اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

آیا پاکت بسته بندی زعفران، بسته بندی مناسبی است؟

آخرین بروز رسانی: 9 اسفند 1402
دسته‌بندی ها:
  • پاکت بسته بندی زعفران یکی از چندین نوع بسته بندی است که برای زعفران استفاده می شود. پاکت‌های کاغذی سالیان طولانی است که برای پک کردن محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و قدمت زیادی دارند. این نوع از بسته بندی مزایا و معایب ویژه خود را دارا می‌باشد که در ادامه به طور مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

    پاکت بسته بندی زعفران

    آیا پاکت برای بسته بندی زعفران مناسب است؟

    اولین موضوعی که به آن می‌پردازیم پاسخ به این دو سوال است که آیا به طور کلی پاکت برای بسته بندی زعفران مناسب است؟ آیا می‌توان از آن در این زمینه و برای همچین محصول ارزشمندی استفاده کرد؟

    در جواب این سوالات باید گفت که بله، پاکت بسته بندی زعفران یک نوع بسته بندی رایج است که کاربرد زیادی نیاز دارد. پاکت های کاغذی بیشترین نوع پکیجینگی است که برای محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    اما اگر بخواهیم جواب دقیق‌تر و حرفه‌ای تر به این سوالات بدهیم این است که انتخاب و استفاده از پاکت بسته بندی زعفران کاملا به شرایط شما و بازار هدف شما برای فروش محصول بستگی دارد. طبیعی است که کاغذ به علت مقاومت ضعیفی که دارد، برای نگهداری های طولانی مدت مناسبت نیست.

     بررسی مزایا و معایب پاکت بسته بندی زعفران

    همانطور که در ابتدای محتوا گفته شده هر نوع بسته بندی مزایا و معایبی دارد که نوع پاکتی و کاغذی نیز از آن مستثنا نیست.

    مزایا پاکت بسته بندی زعفران

    • پاکت‌های کاغذی وزن بسیار کمی دارند و سبک هستند. این سبک بودن انتقال و جابه جایی آن‌ها را بسیار راحت می‌کند.
    • پاکت‌ها از لحاظ هزینه، کاملا مقرون به صرفه و کم قیمت هستند. بنابراین از منظر اقتصادی گزینه مناسبی هستند.
    • دسترسی و تهیه بسته بندی های کاغذی آسان است.
    • پاکت بسته بندی زعفران دست طراحان را برای طراحی باز می‌گذارند چرا که امکان طراحی‌های بسیار متنوعی بر روی آن‌ها فراهم است.

    معایب پاکت بسته بندی زعفران

    • پاکت‌های کاغذی مقاومت بسیار کمی در برابر فشارهای محیطی و آسیب‌های فیزیکی دارند. بنابراین برای حمل در شرایط سخت و طولانی مدت چندان مناسب نیستند.
    • کاغذ در برابر نم و رطوبت محافط خوبی برای زعفران نیست.
    • پاکت‌های کاغذی برای مدت زمان کم مناسب هستند و برای نگهداری‌های طولانی نمی توان از آن ها استفاده کرد و ماندگاری بالایی ندارند.
    • توانایی چندانی در نگهداری عطر زعفران ندارند.

    پاکت بسته بندی زعفران

    قیمت پاکت بسته بندی زعفران

    قیمت پاکت بسته بندی زعفران به عوامل متعددی بستگی دارد. از این عوامل می‌توان به نوع کاغذ و مقوا استفاده شده، مقدار کاغذ مصرفی، طراحی و… اشاره کرد. طبیعتا هر چقدر کاغذ، کیفیت و مقاومت بالاتری داشته باشد، مقدار استفاده شده آن در بسته بندی بیشتر باشد و طراحی آن خاص‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. اما به طور کلی در مقایسه با سایر بسته بندی های زعفران مانند فلزی و چوبی از قیمت مناسب تری برخوردار است.

    انواع پاکت بسته بندی زعفران

    پاکت‌ها براساس جنسی که دارند و همچین حجم و گنجایشی که در خود جای می‌دهند، تفاوت دارند. دقت داشته باشید که در کنار پاکت کاغذی که برای بسته بندی و طراحی زعفران استفاده می‌شود، زعفران اغلب درون بسته‌ای پلاستیکی و سلفونی قرار داده می‌شوند و در نهایت این بسته ی پلاستیکی توسط پاکت کاغذی کاور می‌شود. پاکت‌ها براساس حجمی که در خود جای می‌دهند به انواع نیم گرمی، یک گرمی، نیم مثقالی و یک متقالی تقسیم می‌گردند.

    نکته قابل توجه در خصوص پاکت بسته بندی زعفران این است که این نوع از بسته بندی برای مقادیر کم زعفران مناسب است و برای حجم‌های بالاتر بهتر است از انواع دیگر ظروف زعفران استفاده شود. چرا که اکثر بسته بندی های کاغذی و مقوایی توانایی نگهداری مقادیر بالاتر و سنگین تر را ندارند.

    میتونی مقالات مرتبط با این موضوع رو مطالعه کنی!

    ضرورت انجام بسته بندی زعفران در چیست؟

    سوالات متداول بسته بندی زعفران

     

    بسته بندی های کاغذی لوکس

    بسته بندی های کاغذی و استفاده از مقوا در پکیجینگ زعفران فقط محدود به بسته های پاکتی نیست. از مقوا برای بسته بندی های لوکس و گران قیمت نیز استفاده می شود. با این تفاوت که در بسته بندی های با ارزش اقتصادی بالاتر، از مقواهایی با درجه کیفیت بالا و طراحی های خاص استفاده می‌شود که اغلب به عنوان جعبه در نظر گرفته می‌شود.

    فروش زعفران با بسته بندی های کاغذی

    انتخاب و خرید ظروف زعفران یکی از مهم‌ترین مراحل در بازار فروش زعفران است. بسته بندی ها باید براساس قابلیت‌هایی که دارند، مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال پاکت بسته بندی زعفران با این که اغلب برای صادرات گزینه خوب و مناسبی نیستند اما برای فروشگاه ها و سوپرمارکت‌ها که در آن‌ها مقادیر نیم گرم تا ۱ مثقال زعفران به فروش می‌رسد، بسیار مناسب هستند و حتی می‌توان گفت بهترین نوع بسته بندی به شمار می‌رود.

    یکی از دلایل این که بسته بندی های کاغذی برای فروش زعفران با هدف مصارف خانگی مناسب است، این است که از لحاظ اقتصادی هم برای فروشنده و هم برای مصرف کننده مناسب تر است. چرا که باعث افزایش قیمت زعفران نمی‌شود. دلیل دیگر راحتی جا به جایی و حمل و نقل آن است. از طرفی این بسته بندی ها کم حجم هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند.

    پاکت بسته بندی زعفران

    کلام آخر

    در این محتوا ما سعی کردیم که با دیدی جامع مزایا و معایب پاکت بسته بندی زعفران را بررسی کنیم و به نکات مربوط به استفاده از این نوع بسته بندی بپردازیم. طی گفته های بالا می‌توان به این نتایج کلی رسید که بسته بندی های کاغذی سبک، اقتصادی و کاربردی هستند و می‌توانند انتخابی کاملا ایده آل برای بسته بندی زعفران به حساب آیند البته به شرطی که بسته به موقعیت و بازار فروش زعفران به درستی انتخاب شوند.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    
    بدوندیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *