اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

در بسته بندی زعفران با چه مشکلات و چالش هایی مواجهه هستیم؟

دسته‌بندی ها:
  • فرایند بسته بندی نیز دارای قواعد و اصولی است که باید به درستی رعایت شوند. عدم رعایت هر یک از قواعد بسته بندی ممکن است سبب مشکلات و چالش‌های در بسته بندی زعفران گردد. در این محتوا قصد داریم به این سوال که در بسته بندی زعفران با چه مشکلات و چالش های مواجهه هستیم؟ پاسخ دهیم و چالش های بسته بندی زعفران را بررسی کنیم.

    اگر قصد فعالیت در حوزه‌ی بسته بندی زعفران را دارید و یا در این حوزه فعال هستید، بهتر است که این مقاله را مطالعه کنید چرا که محتوای آن احتمالا برای شما مفید خواهد بود. همچنین برای آشنایی با انواع و خرید ظروف زعفران میتوانید در سایت ماه چین به جستجو بپردازید.

    چالش های بسته بندی زعفران

    چالش های بسته بندی زعفران

    در هر صنعت و کسب و کاری مسائل گوناگونی ممکن است به عنوان مشکل و چالش در در نظر گرفته شوند که اغلب آن ها را می توان با دقت و درایت رفع کرد. صنعت بسته بندی زعفران نیز دارای مشکلاتی است که باید با آن ها آشنایی داشته باشید.

    سرمایه اولیه

    طبیعتا هر کاری برای شروع و تهیه تجهیزات مورد نیاز به سرمایه اولیه نیاز دارد. اولین قدم در بسته بندی زعفران نیز تامین سرمایه اولیه برای تهیه دستگاه و ظروف می‌باشد. مقدار سرمایه مورد نیاز برای شروع بسته بندی زعفران به میزان تولیدی که قصد دارید به آن دست یابید، بستگی دارد. میزان هزینه ای که برای تجهیز یک کارگاه بسته بندی اختصاصی لازم است با مقدار سرمایه ای که برای بسته بندی خانگی نیاز است، متفاوت است. تامین هزینه همیشه از چالش‌های اولیه شروع کسب و کارها می باشد. یکی از چالش های بسته بندی زعفران نیز عبور از قدم اول یعنی همان تامین سرمایه است.

    ایمنی بهداشت

    در صنعت بسته بندی به ویژه در حیطه مواد غذایی که بسته بندی زعفران نیز در آن قرار می‌گیرد، رعایت مسائل بهداشتی بسیار زیاد حائز اهمیت است و کوتاهی در آن عواقب سختی از جمله خسارت مالی را به همراه دارد.

    برای اطمینان از بهداشت در فرایند بسته بندی همه موارد باید با ریز بینی زیر نظر گرفته شود. مواردی از قبیل استفاده از دستکش و ماسک توسط کارگران، پوشش های عاری از آلودگی، استفاده از کلاه، بهداشت محیط، تمیزی دستگاه‌ها و هوای پاک همگی باید مطابق با استاندارهای بهداشتی باشند.

    طراحی بسته بندی

    طراحی مناسب از دیگر چالش‌ های بسته بندی زعفران است. طراحی از مسائلی مهمی است که در بازار فروش و جذب مخاطب تاثیر بسیار زیادی دارد. طراحی ها باید کاملا انحصاری باشد و کپی کردن از طراحی های موجود در بازار، برای فروش مشکل ساز است و حتی از لحاظ قانونی قابل پیگیری می‌باشد.

    درج اطلاعات صحیح

    بر روی همه ی بسته بندی ها باید اطلاعات صحیح و کافی از محصول درج شود. این اطلاعات باید به خوبی خریدار را راهنمایی کند که آیا محصول برای آن مناسب هست یا خیر؟. تاریخ بسته بندی، نوع زعفران و مقدار زعفران موجود در بسته بندی از اطلاعات ضروری است که حتما باید بر روی بسته بندی ذکر گردد.

    از دیگر مواردی که باید مشخص گردد می توان به کیفیت، ارزش غذایی، اصالت، نام برند، تاریخ تولید و انقضا، نشان سلامت، مجوزهای لازم و… اشاره کرد.

    میتونی مقالات مرتبط با این موضوع رو مطالعه کنی!

    بررسی انواع دستگاه بسته بندی زعفران از جمله دستگاه های دستی و اتومات

    دستگاه بسته بندی زعفران

     

    رعایت استاندارهای جهانی برای صادرات

    اگر هدف از بسته بندی زعفران صادرات باشد، چالش های بسته بندی زعفران افزایش می‌یابد چرا که رقابت در بازار های جهانی سخت تر است. برای صادرات به کشورهای خارجی و بازارهای بین المللی باید استاندارهای جهانی در بسته بندی در نظر گرفته شود.

    بسته بندی ها باید براساس کشور مقصد انجام می گیرد. برای جذب خریدار و افزایش فروش باید دقت داشت که چه معیارهای در بسته بندی برای آن ها جذاب تر است. این معیارها باید در طراحی، انتخاب رنگ و متریال استفاده شده به کار گرفته شوند.

    کیفیت محصول چه در داخل کشور و چه در خارج کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین زعفران باید از نظر کیفیت، طعم، رنگ، سلامت و مواد موثره در درجه ای بالایی قرار داشته باشند.

    مقاومت بسته بندی ها در فرایند جابه جایی و انتقال

    از دیگر مواردی که برای صادرات به عنوان چالش های بسته بندی زعفران در نظر گرفته می‌شود. چگونگی حفظ شکل و مقاومت بسته بندی ها در فرایند نقل و انتقال است.

    بسته بندی ها باید به گونه ای باشند که در حین جا به جایی بتواند در برابر فشار، آسیب های فیزیکی مقاومت کنند. این مقاومت باید برای بسته بندی های صادراتی نیز بیشتر باشند.

    کمک به ماندگاری زعفران

    هدف اصلی از بسته بندی محافظت از زعفران در برابر آلودگی‌های محیط و کمک به افزایش ماندگاری آن است. نحوه ‌ی بسته بندی باید به گونه ای باشند که بتواند از زعفران در برابر دما، رطوبت، آلودگی‌ها محافظت کند و کیفیت آن را تا مدت زمان زیادی حفظ کند.

    مقاومت بسته بندی ها

    سخن پایانی

    چالش های بسته بندی زعفران مشکلات غیر قابل حلی نیستند و با اندکی حساسیت و دقت می‌توان آن ها را به راحتی رفع کرد. قدم اول برای رفع این موارد آگاهی از آن‌ها است. با خواندن این مطلب تا حد زیادی با مشکلاتی که ممکن است در مسیر بسته بندی داشته باشید، آشنا شده اید. بنابراین باید با تسلط به این موارد تصمیم به قدم گذاشتن در این راه بگیرید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای