اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

طرز تهیه ماهی زعفرانی فقط در 5 مرحله آسان

آخرین بروز رسانی: 20 دی 1402
دسته‌بندی ها:
  • ماهی زعفرانی غذایی خوشمزه و مقوی است اما آن‌طور که باید در فرهنگ غذایی عمومی ایران جا ندارد و به طور روزمره مصرف نمی‌شود. ما در این دستور قراره این کم لطفی رو جبران کنیم و بهتون طرز تهیه ماهی زعفرانی رو یاد بدیم. خوراکی خوشمزه که هم توی جمع خانوادگی و هم تو مهمونی‌های ویژه ‌می‌تونید سرو و نوش جان کنید.

     ماهی زعفرانی

    مواد لازم

    روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

    سیر: 2 حبه

    فلفل قرمز: به مقدار لازم

    زعفران دم کرده: به مقدار لازم

    گوجه فرنگی: شش عدد

    نمک و فلفل: به مقدار لازم

    رازیانه: به مقدار لازم

    فیله ماهی بدون استخوان و خرد شده: 700 گرم

    طرز تهیه ماهی زعفرانی

    مرحله اول

    برای طرز تهیه ماهی زعفرانی اگه دلتون می‌خواد که ماهیتون طعم دار تر و خوشمزه تر بشه، قبل از اینکه دست به کار بشید، ماهی رو توی مخلوطی از  پیاز، آبلیمو، نمک، فلفل و ادویه هایی که دوست دارید برای چند ساعت بخوابونید. (دقیقا مثل طعم دار کردن جوجه کباب)

    البته شاید دستورهای خوشمزه‌تری بلد باشید برای اینکه ماهی رو توش بخوابونید. در هر حال اگه می‌خواید که ماهیتون طعم دار‌تر بشه می‌تونید قبل از شروع هرکاری این کار رو بکنید.

    مرحله دوم

    توی ظرف مورد نظرتون، روغن رو داغ کنید و بعد سیرهای خورد شده رو بهش اضافه کنید و تفت بدید. زعفران، فلفل قرمز و رازیانه رو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست بیاد.

    مرحله سوم

    گوجه‌ها رو رنده کنید و به موادتون اضافه کنید و هم بزنید. نمک رو هم اضافه کنید و اجازه بدید که گوجه‌ها پخته بشن. حدود 15 دقیقه زمان برای این فرایند کافیه.

    میتونی مقالات مرتبط با این موضوع رو مطالعه کنی!

    دسر محلبی زعفرانی دسری خوشمزه، مقوی و نشاط آور

    طرز تهیه دسر محلبی زعفرانی

     

    مرحله چهارم

    اگر ماهی ها رو رو طعم دار کردید که هیچی. اما اگه این کار رو نکردید بهشون نمک و فلفل بزنید و بعد بذاریدشون توی ماهی تابه و هر 5 الی 10 دقیقه ماهی ها رو برعکس کنید تا خوب پخته بشن.

    مرحله پنجم

    بعد از پخته شدن ماهی‌ها می‌تونید اون‌ها رو با هرچی که دوست دارید، از جمله خلال بادام، سبزی‌های معطر و… تزئین کنید. ماهی زعفرانی شما آماده است. نوش جان!

    خوراک ماهی زعفرانی

     

    طرز تهیه ماهی زعفرانی رو یاد گرفتید، اما شاید دلتون بخواد که اون رو با برنج خاصی سرو کنید. ما به شما پلو زعفرانی رو پیشنهاد می‌کنیم. لطفا نظرات و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بذارید و بهمون بگید شما ماهی رو با چه نوع برنجی میل می‌کنید؟

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۴ رای
    
    بدوندیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *