اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

خواص زعفران برای رحم و درمان اختلالات قاعدگی

آخرین بروز رسانی: 1 اسفند 1402
دسته‌بندی ها:
  • مشکلات رحمی بانوان، چه در زمان مجردی و چه بعد از ازدواج، همیشه گریبان گیر آنها بوده است. مشکلات رحمی را میتوان با رعایت اصول اولیه مانند تغییر سبک زندگی، کنترل کرد. مصرف داروهای گیاهی برای مشکلات زنان همیشه به آنها توصیه شده است.ما سعی کرده‌ایم بیشترین سوالاتی که در خصوص خواص زعفران برای رحم پرسیده میشود را در این مقاله پاسخ دهیم.

    در مقاله‌ی قبل بصورت جامع درباره‌ی خواص زعفران برای زنان صحبت کرده ایم و در اینجا میخواهیم بصورت مجزا درباره تاثیر زعفران بر رحم صحبت کنیم.

    پاسخ به چند پرسش پرتکرار :

    تاثیر زعفران برای رحم و بارداری

    مصرف زعفران باعث افزایش انقباض دیواره های رحم میشود و همین موضوع کافیست تا جنین شما در سه ماه اول بارداری سقط شود پس توصیه میکنیم از دم کرده زعفران در این دوران استفاده نکنید. این در حالی است که پیش از اقدام به بارداری توصیه شده از زعفران استفاده کنید، چرا که باعث افزایش میل جنسی زوجین میشود.

    آیا زعفران رحم را پاکسازی میکند؟

    پاکسازی رحم از عفونت پیش از بارداری یکی از دغدغه های مادران است و در بیشتر موارد به دنبال روش‌های خانگی و گیاهان دارویی هستند. داروهای گیاهی که بیشتر برای پاکسازی رحم توصیه میشوند شامل زنجبیل، گل همیشه بهار، بابونه گاوی، تمشک، رازیانه و برگ گزنه، هستند.

    آیا زعفران رحم را گرم میکند؟

    طبع زعفران گرم است و هر چقدر از ادویه جات گرم مانند زعفران استفاده کنید بدن شما رو به گرم شدن میرود.

    آیا با خوردن زعفران فیبروم از بین میرود؟

    طبق گفته‌ی پزشکان مصرف زعفران و تاثیر آن بر فیبروم از نظر علمی اثبات نشده است.

     

    خواص زعفران برای رحم

    تاثیر زعفران بر پریود و اختلال قاعدگی

    یکی از مهم‌ترین خواص زعفران برای رحم بهبود اختلالات ناشی از قاعدگی است. باید اذعان کنیم که زعفران می‌تواند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های ناشی از قاعدگی را بهبود ببخشد و منجر به افزایش قابل توجه کیفیت زندگی زنان و دختران شود.

    یکی از مسائل مهمی که در مورد سلامت زنان وجود دارد و منجر به برهم خوردن عملکردهای طبیعی روزمره آن‌ها می‌شود مسئله اختلالات قاعدگی است. زعفران می‌تواند به عنوان محرک قاعدگی برای زنانی که عادت ماهیانه منظم ندارند مناسب باشد.

    بر هم خوردن سیکل قاعدگی می‌تواند ناشی از عوامل بسیار زیادی باشد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها سبک زندگی نامناسب ماست. در هر صورت این اختلال ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید و یکی از راه های غلبه بر آن مصرف زعفران پیش از زمان معمول قاعدگی است.

    اثر باورنکردنی زعفران بر کاهش اختلالات پیش از قاعدگی ( سندروم  PMS)

    یکی از خواص زعفران برای رحم که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکردهای فردی و طبیعی زنان داشته باشد کمک به بهبود سندروم پیش از قاعدگی است.

    سندروم پش از قاعدگی دارای علامت های آزار‌دهنده‌ای همچون افسردگی، اختلالات گوارشی، اضطراب و درد‌های عضلانی می‌باشد. بیشتر افرادی که دچار این سندروم می‌شوند بدون علامت بالینی خاصی هستند و سیر بیماری را به صورت خفیف می‌گذرانند و چیزی در حدود 25 درصد افراد نیاز به درمان پیدا می‌کنند.

    در یک کارآزمایی بالینی که توسط آقا‌حسینی و همکاران در سال (2008) بر روی 50 زن 20 تا 45 ساله مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی انجام شد نشان داده شد که مصرف 30 میلی‌گرم زعفران در روز و در دو نوبت می‌تواند منجر به کاهش 50 درصدی علائم (PMS) در 75 درصد از افراد بشود.

    همچنین در این مطالعه اثر مصرف زعفران بر افسردگی نیز ارزیابی شد که نتیجه آن کاهش 50 درصدی علائم در 60 درصد از افراد گروه مورد مطالعه بود.

    کاهش درد و عوارض قاعدگی با زعفران

    یکی از مشکلات اصلی قاعدگی اختلال در تولید سروتونین در قبل و بعد از قاعدگی است و این موضوع منجر به مشکلات عدیده‌ای همچون افسردگی، درد، تغییرات خلقی و اشتها و برهم خوردن ریتم خواب می‌شود.

    در حین قاعدگی به دلیل تغییراتی که در ساختار رحم و هورمون‌های جنسی بدن زنان رخ می‌دهد و البته برخی موارد سیستمیک دیگر شاهد برهم خوردن میزان تولید سروتونین هستیم. سروتونین یکی از مهم‌ترین انتقال‌دهنده‌ی عصبی بدن انسان است که بسیاری از فعالیت‌های عادی بدن را کنترل می‌کند.

    مطالعات انجام شده بر روی خواص زعفران نشان می‌دهد که زعفران می‌دهد بر تولید و تنظیم سروتونین موثر باشد و نقش مهمی در بهبود عوارض قاعدگی داشته باشد.

    زعفران ضد بدخیمی‌های رحمی

    زعفران دارای مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند کروسین و کروستین است و به همین واسطه می‌توانند رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کند و از ایجاد سرطان‌های رحمی جلوگیری کند.

    سرطان‌ها و بدخیمی‌های رحم یکی از مهم‌ترین اختلالات زنان به شمار می‌آیند که می‌توانند منجر به ناباروی و اختلالات هورمونی و حتی روحی فراوان شوند.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴۵ رای
    برچسب ها: