اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

مدل های ظرف زعفران یک گرمی

دسته‌بندی ها:
  • ظرف زعفران یک گرمی از پرطرفدارترین ظروف برای بسته بندی زعفران است. اغلب بسته بندی هایی که با هدف فروش برای مصارف خانگی انجام می‌گیرند در وزن‌های ۱ گرمی هستند. مدل های مختلف برای ظرف زعفران یک گرمی وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

    ظرف زعفران یک گرمی

    کاربرد ظرف زعفران یک گرمی

    انواع ظروف مختلف با شکل و شمایل متعددی برای بسته بندی زعفران وجود دارد که اغلب آن ها دارای مدل هایی با گنجایش ۱ گرمی هستند. ظرف هایی که حجم کمی از زعفران را در خود جای می‌دهند در دسته پر فروش ترین ظروف زعفران قرار دارند. چرا که کارایی زیادی در بازار فروش زعفران دارند.

     

    ظرف زعفران یک گرمی کریستالی

    یکی از مواد رایج برای تولید ظروف بسته بندی محصولات مختلف مانند ادویه‌ها و زعفران، پلاستیک و پلی کریستال است. ظروف کریستالی مزایای زیادی از جمله زیبایی و شکل پذیری بالایی دارند. ظروف کریستالی در اشکال بسیار متعدد و متفاوتی تولید می‌شوند که اکثر این اشکال، گنجایش نیم گرم زعفران تا مقادیر بیشتر را دارند. بنابراین دارای مدل های با گنجایش یک گرم نیز هستند.

    ظروف یک گرمی زعفران با جنس کریستالی انواع مختلفی دارند که غالبا با نام های گوهر، اطلس، آذین، میلاد و… شناخته می‌شوند. این ظروف به علت شفافیتی که دارند از نظر زیبایی گزینه خوبی برای بسته بندی زعفران به حساب می آیند.

     

    ظرف زعفران یک گرمی فلزی

    یکی از بهترین متریالی که می‌توان برای بسته بندی و محافظت از محصول استفاده کرد، فلز است. فلز به دلایل زیادی از جمله مقاومت بالا در برابر آسیب‌های فیزیکی گوناگون، جلوگیری از عبور نور و همچنین ممانعت از نفوذ نم و رطوبت، انتخاب بسیار عالی برای بسته بندی می‌باشد. ظروف فلزی در طیف وسیعی از گنجایش و ظرفیت تولید می‌شوند اما بیشترین موارد استفاده از آن‌ها برای بسته بندی های با مقادیر بیشتر از ۳ گرم است. ولی اصلا به این معنا نیست که فاقد مدل هایی با ظرفیت یک گرمی هستند.

    ظروف فلزی یک گرمی زعفران به دو دسته تقسیم می‌شوند. ظرف های یک گرمی که یک طرفه هستند و فقط گنجایش یک گرم زعفران را دارند. دسته دوم از ظروف فلزی زعفران آن دسته ظرف هایی هستند که به آن‌ها ظروف دو طرفه می‌گویند. این مدل از ظرف‌ها در یک طرف دارای گنجایش ۱ گرمی هستند و از طرف دیگر آن‌ها می‌توان برای ‍جای دادن ۳ گرم زعفران استفاده کرد.

     

    ظرف زعفران یک گرمی

     

    بسته بندی های کاغذی یک گرمی زعفران

    متداول‌ترین بسته بندی که برای مقادیر کم زعفران استفاده می‌شود، بسته بندی های کاغذی است که یقینا همه ما در فروشگاه‌ها مشاهده و خریداری کرده‌ایم. بسته بندی های کاغذی به علت وزن پایین و سبک بودن، هزینه کم، طراحی راحت و دسترسی بیشتر از بهترین گزینه‌ها برای بسته بندی یک گرم زعفران هستند.

    استفاده از بسته بندی های کاغذی در شرایطی مناسب است که قرار نباشد زعفران در مدت زمان زیادی نگهداری شود، چرا که کاغذ مقاومت بالایی نسبت به آسیب‌های محیطی از جمله نور، رطوبت و آسیب‌های فیزیکی ندارد.

    البته باید یادآوری کنیم که در بسته بندی های کاغذی، غالبا زعفران در پلاستیک و سلفون قرار داده می شود و از کاغذ برای کاور کردن آن استفاده می‌شود. اما در حالتی که بسته بندی به صورت جعبه ای باشد و از مقواهایی با کیفیت بالا استفاده گردد، زعفران به طور مستقیم در جعبه کاغذی قرار داده می‌شود.

     

    ظرف زعفران یک گرمی شیشه ای

    ظرف زعفران یک گرمی با جنس شیشه نیز در بازار به وفور وجود دارد. این ظروف به این دلیل که شیشه ای و شفاف هستند از عبور نور جلوگیری نمی کنند، اما جلوه بسیار زیبایی به زعفران می بخشند. از ظروف شیشه‌ای غالبا برای بسته بندی های کادویی و ویژه استفاده می‌شود و معمولا نمی توان آن ها را در فروشگاه های معمولی مشاهده کرد.

    ظروف شیشه ای که برای بسته بندی زعفران مناسب هستند دارای تنوع زیادی در مدل و شکل نیستند و غالبا به شکل استوانه ای دیده می‌شوند. درب ظروف شیشه ای ممکن است از چوب پنبه، پلاستیک و یا فلز باشد.

     

    نکته

    در خصوص خرید ظرف یک گرمی زعفران باید توجه داشته باشید که زعفرانی که قصد بسته بندی آن را دارید از چه نوع زعفرانی است. زیرا انواع زعفران ها، حجم‌های مختلفی دارند، بنابراین ظرفیت ظرف‌ها نسبت به انواع مختلف زعفران متفاوت است.

    برای مثال اگر قصد بسته بندی زعفران سرگل را دارید، باید ظرفی را تهیه کنید که گنجایش یک گرم زعفران سرگل را داشته باشد. این مقدار برای زعفران سوپرنگین متفاوت است. به این معنی که اگر ظرفی گنجایش ۱ گرم زعفران سرگل را دارد، تقریبا برای نیم گرم زعفران سوپرنگین مناسب است.

    ظرف زعفران یک گرمی

    سخن پایانی

    انتخاب خیلی از افراد خرید زعفران در حجم و مقادیر کم مانند یک گرم است. این افراد به دلایل مختلفی مانند تازه بودن زعفران، هزینه بالا و مصرف کم ترجیح می‌دهند که زعفران را در مقادیر کم تهیه کنند. این امر باعث افزایش ضرورت بسته بندی با مقادیر کم و تهیه ظرف زعفران یک گرمی می‌شود.

    خرید ظروف زعفران چه برای مقادیر بالا و چه برای مقادیر کم باید از مجموعه‌های معتبر انجام گیرد. اگر قصد تهیه ظرف زعفران یک گرمی را دارید می‌توانید به صفحه خرید ظروف زعفران ماه چین مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای