ست که به سلول های کبد آسیب می رساند. همچنین التهاب کبد می تواند باعث بروز بیماری هایی مانند کبد چرب شود که گلبرگ زعفران خواص ضد التهابی نیز دارد و میتواند به کاهش التهاب کبد کمک کند.

    9) خواص گلبرگ زعفران، ضد درد و ضد التهاب

    از نظر علمی ثابت شده است که گلبرگ زعفران میتواند به کاهش درد مانند درد های عضلانی، درد مفاصل و درد دندان کمک کند همچنین میتواند باعث کاهش التهاب مفاصل، التهاب روده و التهاب پوست شود. برای این امر میتوان با مصرف 8 تا 12 هفته به کاهش درد عضلانی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا و التهاب مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز کمک کرد.

    10)گلبرگ زعفران ضد گرفتگی و اسپاسم عضلانی

    انقباض غیرارادی و دردناک عضله را گرفتگی عضله مینامند که گلبرگ  زعفران میتواند به درمان گرفتکی عضلات کمک شایانی کند چرا که باعث کاهش تحریک میدان الکتریکی می شود و همچنین به دلیل دارا بودن منیزیم و فسفر باعث تقویت سیستم عصبی می شود و مانع اسپاسم عضلانی میشود.

     

    سایر خواص گل زعفران

    زعفران خواص زیادی دارد که همه آنها را مقاله خواص زعفران به شما شرح داده ایم.

    • جلوگیری از نابینایی
    • تسهیل در قاعدگی
    • کاهش فشارخون
    • کاهش درد عضلانی
    • افزایش هوش
    • جلوگیری از ریزش مو
    • بهبود الگو های خواب
    • درمان آلزایمر

    فراورده های گل زعفران

    بسیاری از افراد فکر می‌کنند که رشته های سرخ رنگ زعفران تنها فراورده گل زعفران می‌باشد، در صورتی که این درست نیست. گل زعفران شامل 6 گلبرگ، 3 پرچم زرد رنگ و یک کلاله سه شاخه سرخ رنگ می باشد که هر کدام خواص و کاربرد مختلفی دارد. همچنین ریشه زعفران نیز از کلاله های های سه شاخه زعفران بدست می آید.

    هر کدام از فراورده های زعفران چه کاربردی دارند؟

    رشته های زعفران:

    رشته های سرخ رنگ زعفران در سرتاسر جهان بویژه ایران مصرف خوراکی دارد، همچنین از این رشته ها در صنعت دارویی و صادرات زعفران استفاده زیادی دارد.

    زردی زعفران:

    پرچم های زرد رنگ زعفران که به آن زردی زعفران نیز گفته می‌شود در بستنی فروشی ها و شیرینی پزی ها استفاده می‌شود.

    گلبرگ زعفران:

    از گلبرگ زعفران در تهیه دمنوش گلبرگ زعفران استفاده می‌شود و که خواص شادابی و ضد افسردگی دارد.

    ریشه زعفران:

    به قسمت سفید رنگ کلاله زعفران گفته می‌شود که خواص آن مانند رشته های زعفران است ولی قدرت رنگدهی پایینی دارد. ریشه زعفران در بستنی فروشی ها و شیرینی پزی ها استفاده می‌شود و در انواع غذا ها و خورشت ها قابل استفاده است.

    همگی این فراورده ها از پیاز زعفران که در عمق 20 تا 30 سانتی متری زمین کاشته می‌شوند بدست می آید.

     

    مربای گلبرگ زعفران

    از دیگر خواص گلبرگ زعفران می توان به مربای گل زعفران اشاره کرد.

    شما می توانید این مربا را در خانه خود تهیه کنید.

    همچنین اگر می خواهید مربای شما طعم بهتری به دست بیاورد خوب است گلبرگ ها را به همراه خود زعفران دم کنید.

     

    دمنوش گلبرگ زعفران چطور تهیه می‌شود؟

    کافی است شما مقداری از گلبرگ های زعفران را در یک ظرف بریزید و حدود 15 تا 20 دقیقه آنرا بر روی حرارتی غیر مستقیم قرار بدهید و بعد از آنکه این نوشیدنی سرد شد، وقت نوش جان کردن آن فرا رسیده است.

     

    در پایان اگر تجربه ای در مصرف گلبرگ و گل زعفران دارید و یا سوال و نکته نظری دارید، خوشحال می شویم آنرا با ما در میان بگذارید.

     

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹۵۷ رای
    برچسب ها:
    
    196دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. ناشناس

      باسلام ونظرمااین است کهتمام زعفران ریشه ساقه وگلبرگ وکاسه برگ وپرچم همه اش برا درد عضلانی وافسرده گی و رشد موها وبار شادابی وآلزایم وجلوگیری از آلزایم وبدن هایی که سردی زیاد دارد گرم وخوب ومفید است وصدها کاربرد دیگر وماخودمان بیشتر موقع ها از ریشه ش وساقه اش تو غذا وچلو کباب وچلو مرغ و حلواها بکار می‌بریم خلاصه گلبرگهای هم برای دمنوش وبرا صدتا درد وجلو گیری از پیری زود رس خوبه

      • فاطمه روزبهانی

        سلام
        ممنون از به اشتراگ گذاشتن نظرتون.
        بله زعفران یک گیاه دارویی عالیه.

      • ناشناس

        سلام زعفران برای انواع بیماری درد ها فایده بسیاری
        دارد ک گیاه بسیاز ارزشمندی است

        • فاطمه روزبهانی

          سلام
          بله زعفران یک گیاه دارویی پر خاصیته.

    2. حسین

      سلام
      گلبرگ تازه و زردی رو وقتی تازه هست دم کنیم خاصیتش بیشتره یا خشک شدش

      • هانیه آریا

        وقت بخیر هر گیاهی تازش بهتره ولی چون که گلبرگ ها رو باید به صورت خشک شده نگهداری کرد بعد از فصل برداشت می‌تونید از خشک شده استفاده کنید تقریبا همون خاصیت رو داره

    3. زارع

      سلام زارع هستم از شیراز واقعا مطالب تون بسیار خوب ومفید بود با تشکر ازشما

      • فاطمه روزبهانی

        سلام و عرض ادب
        خوشحالیم که تونستیم رضایت شما رو به دست بیاریم🌺

    4. زارع ا

      سلام زارع هستم از شیراز واقعا مطالب تون بسیار خوب ومفید بود با تشکر ازشما

      • فاطمه روزبهانی

        سلام و ممنون از شما

    5. تربتی

      سلام، آیامیشه گلبرگهای زعفران خشک،کرد وبعد دمنوش درست کرد.وخاصیت گلبرگ ها با خشک شدن حفظ میشه؟؟

      • فاطمه روزبهانی

        سلام
        بله
        مانند خیلی از دمنوش‌های دیگه میتونین استفاده کنین.

    6. ناظمی.احمد

      سلام.بسیار.عالی.ومفید.بود…ممنونم

      • فاطمه روزبهانی

        سلام و عرض ادب
        ممنون از نظر لطفتون 🌺

    7. رضا حبیب پور

      سلام مقاله شما بسیار عالمانه و زیبا بود بر دانش ما افزود. سپاس

      • فاطمه روزبهانی

        سلام و سپاس از محبتتون 🌺

    8. ایرج دولتی

      باسلام احترام بتمامی زحمتکشان صدیق ماه چین وتشکرفراوان ازاطلاعات ارزشمندوصادقانه که دراختیار ماگذاشتیدبی نهایت سپاسگذارم زنده وپاینده بادگروه نازنین. ماه چین.. باتشکر. ایرج دولتی

      • فاطمه روزبهانی

        سلام و سپاس بیکران از نظر لطف و محبت زیادتون🌺

    9. Fatemeh 18

      سلام خداقوت واقعا مقاله جالبیه !راهکار های عالیی برای مشکلاتی ک چند سال داشتم بود مرسییی از زحماتتون😘

      • فاطمه روزبهانی

        سلام و ممنون از نظرتون🌺

    10. دلانگیزان

      سلام
      برای دمنوش گل زعفران فقط باید گل را دم کرد یا کلائک زدر رنگ هم باشه اشکال نداره؟

      • هانیه آریا

        سلام وقت بخیر
        شما باید گلبرگ های زعفران رو دم کنید و به عنوان دمنوش استفاده کنید

    11. یوسفی

      ممنون از اطلاعات مفیدتون ،من داشتم زعفران پاک میکردم ،کنجکاو شدم برگهاشا چکار کنم ،مقالتونا خوندم ،کاربردی بود ،قبلا دم کرده گل زعفران را خورده بودم ، گلبرگها و پرچم را خشک میکنم برای تز ئین برنج،
      قبلا از گل برای تغییر رنگ حنا استفاده کردم ،تجربه خوبی بود

      • فاطمه روزبهانی

        سلام
        خواهش میکنم
        ممنون از نظر لطفتون🌺

    12. فاطمه قزی

      سلام خوبین هیچی میخواستم ببینم گلای بنفش خاصیت داره دیدم اره ممنون از راهنماییتون

      • فاطمه روزبهانی

        سلام
        بله گلبرگ‌های زعفران خواص زیادی دارند.

    13. ناشناس

      من گلبرگ زعفران را برای تهیه مربا در اب جوش ریختم .آب به رنگ سبزشفافی در آمد وگلبرگ بنفش سبز رنگ شد .مشکلی پیش اومده یا طبیعی وقابل مصرفه؟

      • هانیه آریا

        رنگ طبیعی دمنوش گلبرگ زعفران سبز هستش نگران نباشید

    14. Mtn

      سلام
      من گلبرگ زعفران را برای تهیه مربا در اب جوش ریختم .آب به رنگ سبزشفافی در آمد وگلبرگ بنفش سبز رنگ شد .مشکلی پیش اومده یا طبیعی وقابل مصرفه؟ سمی که نیست؟

      • هانیه آریا

        سلام وقت بخیر
        خیر رنگ طبیعی دمنوش گلبرگ زعفران سبز هستش نگران نباشید

    15. خانم سرابی زاده

      مطالب عالی بود.من فقط درمورد استفاده از گلبرگ‌ زعفران در صنعت رنگ اطلاع داشتم ولی الان خوشحالم که اطلاعاتم بالا رفته وبیشتر میدونم…ممنون از شما
      فقط برای استفاده از گلبرگ زعفران باید پرچم زرد رنگ آن را از گلبرگ جداکرد یابا همان پرچم خشک کردواستفاده کرد..

      • هانیه آریا

        خواهش میکنم ممنون از توجه شما
        هم میتونید گلبرگ هارو تنها دم کنید هم با هم فرقی نداره

    16. ناشناس

      از کجا میتوانیم تخم زعفران پیدا کنیم برا کاشت زعفران

      • فاطمه روزبهانی

        می‌توانید پیاز زعفران مورد نیاز خودتون رو از تیر ماه تا شهریور ماه از مجموعه ماه چین تهیه کنید.

    17. سلام

      سلام من گل بنفش زفران رو دم کردم برعکس پرچم، لسیار بد بوعه و اصلا خوشمزه نیست شما چطور میخورین؟ بنظر من خیلی بدمزه ست

      • محمدجواد قیطاسی

        احتمالا گلبرگ شما مناسب نبوده و کیفیت درستی نداشته چون طعم بسیار مطلوبی داره

    18. سهند نوری

      مطالب واقعا عالی بود من در مورد گلبرگ و ریشه اطلاعات خوبی یاد گرفتم.. آیا در باغچه چند متری هم میشه زعفران کاشت و بهترین زمان کی هست؟ ممنونم

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنون از شما بله می‌تونید تو خونه هم حتی کشت زعفران رو تجربه کنید
        زمان کاشت زعفران تیرماه شروع میشه تا شهریور ماه ادامه داره

    19. هرمز مستوفی

      سلام ، معلومات من دذ طی 24 ساعت گذشته چند برابر شده . سپاسگزارم

      • محمدجواد قیطاسی

        لطف شما رو میرسونه ممنونم خوشحالیم که مقالات براتون مفید بوده

    20. عنایتی

      اگه حقیقت داشته باشه که عالیه
      مخصوصا درمان کبد ناراحتیهای پوستی

      • محمدجواد قیطاسی

        زعفران فواید بسیار زیادی داره که خیلیی از مردم اطلاعی راجبش ندارن هدف ما هم افزایش اطلاعات مردم در مورد فواید زعفران هستش

    21. کاووس سیف

      تشکر

      • محمدجواد قیطاسی

        خواهش میکنم

    22. کاووس سیف

      سلام.اطلاعات خیلی خوبی بود من خودم کاشت زعفران دارم.تشکر.

      • محمدجواد قیطاسی

        زنده باشید ممنونم از لطفتون

    23. کشوری

      باسلام وخسته نباشید مطالب واقعآ آموزنده بود موفق باشید کشوری از لرستان 🌺

      • محمدجواد قیطاسی

        خیلی لطف دارید شما

    24. فاطمه شریفی

      سلام مطالب خیلی خوب بود.خیلی وقت بود میخواستم در مورد گلبرگ زعفران اطلاع داشته باشم.چون خودم استفاده میکنم

      • محمدجواد قیطاسی

        گلبرگ زعفران می تونه یک دمنوش فوق العاده باشه برای مصرف روزانه

    25. زهرا

      ممنون خیلی جالب بود ما برگای بنفش زعفران رو دور میریختیم ولی الان با این همه خاصیت که شما گفتید سعی می کنیم که به دیگران هم پیشنهاد بدیم

      • محمدجواد قیطاسی

        به هیچ عنوان این گلبرگ ها رو دور نریزید استفاده‌ی دارویی زیادی داره

    26. محمدرضا اکبری

      من کمی زعفران کاری دارم برای من بسیار خوب و جالب بود

      • محمدجواد قیطاسی

        خوشحالیم که براتون مفید واقع شده

    27. بهنام

      خیلی جالب ومفید بود

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنون از توجهتون

    28. ناشناس

      عالی دانسته های ما را بیشتر می کند

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنونم از شما

    29. ایوب

      سلام برای اولین بار تومنطقه خودم از حوالی ساری آزمایشی کاشتم اوایل برج ۸ پیازش رانشاکردم وامروز ۲۷ /۸ /۴۰۱هست اولین گلدهی اش را شاهد بودم برداشت کردم هیچی کم نداشت بامحصولات خراسان عطر وبو ورنگ

      • فاطمه روزبهانی

        سلام
        خیلی هم عالی
        موفق باشید.

    30. قدسی ابراهیمی

      سلام خیلی ممنونم.من مدتی بود دنبال همین مطالب بودم واین مقاله خیلی کامل و جامع بود و خیلی اموزش گرفتم.واقعا سپاسگزارم.این اطلاعات رو حتما در اختیار دیگران هم قرار می دهم.

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام خیلی ممنونم از شما لطف دارید

    31. عیوض قنبری

      با سلام وتشکر از مقاله سودمند من مقدار کم در باغ کاشته ام تاکنون از خواص گلبرگ بنفش زعفران اطلاع نداشتم وانها را دور می ریختم سپاس از شما

      • فاطمه روزبهانی

        سپاس از نظر مثبتتون🌺

    32. فاطمه عتباتی

      ممنون بسیار عالی بود استفاده کردم خاوند خیروبرکت شما رو زیاد کنه موفق وموید باشید

      • محمدجواد قیطاسی

        خیلی ممنونم از لطف شما

    33. ناشناس

      درود فراوان

      برای اینکه گلبرگ‌ها رو بفروشیم به کجا باید مراجعه کنیم ؟؟

      • هانیه آریا

        وقت بخیر بسیاری از عطاری ها و طب سنتی خریدار گلبرگ های زعفران هستند

    34. سلام عرض ادب خیلی ممنون از اطلاعات خوبی گذاشته بودید

      خیلی ممنون عالی بود

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنون از توجه شما

    35. حسین موسوی

      مقاله مفید وپر محتوابود.

      • محمدجواد قیطاسی

        مچکر از توجه شما به مطالب

    36. ناشناس

      با سلام
      ممنون بابت توضیحات تون ، میشه بفرمایید نحوه خشک کردن گلبرگ باید چطور باشه …

      • فاطمه روزبهانی

        سلام
        به صورت سنتی و با قرار دادن در مسیر تابش خورشید.

    37. م.قاصدیان

      باسلام و عرض ادب ، به نظر بنده بسیار عالی و مفید بود . بهره بردم . پیروز باشید و زعفرانی 💐

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنونم از لطف شما

    38. تکتم

      آیا میشه پیاز زعفران روتوگلدان هم کاشت

      • محمدجواد قیطاسی

        بله چرا که نه
        این مقاله رو مطالعه کنید

    39. گلی

      سلام لطفا دقیق بگین طریقه استفاده برگ زعفران چه طور استفاده کنیم

      • محمدجواد قیطاسی

        می‌تونید به صورت دمنوش دم کنید و مصرف کنید

    40. سید محمد علی حسینی

      سلام مطالب خوبی رو ذکر کردید و قابل استفاده بود که قبلاً نمی‌دونستم ممنون از لطفتون تشکر

      • محمدجواد قیطاسی

        خواهش می کنم ممنون از توجه شما

    41. علیرضا حسین زاده

      با سلام خدمت شما :
      واقعا از مقاله حضرتعالی خیلی واضح وعالی کامل بود
      تشکر فراوان دارم از کلیه زحمات شماها

      • محمدجواد قیطاسی

        خیلی ممنون از توجه و لطف شما

    42. علی خرمی

      واقعا مطالب اموزنده خوبی بود ایا کاشت زعفران در هوای گرمسیری یا سرد سیری فرق دارد یا فوایدش فرقی نمیکند یاخاسیتش فرق دارد

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر ممنونم زمان کاشت در مناطق فرق می‌کنه ولی خاصیت و فواید فرقی نمیکنه

    43. احمد پروین زاد

      مطالب آموزنده ای بود که بنده دنبالش بودم .
      ممنون
      آیا میشه از نحوه ی کاشت و داشت و برداشت هم سوال پرسید.

      • محمدجواد قیطاسی

        لطف دارید ممنون بله هر سوالی دارید با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    44. علی رضا پاکدست قراملکی

      از گلبرگ های رنگین زعفران تازه در درمان سر درد استفاده کنید

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنون که معلومات خودتون رو در اختیار بقیه قرار میدین

    45. مهدی

      با سلام و احترام به شما. از مطالب ارزشمند شما بسیار متشکرم.نکات مفیدی یادگرفتم.

      • محمدجواد قیطاسی

        خواهش می کنم لطف دارید

    46. فریبرز فرجادفر

      با سلام و خسته نباشید و تشکر از لطف شما چگونه باید از گل زعفران استفاده کرد و برای فروش ان چگونه باید عمل کنیم و دیگر اطلاعات لازم را اگر لطف کنید سپاس گذارمیشم در ضمن اینستا گرام و واتساپ کاملا قطع است و در دسترس نیست اگر کتاب و وسیله ای برای آموزش هست حاظرم با تقبل هزینه آن سپاسگذار شما باشم با تشکر فریبرز فرجادفر

      • هانیه آریا

        وقت بخیر از گلبرگ می‌تونید به عنوان دمنوش استفاده کنید و برای فروش به عطاری هایی که خریدار هستند مراجعه کنید
        برای راهنمایی هایی که نیزا دارید با این شماره تماس بگیرید
        02191012322

    47. علی

      سلام مطلب مفیدی بود

      • محمدجواد قیطاسی

        خواهش می کنم لطف دارید

    48. مریم

      خیلی خوب بود

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنون از شما