اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

طرز تهیۀ دمنوش زعفران و زنجبیل و خواص آن

آخرین بروز رسانی: 1 اسفند 1402
دسته‌بندی ها:
  • زعفران و زنجیل دو مکمل غذایی عالی، به ویژه در فصل سرما به شمار می‌رن.  در این مقاله  قراره که طرز تهیۀ یک دمنوش خوشمزه رو بهتون یاد بدیم و همچنین از خواص بیشمار زنجبیل و زعفران براتون می‌گیم؛ تا متوجه بشید این دمنوش چقدر مقویه.

     

    طرز تهیۀ دمنوش زعفران و زنجبیل

    اگه تاحالا دمنوش درست نکردین و بار اولتونه شاید فکر کنید که کار مشکلی باشه. اما باید بهتون بگم که اصلا اینطوری نیست؛ برعکس کار بسیار بسیار ساده‌ای.حالا جلوتر خودتون متوجه می‌شید منظورمون از ساده چیه!

    چگونه دمنوش زعفران و زنجبیل درست کنیم؟

    مرحلۀ اول

    بگذارید آب جوش بیاد.

    مرحلۀ دوم

    زعفران رو به همراه زنجبیل داخل آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشه.

     

    چگونه دمنوش زعفران و زنجبیل و عسل درست کنیم؟

    راه اول

    مثل دستور گفته شده در بالا عمل کنید؛ با این تفاوت که عسل هم به دمنوش خودتون اضافه کنید.

    راه دوم

    ابتدا عسل، زعفران و زنجبیل را در مقداری آب جوش بریزید و عسل رو توش حل کنید. بعد از گذشت پنج دیقه روی حرارت، آب جوش بیشتری بهش اضافه کنید و بگذارید دم بکشه.

     

    نکته1:

    میتونید از زعفران و زنجبیل آسیاب شده یا آسیاب نشده استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که اگر از زنجبیل آسیاب نشده استفاده می‌کنید بهتره که بعد از دم کشیدن زنجیل رو از توش در بیارید. هرچقدر بیشتر زنجبیل توی دمنوشتون بمونه دمنوشتون تند تر می‌شه.

    نکته2:

    می‌تونید در هر دو دمنوش، بسته به ذائقه‌اتون، از گلاب و هل هم استفاده کنید.

    دمنوش زعفران و زنجبیل

    خواص دمنوش زعفران و زنجبیل

    حالا که یاد گرفتید این دمنوش خوشمزه رو درست کنید، نوبت به اون رسیده که کمی با خواص دمنوش زعفران و زنجبیل هم آشنا بشیم و بدونیم اصلا این دمنوش به چه دردی میخوره. از اونجایی که دو مادۀ تشکیل دهندۀ این دمنوش خوشمزه زعفران و زنجبیل هستند؛ بیاید تا خواص هرکدوم رو دونه دونه برسی کنیم تا به خواص دمنوش هم برسیم.

     

    خواص زعفران

    شاید شما هم با شنیدن و دیدن جملۀ خواص زعفران، اولین  چیزی که به ذهنتون میاد، شادی آور و ضد افسردگی بودن اونه. بله درسته! زعفران یک گیاه نشاط آوره. برای اثبات این حرف، کافیه توی یه روز که خیلی حوصله ندارید، دمنوش زعفران برای خودتون درست کنید و خودتون با چشمای خودتون ببینید و حسش کنید.

    اما نشاط آور بودن زعفران تنها  خاصیت اون نیست و باید به اطلاعتون برسونم که این طلای سرخ فواید بیشماری داره. به عنوان مثال زعفران خاصیت ضد اکسیدانی داره و برای پیشگیری از سرطان حسابی مفیده. همچنین زعفران بر روی قلب و مغز  تأثیر میذاره. به عبارت دیگه زعفران برای بیماران قلبی و بیماران آلزایمری مفیده و باعث قوی شدن عضلات قلب و تقویت حافظه می‌شه.

    از طرفی زعفران برای دستگاه کوارش، مثل فرآیند هضم غذا، یبوست، تسکین دردهای معده و… مناسبه. یکی دیگه از خاصیت های زعفران، خاصیت اون برای تسکین دردهای قاعدگیه. اگه بخوایم کلی بگیم، به خاطر آرام بخش بودن زعفران، میشه به اون به چشم یک مسکن هم نگاه کرد.

    صبر کنید هنوز که تموم نشده! زعفران برای کبد، ریه، کلیه، پوست، دهان و دندان و…. هم مفیده. راستش اگه بخوایم راجب تک تک خاصیت های زعفران براتون توضیح بدیم حسابی باید این مقاله رو طولانی کنیم. ولی اگه شما کنجکاو شدید و می‌خواهید بیشتر راجب این گیاه شگفت انگیز بدونید کافیه به مقاله های دیگۀ ما مثل مقالۀ خواص زعفران سری بزنید.

    گل زعفران

    خواص زنجبیل

    زنجبیل برای پوست و مو خاصیت فوق‌العاده‌ای داره و برای بهبود جای زخم، لک های روی پوست، درمان شوره و رشد بهتر موها بسیار مفیده. زنجبیل برای متعادل سازی سیستم گردش خون و همچنین تسکین درد بیمار های تنفسی کاربرد داره. به خاطر گرم بودن طبع زنجبیل و وجوود دکونژتان در آن، برای سرما‌خوردگی و آنفولانزا هم مفیده و می‌تونه فرآیند بهبود رو تسریع ببخشه.

    اگر از اون آدم‌هایی هستید که با شروع شدن فصل بهار نمی‌تونید جلوی عطسه کردن خودتون رو بگیرید ؛ بهتره خوردن چند لیوان چای زنجبیل یا دمنوش‌های حاوی زنجبیل رو حتما امتحان کنید و به عذابتون پایان بدید!

    حتما برای شما هم پیش اومده، بدون اینکه بدونید، یک شب تا صبح رو جوری سر کنید که فردا صبحش از درد نتونید گردنتون رو تکون بدید!  درست همین موقعه‌اس که زنجبیل مثل قهرمانی کارکشته وارد صحنه می‌شه چرا که زنجبیل برای تسکین درد‌ها و گرفتگی‌های عظلانی هم مفیده.

    زنجبیل هم مثل زعفران برای قلب و مغز مفیده و علاوه بر اون اگه به هر دلیل مشکل حالت تهوع دارید زنجیل می‌تونه به بهتر شدن شما کمک کنه. یکی دیگه از خواص زنجبیل، تأثیرش توی لاغریه. اگه می‌خواهید وزن خودتون رو کم کنید بهتون پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک جایی رو برای زنجبیل توی برنامۀ غذایتون باز کنید.

    زنجبیل

     

    حالا که با خواص زنجبیل و زعفران آشنا شدید، راجب دمنوش زعفرا و زنجبیل بیشتر می‌دونید چرا که بدون شک این دمنوش حاوی تمامی این خواصه. دمنوشنتون رو درست کنید و حسابی ازش لذت ببرید و مطمئن باشید که با خوردن این دمنوش  به سلامتی خودتون کمک بزرگی می‌کنید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵۸ رای
    برچسب ها:
    
    4دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. ناشناس

      فقط میشه آخرسر این دمنوش و تویخچال نگه داشت و بعدمیل کرد البته منظورم هم توقمقمه هست هم تو لیوان هم تو هرچیز دیگری؟

      • هانیه آریا

        بله تا چند روز می تونید تو یخچال نگهداری کنید ظرف در بسته بهتره

    2. رضا شریفلو

      عالی بود

      • فاطمه روزبهانی

        خیلی ممنون