اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

زعفران پوشال چیست و چه کاربردی دارد؟

آخرین بروز رسانی: 4 اسفند 1400
دسته‌بندی ها:
  • همان طور که می‌دانید زعفران انواع مختلفی دارد مانند زعفران سوپر نگین ، زعفران سرگل ، زعفران پوشال ، زعفران نگین و چند نمونه دیگر از زعفران که ما در اینجا تصمیم گرفته ایم مقاله ای درباره‌ی زعفران پوشال برای شما عزیزان تهیه کنیم و به طور کامل ویژگی های  آن از جمله مشخصات ظاهری کیفیت و کاربرد آن را به طور کامل به شما بگوییم، پس در ادامه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

    زعفران پوشال چیست؟

    زعفران پوشال چیست و چه کاربردی دارد؟

    بسیاری از مواقع زمانی که کشاورزان برداشت زعفران مزرعه خود را انجام می‌دهند، کلاله‌ های زعفران را از قسمت پایین‌ تر بخش قرمز رنگ یا همان خامه  جدا می‌کنند. بنابراین یک کلاله به غیر از قسمت قرمز رنگ، دارای قسمتی نارنجی رنگ متمایل به زرد نیز هست، که به آن زعفران پوشال گفته می‌شود.

    این دسته زعفران دارای کلاله بیشتری است و در نتیجه قدرت رنگ‌ دهی بیشتری نسبت به مابقی انواع زعفران نیز خواهد داشت بسیاری افراد هساتند که این موضوع را باور دارند که وجود داشتن بخش زرد رنگ در زعفران پوشال، نشانی برای اصل بودن زعفران است. زیرا زمانی که کلاله به خامه متصل باشد دلیل محکمی برای سلامت و اصل بودن رشته زعفران بوده است.

    به این ترتیب خریداران که زعفران تهیه کرده اند، مطمئن خواهند بود که زعفران آن ها تقلبی نیست. یکی دیگر از دلایلی که این نوع  زعفران طرفداران زیادی دارد، وجود رشته کامل زعفران و در نتیجه داشتن تمامی خواص زعفران است.

    انواع زعفران پوشال

    زعفران پوشال قلمدار، زعفران پوشال معمولی،‌ زعفران پوشال ضعیف، انواع این نوع زعفران هستند که در سطح بازار موجود هستند و شما می توانید به راحتی به مقدار مورد نیاز خود از آن را تهیه کنید.

    زعفران پوشال قلمدار:

    این نوع از زعفران یکی از مرغوب‌ ترین انواع زعفران پوشال است که در آن کلاله‌ های زعفران بسیار ضخیم بوده و در نتیجه فرخوردگی کمتری نسبت به انواع دیگر زعفران داشته و قدرت رنگ‌ دهی بسیار بالاتری نیز دارند. میزان زردی یا خامه این دسته کمتر بوده و قلم‌ها نیز درشت‌تر هستند.

    زعفران پوشال معمولی:

    این نوع از زعفران پوشال دارای کلاله ها با فر خوردگی بوده که ضخامت کلاله ها در این نوع معمولی و مقدار خامه آن بیشتر است و عطر و طعم بسیار بهتری نسبت به نوع ضعیف این نوع زعفران دارد.

    زعفران پوشال ضعیف:

    این نوع از زعفران دارای کلاله‌ های نازک و شکننده و بسیار ضعیف بوده و قیمت آن نسبت به مابقی انواع زعفران بسیار کمتر بوده و چند دلیلی که باعث به وجود آمدن این نوع میتوان به ریز بودن پیاز ها آب ناکافی و خاک نامناسب اشاره کرد.

    زعفران پوشال چه مشخصاتی دارد؟

    یکی از مهم ترین مشخصات ظاهری زعفران پوشال ظاهر کلاله آن است. این نوع از زعفران، از کلاله و خامه زعفران تشکیل شده است که طول خامه در اکثر مواقع طول خامه آن از 1 میلی متر شروع شده و تا 3 میلی متر میرسد.یعنی به این صورت که ساقه آن در مقدار بسیار کمی به رنگ زرد است. اما از لحاظ قدرت رنگ‌ دهی بسیار خوب بوده و دلیل آن این است که وجود تمام کلاله و بخشی از خامه باعث شده تا زعفران پوشال قدرت رنگ‌ دهی بسیار خوبی داشته باشد.

    مزایای زعفران پوشال

    • این نوع زعفران دارای درصد بیشتری از کلاله قرمز است و همین باعث شده که رنگ ده بالایی داشته باشد.
    • به دلیل وجود بخشی از خامه، زعفران پوشال تمامی خواص یک رشته کامل زعفران را دارد،
    • خریداران اطمینان بیشتری در خرید این نوع زعفران دارند.
    • قیمت آن نسبت به زعفران‌ های دیگر پایین‌تر است.
    •  اصل بودن زعفران پوشال به دلیل وجود خامه توسط همه افراد قایل تشخیص است.

    سخن آخر:

    اگر در کسب و کار یا برای مصارف خود می‌خواهید زعفرانی با قیمت به صرفه ولی با کیفیت و رنگ، بو بسیار خوب تهیه کنید به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود که هر چه سریع خرید زعفران پوشال ماه چین را تجربه کنید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۹ رای
    
    بدوندیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *