اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

بسته بندی زعفران صادراتی و بررسی نکات ضروری

آخرین بروز رسانی: 9 اسفند 1402
دسته‌بندی ها:
  • همه ما به خوبی میدانیم که بازار جهانی زعفران در دست ایرانیان است و ایران به عنوان تامین کننده اصلی زعفران در سراسر دنیا شناخته می‌شود. از این رو بسیاری از افراد، صادرات زعفران را به عنوان شغلی درآمدزا انتخاب می‌کنند و فعالیت خود را در این حوزه آغاز می‌کنند. یکی از مباحث مهم در صادرات این محصول ارزشمند، بسته بندی زعفران صادراتی است.

    در ادامه به بررسی بهترین مدل بسته بندی برای زعفران صادراتی می‌پردازیم. اگر علاقمند به کسب اطلاعات مربوط به این زمینه هستید، تا انتهای این محتوا ماه چین را همراهی کنید.

    ویژگی‌های بسته بندی زعفران صادراتی

    بسته بندی زعفران صادراتی باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند توسط بازار جهانی مورد تایید و استقبال قرار بگیرد. برخی از این ویژگی‌ها عبارت است از:

    • مقاوم بودن
    • حفظ کیفیت عالی و اولیه زعفران
    • زیبایی و طراحی ایده آل
    • بازارپسندی قابل قبول و جذابیت مطلوب برای جذب مشتری
    • حفظ رنگ و عطر زعفران
    • مناسب برای حمل و نقل و نگهداری طولانی مدت

    بسته بندی زعفران صادراتی

    چرا بسته بندی زعفران صادراتی مهم است؟

    یکی از اصول اولیه در بازاریابی محصول و فروش سودمند، مبحث بسته بندی و طراحی است. بسته بندی به قدری اهمیت دارد که سبب شده است کارشناسان و طراحان زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت باشند. بسته بندی و طراحی معرف محصول است و یک ارزش در بازار به حساب می‌آید.

    مخاطب در قدم اول جذب بسته بندی می‌شود و پس از آن تصمیم به خرید می‌گیرد. اگر در این زمینه ضعیف عمل شود و بهایی که مناسب محصول است به آن داده نشود، نمی‌تواند سودآوری خوبی به همراه داشته باشد و فروش آن با شکست مواجه می‌شود.

    بسته بندی زعفران صادراتی باید به قدری قوی و قابل قبول باشد که بتواند چشم هر مخاطبی را به خود جذب کند و مشتریان بلاتکلیف و مردد را برای خرید مصمم کند.

    بسته بندی زعفران صادراتی و برندینگ

    برند سازی مرحله سخت و زمان بری در پروسه فروش و معرفی محصول در بازار است. برند شدن کار دشواری است که مقدمات زیادی را می‌طلبد. از قدم‌های اولیه در زمینه معرفی برند، بسته بندی و پکیجینگ محصول است. طراحی بسته بندی باید به گونه‌ای انجام شود که در نظر اول برند شما را معرفی کند و برای مخاطب تصویر و نامی آشنا را یادآوری کند.

    توجه به بسته بندی درست و طبق معیارهای جهانی به خوبی می‌تواند شما را در مسیر برند سازی و ارائه محصول در بازار‌های روز دنیا به جلو پیش ببرد و فرایند فروش را برای شما بهینه کند.

    بسته بندی زعفران صادراتی

    انواع بسته بندی زعفران صادراتی

    متریال‌ها و مواد اولیه‌ی مختلفی برای بسته بندی محصولات از جمله زعفران استفاده می‌شود. از انواع متریال کاربردی در این زمینه می توان به فلز، چوب، کاغذ، کریستال و شیشه استفاده کرد. انتخاب به مواد اولیه بسته بندی به موادی چون هزینه‌ های اولیه، مدت زمان نقل و انتقال، نحوه جا به جایی، بازار هدف، حجم زعفران و… بستگی دارد.

    بسته بندی فلزی

    مشخصا فلز بیشترین مقاومت را در برابر آسیب‌های فیزیکی همچون ضربه و فشار دارد. از جهتی دیگر فلز به علت جلوگیری از نور و دور نگه داشتن زعفران از تابش‌های نوری مختلف، کارایی خیلی خوبی در حفظ رنگ و عطر زعفران دارد. این نوع بسته بندی در مرحله نقل و انتقال بسیار موفق عمل می‌کند و برای مسیرهای طولانی از بهترین گزینه‌ها برای بسته بندی محصولات مختلف اعم از زعفران به حساب می‌آید.

    بسته بندی‌های فلزی دارای طرح‌ها و نقش‌های مختلفی هستند که رایج‌ترین و شناخته شده ترین طرح استفاده شده برای این نوع بسته بندی، طرح‌های خاتم است که با عنوان ظروف فلزی خاتم معرفی می‌شوند.

     

    میتونی مقالات مرتبط با این موضوع رو مطالعه کنی!

    مهم ترین نکات در طراحی بسته بندی زعفران

    طراحی بسته بندی زعفران

     

    بسته بندی کریستالی

    از انواع دیگر بسته بندی زعفران صادراتی، بسته بندی های از جنس پلاستیک یا همان پلی کریستال سات. برتری این بسته بندی نسبت با سایر ظروف، تنوع وسیعی است که در شکل و ظاهر دارد. ظروف‌های کریستالی بسیار متنوع و در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند.

    این نوع بسته بندی به دلیل شفافیتی که دارند نمای محصول درونی خود را به خوبی به نمایش می‌گذارند و جلای خوبی به زعفران می‌دهند.

    ظروف کریستالی به دلیل سبکی و مقاومت نسبتا خوبی که دارند گزینه ایده آلی برای بسته بندی زعفرا صادراتی هستند. از طرفی این ظروف قیمت چندان بالایی ندارد و از منظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه به حساب می آیند.

    بسته بندی‌های چوبی

    ظروف چوبی بسیار ارزشمند و خاص هستند و برای بسته بندی های لوکس و شکیل استفاده می‌شوند. این ظروف غالبا با هدف تبلیغات و هدیه تولید می‌شوند. بسته بندی چوبی اگر چه ارزش مادی بسیار زیادی را روی محصول اعمال می‌کند اما هزینه اولیه بالایی را نیز می‌طلبد.

    بسته بندی های چوبی بیشتر در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته ای که زعفران به طور مستقیم در ظروفی با متریال چوبی قرار داده می‌شود. و دسته بندی دومی که در آن زعفران در ظروفی با متریالی به غیر از چوب گذاشته می‌شوند اما در نهایت از جعبه‌های چوبی برای بسته بندی‌ نهایی استفاده می شود.

    بسته بندی زعفران صادراتی

    همانطور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم، متریال شیشه‌ای و کاغذی نیز برای بسته بندی زعفران مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما هر کدام از این دو مواد اولیه به دلایل معایبی که دارند برای بسته بندی محصولات صادراتی خیلی توصیه نمی‌شود. برای مثال بسته بندی‌های شیشه ای به دلیل شکننده بودن و آسیب پذیری بسیار بالایی که در طی جابه جایی و انتقال دارند، گزینه امنی برای بسته بندی زعفران صادراتی محسوب نمی شوند.

    دسته بندی‌های کاغذی هم در کنار مزایایی خوبی مانند سبک بودن و هزینه اولیه پایینی که دارند اما به دلیل مقاومت بسیار پایین و همچنین توانایی ضعیفی که در حفظ کیفیت، عطر و رنگ زعفران در طولانی مدت دارند، برای بسته بندی محصولات صادراتی انتخاب خلی عالی و استانداردی نیستند. اما ناگفته نماند استفاده از اینو دو نوع بسته بندی برای صادرات امکان پذیر است و زیبایی بالایی هم دارند اما شرایط انتقال و نگهداری آن‌ها کمی دشوارتر است.

    سخن پایانی

    طبق توضیحات بالا می‌توان به این نتیجه رسید که بسته بندی زعفران صادراتی با توجه به محدودیت‌های خاصی که دارد و یاد اصول و قواعد طراحی در آن جدی‌تر گرفته شود، از اهمیت به شدت بالایی برخوردار است. بسته بندی تاثیر زیادی بر موفقیت در فروش و درآمدزایی دارد به گونه‌ای که با جدیت می‌توان گفت عملکرد ضعیف در این مورد می‌تواند سبب شکست در فروش گردد. خرید ظروف زعفران باید براساس بازار هدف و با توجه به متریال، گنجایش، مقاومت، حفظ کیفیت محصول و… انجام گیرد.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    
    بدوندیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *