اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

آموزش کامل پخت برنج زعفرانی | نکات مهم

آخرین بروز رسانی: 24 دی 1402
دسته‌بندی ها:
  • برنج زعفرانی از اون غذاهای خوشمزه و سفره خوشگل کن ایرانیه. و به همین خاطر هست که ما این موضوع رو انتخاب کردیم تا با هم سفره هامون رو زیبا تر و خوش عطر تر کنیم. مخصوصا وقت هایی که مهمون داریم.

     

    برنج زعفرانی مجلسی

    مواد لازم

    • برنج: ۴ پیمانه
    • نمک: به مقدار لازم
    • روغن: ۲ قاشق غذاخوری
    • زعفران دم کشیده ماه چین: به مقدار لازم

    آموزش کامل پخت برنج زعفرانی | نکات مهم

     

    طرز تهیه برنج زعفرانی مجلسی

    مرحلۀ اول

    ابتدا روی برنج مقداری آب بریزید، ( به اندازه ای که آب روی برنج رو بگیره)  مقداری نمک هم بهش اضافه کنید و بذارید یکی، دو ساعت خیس بخوره. البته تو پخت برنج‌های ایرانی بهتره این کار رو با احتیاط انجام بدید تا برنج شما خمیر نشه.

    مرحلۀ دوم

    بعد از اینکه برنج رو خیس کردید، برنج رو بشورید و بهش آب اضافه کنید. به طوری که اندازه یک بند انگشت روی برنج آب باشه. نگران متفاوت بودن اندازۀ بند انگشتتون نشید تجربه ثابت کرده با اندازه هر بند انگشتی جواب میده.

    میزان آب تو دم کشیدن برنج خیلی موثره اگر زیاد بریزین ممکنه برنجتون خمیر بشه و اگه کم بریزید ممکنه برنجتون زنده بمونه و خوب دم نکشه.

    مرحلۀ سوم

    روغن، نمک و زعفران دم کشیده رو به اندازه‌ای که میخواین پلوتون طلایی بشه، بهش اضافه کنید و بذارید تا آب برنج جوش بیاد. در حین کامل به جوش اومدن آب برنج، چند باری برنجتون رو هم بزنید تا زعفران و نمک و روغن به خورد برنج برن.

     

    میتونی مقالات مرتبط با این موضوع رو مطالعه کنی!

    دستور پخت غذاهای آسان و خوشمزه وقتی نمیدنی چی باید بپزی!

    طرز پخت 10 غذای سریع و خوشمزه

    مرحلۀ چهارم

    بعد از اینکه آب برنج جوش رفت، برنج طلایی خوشگلتون رو مثل یه کوه! وسط قابلمه‌تون جمع کنید و وسطش یکی دوتا سوراخ درست کنید. بعد در قابلمه رو ببندید و اجازه بدید که دم بکشه.

    مرحلۀ پنجم

    زمان دم کشیدن برنج حدود نیم ساعت هست. پس بعد از نیم ساعت یک مقداری از برنج رو تست کنید ببنید دم کشیده یا نه اگه دم کشیده بود زیر برنج رو خاموش کنید و اگه دم نکشیده بود بذارید یکم دیگه بمونه.

    پلو زعفرانی

     

    خب با طرز تهیه برنج زعفرانی هم آشنا شدید و از این به بعد میتونید توی مهمونی ها هنر خودتون رو به رخ بقیه بکشید و برای مهمون های خاصتون پلو زعفرانی درست کنید. اما ممکنه شما نخواید که تمام برنجتون زعفرانی باشه و فقط میخواید که مقداری پلو زعفرانی برای تزئین روی برنجتون داشته باشید. نگران نباشید برای این هم ما راه حل داریم. درست کردن پلو زعفرانی برای تزئین حتی راحت تر هم هست که جلوتر بهتون یاد میدیم.

     

    طرز تهیه برنج زعفرانی برای تزئین

    مرحلۀ اول

    زعفران رو که قبل تهیه کردید رو بسابید و بذارید تا خوب دم بکشه(تا 30 دقیقه زمان می‌بره معمولا). حتما میدونید که اصل بودن زعفران توی رنگ و عطر اون خیلی مؤثره.

    مرحلۀ دوم

    مقداری از برنجی که قبلا دم کردید و قراره سرو کنید رو بردارید و توی یه ظرف جدا بریزید.( هر مقداری که برای تزئین احتیاج دارید)

    مرحلۀ سوم

    زعفران دم کشیده رو روی برنج بریزید و با یه قاشق هم بزنید. برنج زعفرانی شما برای تزئین آماده است. بله به همین سادگی! برنج هاتون رو تزئین کنید و لذت ببرید.

     

    حالا که دو نوع پلو زعفرانی بلدید، میتونید با سلیقۀ خودتون یکی از این 2 نوع رو انتخاب و سرو کنید. اما ما یه پیشنهاد دیگه هم براتون داریم و اون ته‌چین‌زعفرانی هست که برای مهمونی ها میتونه عالی باشه.

    در آخر میدونید که نظرات شما برای ما خیلی مهمه پس حتما نظرات و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بذارید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای