اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

تاریخ انقضا زعفران چقدر است؟ (عوارض زعفران تاریخ گذشته)

آخرین بروز رسانی: 4 بهمن 1401
دسته‌بندی ها:
  • تاریخ انقضا زعفران دم کرده و خشک باهم تفاوت دارد. سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از شما را در زمان خرید و یا استفاده‌ی زعفران درگیر کند این است که این که آیا زعفران خراب میشود؟ آیا زعفران تاریخ انقضا دارد؟

    اولین اتفاقی که برای زعفران شما هنگام خراب شدن می افتد از دست دادن عطر و کیفیت قبلی است. همچنین اگر زعفران شما بیشتر از سه سال نگهداری شده بهتر است در مصرف آن دقت کنید چرا که ممکن است دچار مسمویت غذایی شوید.

    آیا زعفران خراب میشود؟

    بله! تاریخ انقضا زعفران را دو تا چهار سال تعیین کرده‌اند. این زمان برای زعفران خشک است اگر بعد از خرید زعفران آن را  بصورت زعفران دم کرده نگهداری میکنید توجه داشته باشید میتوانید فقط تا یک ماه آن را در یخچال نگهداری کنید و بیشتر از این زمان زعفران خراب میشود و عطر و طعم خود را به مرور از دست میدهد. در ادامه توضیحات تکمیلی را درباره‌ی انقضا زعفران آورده ایم.

    از نشانه های زعفران تاریخ مصرف گذشته این است که قدرت رنگ دهی و عطر آن پایین می آید و طعم اولیه را ندارد.

    عوارض مصرف زعفران تاریخ انقضا گذشته چیست؟

    چنانچه زعفران شما بیشتر از حد معمول نگهداری شود بدون شک کیفیت اولیه خود را از دست میدهد. اما در پاسخ به این سوال که آیا شما را دچار مسمویت میکند یا خیر هنوز  اطلاعات قابل اعتماد کافی وجود ندارد. اما بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید. همچنین مصرف بیشتر از 5 گرم زعفران شما را دچار مسمومیت غذایی میکند.

    تاریخ انقضا زعفران چقدر است؟

    مدت زمان نگهداری زعفران در یخچال چقدر است؟

    برخی از خانوم ها هنوز نمیدانند برای جلوگیری ازخراب شدن زعفران آن را در یخچال نگهداری کنند یا در فضای آشپزخانه! در مقاله‌ی نگهداری زعفران بهترین روش‌ها برا حفظ کیفیت زعفران را شرح داده ایم.

    ممکن است زعفرانی که میخرید را به صورت زعفران دم شده در یخچال نگهداری کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید، تنها زمان و مدت نگهداری زعفران در یخچال یک ماه بوده و بعد از آن زعفران خاصیت رنگ دهی و عطر و بوی اولیه خود را از دست می‌دهد. بهتر است که به اندازه مصرف خود در این مدت،‌ زعفران دم کرده تهیه کنید.

    نگهداری زعفران به صورت فریز شده در فریزر مدت زمان بیشتری دارد یعنی اگر که شما زعفران دم کرده خود را در داخل ظرف های مناسب ریخته و آن را در داخل فریزر قرار دهید به نسبت داخل یخچال مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن نگهداری و استفاده کنید.

    انقضا زعفران دم کرده بیشتر است یا زعفران خشک

    اگر به گفته های بخش قبلی توجه کنیم می‌بینیم که زعفران دم کرده ماندگاری بسیاری بالایی ندارد و پس از مدت به نسبت کوتاهی کیفیت، رنگ دهی و عطر و بوی اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد با این که می‌توان زعفران خشک را که اگر شرایط صحیح نگهداری زعفران را رعایت کنید میتوانید تا حداکثر 2 سال از زعفران خشک نگهداری و استفاه کنید. اگر زعفران را دم نمیکنید بهتر است آنرا در خارج از یخچال در فضای خشک در ظرف در بسته قرار دهید.

    این روش ها به شما کمک میکند تا زعفران شما دیرتر خراب شود و زمان نگهداری آن بیشتر شود.

    زعفران کهنه بهتر است یا تازه

    این که بخواهیم به زعفران مانند برنج نگاه کنیم و فکر کنید هر چه بیشتر بماند بهتر میشود کاملا تفکر غلطی است. اگر زعفران را بیشتر از چندسال نگه دارید زعفران عطر وکیفیت رنگدهی اولیه خود را از دست میدهد.

     

     

     

     

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳۱ رای
    
    4دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. محمد نسیم سبحان

      من‌ زعفران را به زرد چوبه اضافه کرده ام
      رنگ و طعم خوبی دارد
      یک مثقال زعفران را با ۱۰۰۰گرم زردچوبه مخلوط کرده ام و عطر و رنگ و طعم خوبش من را راضی کرده است البته سائیده زعفران منظور من هست
      در ضمن کمی از آنرا به آبغوره تازه اضافه کرده ام بسیار خوشرنگ شده و در حال مصرف هستم و میخواهم کشف کنم که آیا آبغوره در یخچال چه وضعیتی پیدا میکند
      در حال حاضر نتیجه آن تا به حال بسیار عالی بوده است

      • هانیه آریا

        خیلی ممون از به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون

    2. مهدی

      بسیار عالی بود

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنون از شما