اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

آموزش بسته بندی زعفران

آخرین بروز رسانی: 20 دی 1402
دسته‌بندی ها:
  • قبل از راه اندازی کارگاه بسته بندی زعفران مهم ترین کاری که باید انجام دهید یادگیری آموزش بسته بندی زعفران و شناخت انواع ظروف زعفران است تا به درستی با نحوه صحیح فعالیت کارگاه آشنا شوید.

    بسته بندی زعفران جز آن دسته از مشاغلی است که هم می‌توان در منزل انجام داد و هم می‌توان یک کارگاه بسته بندی زعفران راه اندازی کرد که همه‌ی این ها بستگی به سرمایه در دست شما دارد. در این محتوا ما قصد داریم که آموزش بسته بندی زعفران را از نظر کارگاه بسته بندی زعفران و در منزل را باهم بررسی کنیم.

    اگر قصد دارید که در زمینه بسته بندی زعفران فعالیت خود را شروع کنید و نیازمند آموزش بسته بندی زعفران هستید، خواندن این محتوای آموزشی را به شما پیشنهاد می دهیم.

    آموزش بسته بندی زعفران

    اهمیت آموزش بسته بندی زعفران

    به طور کلی بسته بندی تمامی محصولات جز مهم ترین مواردی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و از آنجایی که زعفران هم خود یک ادویه بسیار گران قیمت و با ارزش است، باید از بسته بندی به خصوصی برخوردار باشد به همین دلیل اگر تولید کننده زعفران هستید برای بازاریابی بهتر و بیشتر حتما یک بسته بندی مناسب و در خور زعفران را در نظر بگیرید.

    روش های بسته بندی زعفران و شرایط (در منزل و کارگاه)

    کارگاه بسته بندی زعفران

    گرفتن مجوز

    در اولین قدم برای راه اندازی کارگاه بسته بندی زعفران شما نیاز به گرفتن مجوز دارید که برای داشتن این مجوز شما باید دارای یک سری شرایط باشید که عبارت اند از:

    • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران ضروری است.
    • حداقل سن برای اشخاص ۲۰ سال است.
    • نداشتن سابقه کیفری مؤثر به تأیید مراجع ذی صلاح
    • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای متقاضیان مرد اجباری است.
    • اقامت در محل اجرای طرح

    شما برای اخذ مجوز می‌توانید هم به صورت کسب و کار و اشتغال خانگی و هم به صورت صنعتی اقدام کنید. به صورت کلی اخذ مجوز اشتغال خانگی راحت‌تر و کم هزینه تر است.

    اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید می‌توانید با مراجعه به اداره بهداشت و یا سازمان غذا و دارو محل زندگی خود اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

    فضای مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه 

    فضایی که شما انتخاب می‌کنید بستگی به نظر شخصی خود شما دارد اما به توصیه و تجربه ما برای شروع کار شما حداقل به یک فضای 30 متری دارید. شما می‌توانید از یک اتاق یا یک سوله برای ایجاد کارگاه بسته بندی زعفران استفاده کنید. برای اخذ مجوز سیب سلامت، فضای مورد نیاز باید دارای یکسری شرایط باشد.

    کارگاه بسته بندی زعفران باید کاملا بهداشتی و طبق دستورالعمل های سازمان بهداشت باشد، سالن و یا اتاقی را که انتخاب می‌کنید نباید دارای فرش و یا موکت باشد و هم چنین فضای کارگاه دارای قابلیت پارتیشن بندی باشد و از تهویه بسیار مناسب برخوردار باشد.

    هزینه لازم برای راه اندازی کارگاه 

    شما برای این که بتوانید یک گارگاه بسته بندی زعفران اره اندازی کنید اول باید برای خود یک میزان ظرفیت کارگاه را مشخص کنید. به طور مثال برای  راه اندازی یک شرکت بسته بندی زعفران با ظرفیت ۲۴۰ کیلوگرم زعفران در سال حدود ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارید.

    در خصوص نیروی کار کارگاه هم حداقل نیاز به سه تا پنج نفر نیروی کار دارید تا بتوانید به خوبی کارگاه خود را مدیریت کنید. مزیت بسیار عالی شروع این فعالیت دوره بازگشت سرمایه ای کمتر از یک سال آن است.

    میتونی مقالات مرتبط با این موضوع رو مطالعه کنی!

    انواع بسته بندی های زعفران به همراه تصویر

    13 ایده بسته بندی خلاقانه زعفران

     

    تجهیزات مورد نیاز برای بسته بندی زعفران

    برای شروع هر فعالیتی شما نیاز به تجهیزات خاص نیاز دارید تا بتوانید فعالیت موزد نظر خود را راه اندازی کنید برای راه اندازی کارگاه بسته بندی زعفران هم شما نیاز به تجهیزاتی دارید که در ادامه محتوا با این تجهیرات آشنا می‌شویم.

    • ترازو

    ترازو یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که شما در کارگاه بسته بندی خود به آن نیار دارید ترازو باید به صورتی باشد که ضریب خطای حداقل داشته باشد.

    • میز کار

    بهترین میز کاری که از نظر سازمان بهداشت و سلامت مورد تایید است، میز کار با جنس استیل است. اما می توانید با گرفتن تاییدیه از میز با جنس ام دی اف هم استفاده کنید.

    • زعفران

    و اما زعفران که مهم ترین بخش کارگاه است بستگی به خودتان دارد که از چه مدل و نوع آن استفاده کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت بسیار مهم تر از نوع زعفران است چرا که برای مشتریان شما کیفیت محصولی که خریداری می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

    • لباس کار تمیز

    بهداشت جز مهم ترین مواردی است که باید در یک کارگاه بسته بندی زعفران رعایت شود و لباس کار تمیز و مرتب جز اصول اولیه رعایت بهداشت است و حتما باید در پوشیدن آن دقت کنید.

    • دستگاه دوخت دستی

    دستگاه دوخت دستی بیشتر در بسته بندی در منزل مورد استفاده قرار می گیرد و کار با آن بسیار راحت است و نمونه آن را می‌توان در عطاری ها مشاهده کرد که برای بسته بندی گیاهان دارویی از آن استفاده می کنند. این نوع دستگاه را شما به راحتی می توانید از بازار تهیه کنید.

    نکته قابل ذکر این است که بسته بندی این نوع دستگاه بسیار ساده است و در بازار طرفداران آن چنانی ندارد و به راحتی در بازار داخلی به فروش نمی‌رود.

    آموزش بسته بندی زعفران

    • دستگاه دوخت افقی

    دستگاه دوخت افقی به نسبت دستگاه دوخت دستی سرعت بالاتری دارد اما همانند دستگاه دستی کار با آن آسان است و به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. این دستگاه در دو نوع افقی و ریلی وجود دارد که بسته به خودتان می توانید یکی از این دو مدل را خریداری کنید. مدل دیگر اتوماتیک این دستگاه وجود دارد که می‌تواند تاریخ و سایر مشخصات لازم را بر روی بسته بندی هک کند.

    آموزش بسته بندی زعفران

     

    در ادامه محتوای آموزش بسته بندی زعفران می خواهیم که شما را با انواع ظروف بسته بندی زعفران آشنا کنیم.

    انواع ظروف بسته بندی زعفران

    • ظروف شیشه ای

    ظروف شیشه ای زعفران یکی دیگر از انواع بسته بندی زعفران است که طرفدار های بسیاری دارد. ظروف شیشه ای زیبایی به خصوصی دارد و باعث نمایان شدن زیبایی های زعفران می‌شود، به همین دلیل در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما معایبی هم مانند خطر شکنندگی و وزن بالا دارد.

    • ظروف کریستالی

    این نوع از بسته بندی بسیار مستحکم بوده و به دلیل شفافیت بالا زیبایی منحصر به فردی دارد و ماندگاری زعفران از لحاظ قدرت رنگ دهی و عطر و بو در این ظروف بسیار بالا است.اما باید گفت که ظروف کریستالی زعفران دارای قیمت بالاتری نسبت به مابقی ظروف بسته بندی دارد و به دلیل مقرون به صرفه نبودن از نظر اقتصادی بسیاری از فروشنده های زعفران از آن استفاده نمی‌کنند.

    • ظروف فلزی

    ظروف فلزی زعفران یکی از انواع بسته بندی زعفران بوده که بین تولید کنندگان زعفران طرفداران بسیاری دارد. ظروف فلزی برخلاف ظروف شیشه ای و کریستالی ظاهر جذاب و زیبایی ندارد اما مقرون به صرفه و هم چنین گزینه بسیار مناسبی از نظر مقاومت برای بسته بندی زعفران است. این نوع از بسته بندی در ابعاد و شکل های مختلف ارائه می‌شود و جز پر فروش ترین ظروف بسته بندی زعفران محسوب می شود.

    • ظروف کاغذی و مقوایی

    ظروف کاغذی و مقوایی ، جز قدیمی ترین بسته بندی ها بوده و از گذشته های دور برای بسته بندی زعفران از آن استفاده می کردند. اما امروزه به دلیل پایین بودن کیفیت بسته بندی و امکان از بین رفتن در مدت زمان کوتاهی طرفدار زیادی ندارد.

    آموزش بسته بندی زعفران

    سخن پایانی

    در محتوای آموزش بسته بندی زعفران دیدیم که برای شروع فعالیت بسته بندی زعفران نیازمند چه شرایط و تجهیراتی هستیم با این حال بهتر است قبل از شروع فعالیت در خصوص آموزش بسته بندی زعفران و یا نحوه بسته بندی زعفران با یک فرد با تجربه مشورت کنید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۹ رای
    
    6دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. یه دوست

      خسته نباشیدمیگم ظروف بسته بندی رو باید از کجا بگیریم؟

      • هانیه آریا

        وقت بخیر با این شماره تماس بگیرید
        09108839439

    2. یزدان عباسی

      سلام و عرض ادب توضیحات بسیار خوب ومطالب مفیدی ارایه داده اید

      • هانیه آریا

        ممنون از توجه شما

    3. ناشناس

      سلام وقت بخیر
      درباره قیمت خرید زعفران با گل و خود زعفران راهنمایی میخواستم که حدودا چقدر باشه و بعد هزینه بسته بندی و فروش چطور محاسبه میشه؟!

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر جهت دریافت قیمت با شماره زیر تماس بگیرید
        09108839439