اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

نکاتی که درباره ی حساسیت به زعفران باید بدانید

دسته‌بندی ها:
  • ممکن است با خوردن زعفران دچار حساسیت و آلرژی به زعفران شوید و یا اگر در معرض تماس با گلهای زعفران باشید دچار حساسین به گل زعفران شوید!!! همه‌ی ما با گیاه خارق العاده زعفران آشنا هستیم به این صورت که زعفران در سفره و غذا های ما ایرانیان جایگاه ویژه و به خصوصی دارد و استفاده‌ی بسیاری از زعفران در آشپزخانه‌ی خانه های ایرانی می‌شود.

    هر گیاه دارویی یا خوراکی ممکن است به راحتی شما را درگیر علائم آلرژی مانند خارش و کهیر و سوزش و … کند. همان طور که می‌دانیم زعفران یک گیاه با خاصیت های بسیاری زیادی است که در بسیاری از موارد از جمله درمان و کنترل بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می شود، اما طبق تحقیقات انجام شده در این بین افرادی هستند که به گیاه زعفران آلرژي و یا حساسیت دارد که به همین دلیل ما قصد بر این داریم که در این محتوا به موضوع حساسیت و آلرژی به زعفران بپردازیم. حتما تا انتهای این محتوای جذاب با ما همراه باشید.

    حساسیت و آلرژی به زعفران

    بسیاری از مواد غذایی و خوراکی هایی وجود دارد که برای افراد حساسیت زا هستند و زعفران هم در عین پر خاصیت بودن می تواند مانند همین خوراکی ها برای برخی از افراد حساسیت زا و آلرژی زا باشد. اگر برای اولین بار و یا بعد از مدت ها می‌خواهید از زعفران استفاده کنید حتما به علائم بدن خود بعد از استفاده از زعفران دقت کنید.

    علائم حساسیت و آلرژی به زعفران

    • کهیر
    • سرفه
    • آسم

    همان طور که در بخش بالا گفته شد کهیر و سرفه و آسم جز علائم حساسیت داشتن به زعفران است که کهیر با نشانه های قرمزی بیش از حد و خارش پوست و بدن ظاهر می شود که باید هر چه سریع تر به کم کردن التهاب آن اقدام کرد. علایم سرفه و آسم هم که به واضحی مشخص می شود و قابل کنترل و درمان است.

    این علائمی که گفته شد گاهی بسیار خفیف بوده و به طور کامل مشخص نمی شود اما در برخی از موارد ممکن است که بسیار شدید باشد که در صورت اقدام نکردن به درمان آن مشکل ساز شود.

    حساسیت و آلرژی به زعفران در کودکان

    اگر شما می خواهید که برای اولین بار در غذای کودک خود از زعفران استفاده کنید حتما این را به خاطر داشته باشید که ممکن است کودک شما به زعفران حساسیت و آلرژی داشته باشد. پس حتما باید اولین بار در استفاده از زعفران از مقدار کم و کنترل شده استفاده کنید تا اگر کودک شما به زعفران آلرژی دارد مشکلات جدی برای او پیش نیاید.

    کیفیت زعفران و ایجاد آلرژی و حساسیت

    امروزه تقلب در زعفران بسیار زیاد بوده و افراد سود جو زعفران تقلبی را به جای زعفران اصلی و با کیفیت به مشتری ها می‌فروشند و همین استفاده از مواد مضر و تقلبی باعث ایجاد حساسیت در زعفران می شود.

    راه حل مقابله با این اتفاق خرید زعفران از فروشگاه ها و افراد معتبر است که ماه چین یکی از بهترین گزینه ها برای خرید زعفران با بهترین کیفیت موجود در بازار است که شما به راحتی می توانید زعفران مورد نظر خود را در هر مقدار دلخواه از ماه چین تهیه کنید. همچنین میتوانید مقالات مربوط به شناسایی زعفران اصل از تقلب را نیز بررسی کنید.

    حساسیت به گل زعفران

    طبق یک آزمایش در بین کشاورزان زعفران از بین یک مجموعه آماری حدود 24% از کل کشاورزان د مطالعه در فصل زعفران و 11% نیز در فصول دیگر علایم بالینی حساسیت را نشان دادند.

    در واقع تماس و استنشاق گرده گیاه زعفران می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک با واسطه IgE شود که عمدتا در چشم, بینی و سیستم تنفسی فوقانی بروز می کنند.

     

    درمان حساسیت به زعفران

    حساسیت به یک گیاه با توجه به سیستم بدنی افراد، ممکن است یا با مصرف آن بصورت خوراکی و یا تماس با گرده آن گیاه خودش را بصورت آلرژی در نقاط بدن نشان دهد.

    اگر بخواهیم از نگاه بالاتر به درمان حساسیت به زعفران نگاه کنیم باید بدانید که متاسفانه هیچ درمانی برای آلرژی وجود ندارد، اما این مشکلی نیست که شما از آن بترسید! صرفا با تغییر سبک زندگی و رعایت نکاتی که مانع پیشرفت هر نوع آلرژی میباشد میتوانید مانع بروز ناراحتی های ناشی از حساسیت در بدن باشید و به راحتی کیفیت زندگی خود را بهتر کنید.

    اگر در زمان مصرف زعفران و یا برداشت گل های زعفران دچار حساسیت پوستی و حساسیت چشمی شدید بهتر است در قدم اول به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

    سخن پایانی

    با توجه به آزمایشات و تحقیقات انجام شده میزان حساسیت زا بودن زعفران بسیار کم است و در تعداد کمی از افراد این حساسیت ها دیده شده است اما در هر صورت موارد بالا که گفته شد را حتما رعایت کنید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۳ رای
    
    بدوندیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *