اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی

آخرین بروز رسانی: 23 اسفند 1400
دسته‌بندی ها:
  • خیلی از ماها نحوه تهیه یه جوجه کباب زعفرانی معمولی برای جمع‌های خانوادگی‌مون رو بلدیم اما به نظر شما این میتونه کافی باشه؟ خب دیگه آماتور بودن کافیه و بهتره که تکنیک‌های حرفه‌ای پختن جوجه‌ کباب زعفرانی رو یاد بگیری تا بتونی برای عزیزانت تجربه‌های نابی رو خلق کنی.

    گذشته از اون خیلی از مردم دنیا ما ایرانی‌ها رو به کباب می‌شناسن و به نظرتون زشت نیست که ما بلد نباشیم مثل یک حرفه‌ای کباب بپزیم. پس دست‌ به کار بشید و با ما طرز تهیه یه جوجه کباب حرفه‌ای رو یاد بگیرید.

    طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی

    مواد لازم

    • مرغ: به تعداد لازم با توجه به تعداد نفرات
    • زعفران دم کشیدۀ ماه چین: نصف استکان
    • پیاز رنده شده: 2 عدد
    • سس مایونز: نوک یک قاشق غذاخوری ( به جای سس مایونز میتونید از دو قاشق ماست هم استفاده کنید.)
    • آبلیمو: نصف استکان
    • آویشن: به مقدار لازم
    • فلفل سیاه: به مقدار لازم
    • ادویۀ مرغ: به مقدار لازم
    • نمک: به مقدار لازم
    • کره یا روغن: به مقدار کافی

     

    طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی

    مرحلۀ اول

    در مرحله اول طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی  باید مرغ هاتون رو به اندازۀ دلخواه، البته اندازه ای که برای جوجه کباب مناسبه، خرد کنید. تو این مرحله باید تکه‌های مرغ رو به طور مناسب و به اندازه تکه تکه کنید تا در مراحل بعدی به خوبی طعم بگیرن و در حین پخته شدن به صورت یکنواخت بپزن.

    مرحلۀ دوم

    مرحلۀ دوم، بخش خوشمزۀ ماجراست. در این مرحله شما باید مایع ای رو آماده کنید که توی اون تکه‌های مرغ رو طعم دار کنید. پس مواد گفته شده رو با هم مخلوط کنید و مرغ ها رو توش بریزید.

    نکته: دقت کنید که انتخاب این مواد کاملا سلیقه ای و تجربیه. پس میتونید بسته به سلیقه و ذائقۀ خودتون هرچیزی دوست دارید بهش اضافه کنید. دستور گفته شده دستور مورد علاقۀ ما بود :))

    تو این مرحله باید یک مایع از موادی که در فهرست مواد اولیه گفتیم درست کنید و تکه‌های مرغ رو در داخل مایع بندازید. هم در این مرحله و هم در حین پختن می‌تونید زعفران رو به گوشت اضافه کنید. زعفرانی که الان به گوشت اضافه می‌کنید به خورد گوشت میره و تو مزه‌اش تاثیر میزاره و زعفرونی که بعدا و در حین پخت بهش اضافه می‌کنید ظاهر طلایی زیبایی رو به جوجه کباب میده.

    مرحلۀ سوم

    مرغ‌ها رو توی مواد آماده شده خودتون بریزید و بذارید داخل یخچال حدود چهار ساعت بمونه. البته ما ترجیح میدیم که مرغ ها یک روز توی مواد بمونه تا حسابی به خورد مرغ بره. اما اگه به اندازه کافی وقت ندارید، چند ساعت هم کافیه.

    مرحلۀ چهارم

    حالا وقت سیخ گرفتن مرغ هاست. با توجه به اندازۀ سیختون مرغ‌ها رو با فاصلۀ مناسب به سیخ بکشید ( مرغ‌ها نباید بهم خیلی چسبیده یا از هم خیلی دور باشن). توجه داشته باشید که تکه مرغ‌های استخون‌دار رو توی سیخ‌های جدا به سیخ بکشید چرا که زمان پختشون متفاوته و دیر‌تر میپزن.

    تکه‌های استخوانی مرغ رو با هم و در یک سیخ و تکه‌های معمولی و نرم را نیز با هم و در سیخ دیگری بزنید. این کار باعث یکنواخت پخته شدن کباب می‌شود.

    مرحلۀ پنجم

    اگر از ذغال برای پختن کباب‌ها استفاده میکنید، حتما مطمئن بشید که ذغال ها همه به صورت کامل و یک دست روی منقل پخش شده باشن تا گرمای یکنواختی رو آماده کنن. بعد سیخ ها رو با فاصلۀ مناسب روی منقل بذارید و هرچند دقیقه یک بار سیخ‌ها رو برگردونید تا بپزن.

    مرحلۀ ششم

    به مرحلۀ طلایی طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی رسیدیم. در این مرحله مقداری کره و زعفران دم کردۀ ماه‌چین رو با هم مخلوط کنید و چند دقیقه قبل از برداشتن مرغ ها از روی منقل بهشون بمالید. اینطوری رنگ و طعم بهتری به کبابتون میده. البته توجه داشته باشید که زعفران اصل رنگ و طعم اصیل تری بهتون میده.

    جوجه کباب زعفرانی شما آماده است. نوش جان. میتونید این جوجه کباب خوشمزه رو همراه با برنج هم سرو کنید.

    جوجه کباب زعفرانی

     

    چند نکته مهم در رابطه با طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی

    1- هنگام به سیخ کشیدن مرغ ها حواستون باشه که مواد اضافی مثل پیاز و این ها روی مرغ نمونه چرا که این مواد روی مرغ سریع میسوزه و طعم و ظاهر کباب رو خراب میکنه.

    2- یکی از نکات مهم در حین پختن جوجه کباب زعفرانی، سفت نشدن اونه. برای جلوگیری از سفت شدن جوجه کباب حتما حواستون به اندازه آب لیمو و نمک باشه. چرا که آب لیمو و نمک زیادی میتونه باعث سفت شدن کباب بشه. یک راه حل پیشنهادی برای حل این مشکل، اینه که اول تکه مرغ‌ها رو توی روغن حسابی بغلتونید و بعد بهش نمک و آبلیمو اضافه کنید. چرا که روغن مانع جذب اضافی آب لیمو و نمک به مرغ‌ها میشه.

    3- میتونید نمک رو توی مواد نریزید و هنگام پخت بهش نمک بپاشید. اینم یه راه حل دیگه است برای جلوگیری از سفت شدن مرغ ها.

    4- برای بیشتر ترد‌ شدن جوجه کباب زعفرانی، میتونید بسته به اندازه مرغ‌ها، نصف کیوی یا یه کیوی هم توش بریزید.

    5- اگه از طعم تند خوشتون میاد و دوست دارید جوجه کباب زعفرانیتون کمی هم تند بشه. و فلفل در دسترس دارید میتونید یکی در میون بین گوشت ها یه فلفل هم به سیخ بکشید. من که طعمشو خیلی دوست دارم. اگه شما هم این کار رو کردید حتما نظرتون رو بهم بگید.

     

    امیدوارم این مقالۀ خوشمزه بهتون توی درست کردن جوجه کباب زعفرانی کمک کرده باشه. و حالا که آب دهنتون حسابی راه افتاده بهتره بلند شید، آستین هاتون رو بالا بزنید و مشغول پخت و پز بشید. اگه میخواین که همراه با برنج سروش کنید شاید ته چین زعفرانی گزینۀ مناسبی براتون باشه.

    در آخر مثل همیشه نظرات و تجربیات خوشمزه و زعفرانی خودتون رو با ما به اشتراک بذارید و به ما بگید شما برای طعم دار کردن و طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی از چه موادی استفاده میکنید؟ دستور مرموز شما چیه؟

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۹ رای
    
    3دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. محمدجواد قیطاسی

      خیر ولی کیفیت حرف اول رو میزنه

    2. محمدجواد قیطاسی

      خیر ولی کیفیت شرطه همه چیزه

    3. محمدجواد قیطاسی

      بله بله بالاخره باید کیفیت محصولی که استفاده میکنید عالی باشه