اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

انواع بسته بندی زعفران (تنوع جنس و طرح ظروف زعفران)

آخرین بروز رسانی: 20 دی 1402
دسته‌بندی ها:
  • بسته بندی محصولات جز مواردی است که، در نگاه اول بیننده را جذب خود می‌کند و در زمینه فروش محصولات ، از اهمیت بالایی برخوردار است. این محتوا‌ی آموزشی در خصوص انواع بسته بندی زعفران در سطح بازار برای شما تهیه شده است تا زمانی که برای خرید زعفران اقدام می کنید، بدانید که چه نوع بسته بندی برای زعفران مناسب است. پس تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

    انواع بسته بندی زعفران

    بسته بندی ای مناسب زعفران است که محافظ خاصیت و عطر و بوی زعفران باشد و به هیچ عنوان نباید از بسته بندی هایی استفاده کنیم که باعث می شود از کیفیت زعفران کاسته شود.

    در سطح بازار ، زعفران در انواع مختلف و متفاوتی بسته بندی می‌شود که در این محتوا ما قصد داریم ، تمامی بسته بندی ها را بررسی کنیم تا ببینیم که کدام بسته بندی مناسب تر بوده و آسیب کمتری به زعفران می‌زند.

    • ظروف خاتم زعفران
    • ظروف فلزی زعفران
    • ظروف چوبی زعفران
    • ظرف کریستال زعفران
    • پک هدیه زعفران 

    1: ظروف شیشه ای

    ظروف شیشه ای یکی دیگر از انواع بسته بندی زعفران است که طرفدار های خودش را دارد. ظروف شیشه ای زعفران زیبایی به خصوصی دارد و به همین دلیل در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما معایبی هم مانند خطر شکنندگی و وزن بالا دارد.

    اگر می‌خواهید از ظروف شیشه ای برای بسته بندی زعفران استفاده کنید ، حتما این مورد را رعایت کنید که بهتر است در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شوند تا از خاصیت و کیفیت زعفران ها کاسته نشود.

     

    معرفی انواع بسته بندی زعفران و 5 ایده جذاب بسته بندی

    2: ظروف کریستالی

    این نوع از بسته بندی بسیار مستحکم و مقاوم بوده و به دلیل شفافیت و بلوری مانند زیبایی منحصر به فردی دارد و ماندگاری زعفران از لحاظ قدرت رنگ دهی و عطر و بو در این ظروف بالا است.

    اما باید گفت که ظروف کریستالی زعفران دارای قیمت بالاتری نسبت به مابقی بسته بندی ها دارد و به دلیل مقرون به صرفه نبودن از لحاظ اقتصادی بسیاری از فروشنده های زعفران از آن استفاده نمی‌کنند.

    ظروف کریستالی در انواع مدل ها و طرح ها به بازار عرضه می‌شوند و تنها معایب آن ، قیمت بالای آن است. اگر از لحاظ قیمت آن مشکلی ندارید پیشنهاد مناسبی برای بسته بندی زعفران است.

    در مقایسه ظروف کریستالی با ظروف شیشه باید بگوییم که ، ظروف کریستالی مزایای بیشتری مانند شکنندگی کمتر ، وزن کمتر ، حمل و نقل راحت تر دارد.

     

    معرفی انواع بسته بندی زعفران و 5 ایده جذاب بسته بندی

     

    3: ظروف فلزی

    ظروف فلزی یکی از انواع بسته بندی زعفران بوده که طرفداران بسیاری دارد. ظروف فلزی زعفران برخلاف ظروف شیشه ای و کریستالی ظاهر خیلی زیبایی ندارد اما گزینه بسیار مناسبی برای بسته بندی زعفران است.

    به این دلایل که مقاومت بالایی دارد و از کیفیت و خاصیت زعفران تا مدت زمان زیادی مراقبت می کند هم چنین ظروف فلزی دارای قیمت مناسب و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

    این نوع از بسته بندی در ابعاد و شکل های مختلف ارائه می‌شود و جز پر فروش ترین و پر طرفدار ترین ظروف بسته بندی زعفران محسوب می شود.

     

    میتونی مقالات مرتبط با این موضوع رو مطالعه کنی!

    روشهای بسته بندی زعفران و شرایط آن در منزل و کارگاه

    آموزش بسته بندی زعفران

     

    معرفی انواع بسته بندی زعفران و 5 ایده جذاب بسته بندی

    4: ظروف کاغذی و مقوایی

    ظروف کاغذی و مقوایی ، یکی دیگر از انواع بسته بندی زعفران است که جز قدیمی ترین بسته بندی ها بوده و از گذشته های دور برای بسته بندی زعفران از آن استفاده می کردند. اما امروزه به دلیل پایین بودن کیفیت بسته بندی و امکان از بین رفتن در مدت زمان کوتاهی طرفدار زیادی ندارد.

    شاید پایین بودن قیمت ظروف کاغذی و مقوایی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد اما برای بسته بندی و نگهداری زعفران توصیه نمی شود ، زیرا باعث می شود که زعفران به مرور زمان کیفیت اصلی خود را از دست بدهد و رنگ و بو و عطر بی نظیر اولیه را نداشته باشد.

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۸ رای
    
    بدوندیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *