اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

زعفران شکسته یا زعفران نرمه چیست؟ تقلب در زعفران شکسته

آخرین بروز رسانی: 25 آبان 1401
دسته‌بندی ها:
  • زعفران در انواع مختلفی وجود دارد که یکی از انواع آن، زعفران شکسته است که به آن زعفران نرمه نیز گفته می‌شود. زعفران شکسته شامل کلاله‌های خرد شده زعفران است، بسیای از افراد هستند که اطلاعی از وجود این نوع زعفران ندارند و کاربرد آن را نمی‌دانند،

    ما این مقاله را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که به شما بگوییم، زعفران شکسته چه ویژگی هایی دارد و یا در اصل به چه زعفرانی گفته می‌شود. پس در ادامه این مقاله با ماه چین همراه باشید.

    زعفران شکسته یا نرمه چیست؟

    هنگامی که کلاله‌‌های زعفران از گل زعفران جدا شده و خشک می شوند در هنگام جابه جایی زعفران ها بعضی از کلاله های درشت خرد شده و ریز ریز می‌شوند، که به این زعفران‌ های خرد شده زعفران شکسته یا زعفران نرمه می‌گویند.

    زعفران شکسته

    ویژگی های زعفران نرمه

    زعفران نرمه مانند زعفران نگین یا سرگل دقیقا همان رنگ، بو و عطر خاص خودش را دارد، فقط با این تفاوت که شکل ظاهری آن متفاوت است. کیفیت و رنگ دهی زعفران نرمه در حد زعفران سرگل است و تنها ظاهر شکسته و متفاوت آن باعث شده است که قیمت پایین تری نسبت به دیگر نوع زعفران ها داشت باشد.

    افراد زیادی هستند که از زعفران نرمه استفاده بسیاری دارند مانند: رستوران داران که از آن به عنوان چاشنی اصلی مزه غذا های خود استفاده می‌کنند و هم چنین قنادی ها ، تالار ها و آشپزخانه ها نیز، به دلیل به صرفه بودن قیمت زعفران شکسته نسبت به زعفران سرگل از آن استفاده می‌کنند.

    تقلب در زعفران شکسته

    زعفران نرمه

    امروزه در بازار فروش زعفران متاسفانه بسیار تقلب و کلاهبرداری صورت می‌گیرد که در این نوع زعفران دلیل آن این است که بخاطر ریز بودن زعفران، برخی از افراد با رنگ کردن گیاه گلرنگ و ریشه زعفران و ریز ریز کردن گوشت گاو خشک شده، آن ها را به عنوان زعفران شکسته به فروش می‌رسانند.

    پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید زعفران نرمه خریداری کنید حتما از یک فروشگاه بسیار معتبر و افراد قابل اعتماد خرید خود را انجام دهید یک راه دیگر هم برای تهیه زعفران نرمه وجود دارد که شما می  توانید همان زعفران سرگل را به مقدار نیاز خود، آسیاب کنید

    ولی اگر در هر صورت می‌خواهید زعفران نرمه خریداری کنید، باید در خرید این نوع زعفران دقت بالایی داشته باشید و از مکان ها و فروشگاه های معتبر خرید کنید. هم چنین، برای تشخیص تقلبی بودن زعفران آن می‌توانید از آزمایشگاه ها و یا افرادی که در زمینه شناخت زعفران حرفه ای هستند کمک بگیرید.

    شاید برای خیلی از شما عزیزان این سوال پیش بیاید که آیا زعفران شکسته انواع مختلفی دارد؟

    باید بگوییم که بله این نوع زعفران هم با توجه به کیفیت و رنگ و عطر آن تقسیم بندی می‌شود.

    خرید زعفران شکسته ماه چین

    اگر قصد خرید زعفران سرگل شکسته را دارید ماه چین گزینه بسیار مناسبی برای شما است که ، با خیال راحت می توانید خرید زعفران شکسته خود را انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید. برای ثبت سفارش خود می توانید با شماره زیر تماس بگیرید تا زعفران خود را با بهترین کیفیت در سطح بازار سفارش دهید.

                                               مهندس قیطاسی 09108839439

    سخن آخر

    با خواندن این مقاله شما عزیزان اطلاعات کافی راجب زعفران شکسته پیدا کردید و متوجه تفاوت زعفران شکسته با زعفران اصل شدید و باز هم جا دارد که بگوییم حتما حتما در خرید زعفران شکسته دقت بالایی داشته باشید، به امید روزی که کلاهبرداری زعفران تقلبی به جای زعفران اصلی از بین برود.

    اگر نظری در این باره دارید،‌ خوشحال می‌شویم از نظرات ارزشمند شما بهره‌مند شویم.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳۹ رای
    
    6دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. غلامرضاضیایی

      سلام ؛ با تشکر از مطالب گرانقدرتان ، قیمت زعفران شکسته حتما” از زعفران درسته ارزان تر است لطفا قیمت بسته صد گرمی را میفرمایید؟

      • هانیه آریا

        سلام درود بر شما ما زعفران شکسته موجود نداریم

    2. محمدرضا

      سلام
      لطفا راهنمایی تان برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن زعفران کامل‌تر باشد.
      سپاسگزارم

    3. خادم

      سلام وقتتون بخیر بنده زعفران نرمه خریداری کردم زعفرانش به راحتی سابیده نمیشود یعنی خشک نیست و رطوبت دارند .البته بندر عباس هستم که هوا شرجی هست ولی زعفران را در یخچال نگهداری میکنم ولی باز هم رطوبت دارد اینا نشانه تقلبی بودن ان است؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر همونطور که گفتین آب و هوای شرجی تاثیر زیادی داره تو رطوبت داشتن برای فهمیدن تقلبی بودن می‌تونید از راه های دیگه مثل عطر و طعم و رنگ دهی زعفران متوجه بشید