اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

درمان سریع افسردگی با زعفران

آخرین بروز رسانی: 15 دی 1400
دسته‌بندی ها:
  • درمان سریع افسردگی با زعفران یکی از راه‌های کنترل و درمان زعفران است که عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به روش‌های دیگر درمان افسردگی دارد. زعفران نمی‌تواند به تنهایی یک افسردگی را درمان کند اما می‌تواند در بهبود بیماری و پیشگیری از عوارض جانبی دیگر داروهای افسردگی بسیار موثر باشد. در این مقاله قصد داریم به یکی از مهم ترین خواص دارویی زعفران برای درمان سریع افسردگی با زعفران ، بپردازیم.

    درمان افسردگی با زعفران

     

    درمان سریع افسردگی با زعفران چگونه است؟

    همچنین باید دانست که علاوه بر طب مدرن که اخیرا به خواص ضد افسردگی زعفران رسیده اند، علم طب سنتی نیز از گذشته های دور تا بحال، این گیاه را دارای خاصیت خنده آوری و فرح بخشی دانسته است.

    توضیح چگونگی اثر بخشی زعفران برای درمان سریع افسردگی با زعفران:

    کروسین و سافرانالی که در گیاه زعفران وجود دارد باعث می شود که این گیاه بتواند اثرات ضد افسردگی قدرتمندی داشته باشد چراکه کروسین موجب کاهش یافتن سطح استرس می شود و همچنین سافرانال هم موجب منظم شدن سیستم خواب بدن می شود و آنرا به حالت طبیعی خود باز می گرداند.

    امروزه پزشکی مدرن برای درمان افسردگی از دو استراتژی روان درمانی و دارو ها استفاده می کند. که از جمله داروهای شیمیایی ای که برای درمان افسردگی استفاده می شوند می توان به پاروکستین و فلوکستین و ضدافسردگی‌های سه حلقه‌ای دیگر اشاره کرد که این دارو‌ها می توانند میزان سروتونین در مغز را تقویت کنند و در نتیجه موجب خلق و خویی خوب و نیکو در فرد افسرده شوند.

    مکانیسم اثر داروهای ضدافسردگی عموما افزایش میزان سروتونین موجود در پایانه‌های عصبی می‌باشد. سروتونین یا همان هورمون مشهور شادی آور می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی در بهبود خلق‌وخو و درمان افسردگی داشته باشد. در واقع زعفران نیز با مکانیسم‌هایی کم‌وبیش مشابه اما ضعیف‌تر می‌تواند به عنوان یک محرک طبیعی میزان سروتونین موجود در بدن را افزایش دهد.

    زعفران می‌تواند به عنوان یک داروی گیاهی کمک درمانی در کنار دیگر داروهای ضد افسردگی مورد استفاده قرار بگیرید و مفید باشد.

    خوابی راحت و آسوده با مصرف زعفران

    یکی دیگر از نشانه‌های ابتلاء فرد به افسردگی، وجود اختلالاتی در روند خواب او است، این اختلالات از قبیل تفاوت کمیت و کیفیت و به صورت کلی تغییر در الگوی خواب یک انسان می‌تواند نشانه‌ هایی از افسردگی باشد.

    همانطور که در علم طب سنتی آمده است، کلاله ها و گلبرگ های زعفران برای درمان افسردگی و تنظیم سیستم عادی خواب بسیار موثر هستند، مخصوصا کلاله زعفران برای درمان بی خوابی ها و استرس بسیار توصیه شده است.

    دارو های شیمیایی برای افسردگی یا درمان سریع افسردگی با زعفران؟

    همانطور که می دانید درمان هایی که با دارو های شیمیایی صورت می گیرد تقریبا بلا استثناء با عوارضی برای بدن همراه خواهند بود و این امر باعث شده است تا بسیاری از دانشمندان به دنبال جایگزینی طبیعی برای درمان افسردگی باشند که بعد از تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که گیاه زعفران دارای اثراتی بسیار مشابه با داروهای درمان افسردگی می باشد و همچنین عوارض آن بسیار کمتر می باشد.

    همچنین اگر شما در معرض افسردگی هستید و یا اینکه احتمال می دهید در آینده خطر افسردگی شما را تهدید کند پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از آن زعفران را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

    بعلاوه زعفران به علت آنکه برای اعصاب انسان بسیار مفید است لذا قادر است تا تمرکز حواس افراد را تا حد قابل توجهی افزایش بدهد و درد‌هایی که بر اثر فشار‌های عصبی در بدن ایجاد می‌شود را کاهش بدهد و همچنین از بیماری‌هایی همچون پارکینسون و آلزایمر جلوگیری می‌کند. ‌

    عوارض و اثرات جانبی که برای دارو‌های ضد افسردگی وجود دارد بسیار زیاد است که به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم

    و اما جالب است بدانید که زعفران علاوه بر آنکه هیچ کدام از این عوارض را به همراه خود نمی‌آورد بلکه یک درمان کاملا طبیعی و مجرب برای این اختلالات هم محسوب می‌شود.

    و نکته مثبت دیگر، در خرید این دارو است، چراکه خرید زعفران بسیار ساده است و نیازی به نسخه پزشک یا اموری این چنینی ندارد و به راحتی می توان آن‌را به صورت اینترنتی یا غیر اینترنتی تهیه کرد. البته توصیه می‌‌کنیم حتما از منابع معتبر آن را تهیه کنید و ترجیحا از خود کشاورزان خریداری کنید که سایت ماه چین این ویژگی را به راحتی در اختیار شما مردم عزیز قرار داده است.

    درمان افسردگی با زعفران

     

    درمان سریع افسردگی با زعفران و تحقیقات علمی در این زمینه

    برای آنکه اطمینان بیشتری به نسخه ی درمان سریع افسردگی با زعفران پیدا کنیم به چند مورد از آزمایش های بالینی اشاره می کنیم:

    1) در طی آزمایشی دیگر نیز 2 گروه مورد مطالعه قرار گرفتند:

    گروه اول: برای آنان روزانه به اندازه 100 میلی گرم از تافرانیل که دارویی ضد افسردگی است در نظر گرفته شد.

    گروه دوم: برای این گروه هم 100 میلی گرم از کپسول زعفران را در نظر گرفتند و روزانه 3 مرتبه به آنان می دادند.

    این فرآیند برای 6 هفته متوالی ادامه داشت و اثرات هر دو روش درمانی یکسان دسده شد البته با این تفاوت که دسته ای که از تافرانیل استفاده کرده بودند با عوارضی چون خشک شدن دهن مواجه شدند برخلاف دسته ای که از زعفران استفاده می کردند که به هیچ عارضه ای دچار نشدند.

    2) افرادی که مبتلا به افسردگی بودند را به دو دسته تقسیم کردند:

    برای دسته اول از دارو نما استفاده کردند.

    دارونما چیست؟ یکی از راه های درمانی برای بیماری افسردگی، آن است که قرص هایی بی اثر به مریض داده می شود ولی فرد افسرده از این موضوع اطلاعی ندارد و به او گفته می شود که اینها در درمان او بسیار مفید است پس با تلقین بخش زیادی از کار را پیش می بریم.

    و برای دسته دوم هم از کپسول زعفران روزانه 2 مرتبه استفاده شد.

    بعد از گذشت 6 هفته متوالی در آخر، نتیجه ای که حاصل شد، آن بود که دسته دوم روند بهبود بهتری را تجربه کرده بودند.

    3) در یک تحقیق تخصصی دیگر، به مقایسه تاثیرات فلوکستین و درمان سریع افسردگی با زعفران برای افسردگی های خفیف تا متوسط پرداخته شد:

    این آزمایش بر روی 40 نفری که در اثر ابتلاء به سرطان، افسردگی گرفته بودند صورت گرفته است. که بعد از 6 هفته دانشمندان به این نتیجه رسیدند که هردوی این درمان ها اثرات مشابهی دارند و زعفران هیچ چیزی کمتر از فلوکستین ندارد.

    4) همچنین پژوهشی دیگر هم ثابت کرده است که زعفران برای روحیه افرادی که هیچ افسردگی ای ندارند هم بسیار موثر است و امید و انرژی را در روحیه آنان دو چندان می کند.

    5) در سال 2010 در نظر سنجی ای که از مردم ایالات متحده امریکا گرفته شده بود مشخص شد که نیمی از آنها به روانپزشک ها مراجعه می کنند و جالب آنجا است که افراد بزرگسالی که افسردگی خودشان را اعلام کرده بودند، مصرف زعفران را در روند بهبودی خودشان موثر دانسته بودند یعنی به این صورت که درمان سریع افسردگی با زعفران برای آن ها تاثیر مثبتی داشته است.

    دقت داشته باشید: نتیجه ای که از این تحقیقات حاصل شده است گویای آن است که برای آرامش اعصاب، باید حداقل روزانه یک فنجان چای زعفران را نوش جان کنید.

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴۲ رای
    
    8دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. کریمی

      دختر من دو ماه است که قرص اسنترا و ریسپریدون مصرف می کنه آیا زعفران هم میتونم بهش بدم

      • هانیه آریا

        بهتره که از پزشکشون سوال کنید ما در این زمینه اطلاعات نداریم

    2. غفاری

      خیلی خوب 《
      من احتیاج به کمک شوهرم دوسال مشکل افسردگی داره

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر برای بهبود بیماری می‌تونید از دمنوش زعفران برای ایشون استفاده کنید

    3. شیدا خالدی نیا

      سلام،خسته نباشید بنده الان یه مدتیه دچار افسردگی شدم خواستم ببینم اگر از دمنوش زعفران استفاده کنم برای افسردگی خوب است

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        سلامت باشید
        بله قطعا موثر خواهد بود.
        امیدوارم از این به بعد لحظات شادتری رو سپری کنید.

    4. رامین رحیمی

      سلام آیا خوردن قرص سیتالپرام با زعفران عوارض دارد

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        لطفا از یک پزشک مشورت بگیرید. ما تخصص لازم رو نداریم.