اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

خواص زعفران برای پوست

آخرین بروز رسانی: 1 اسفند 1402
دسته‌بندی ها:
  • خواص زعفران برای پوست نیز یکی دیگر از فواید زعفران است که می‌تواند بیش از پیش ما را مشتاق مصرف زعفران کند. پوست یکی از مهم‌ترین اندام‌ها و ارگان‌های بدن ما است که باید در حفظ سلامت و شادابی آن بکوشیم. پوست ما بخش مهمی از هویت اجتماعی ماست و مصرف زعفران یک ابزار خوب و اثربخش برای حفظ سلامت پوست است.

    اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند منجر به از دست رفتن سلامت پوست شود سبک زندگی و عادات ناصحیح امروزه ماست. این عادات ناصحیح می‌تواند منجر به تشکیل فزاینده رادیکال‌های آزاد شود و این رادیکال‌های آزاد نیز منجر به از بین رفتن ساختار سلولی و تخریب بافت‌ها می‌شوند.

    زعفران یک گیاه دارویی است که می‌تواند با دارابودن مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها منجر به خنثی شدن رادیکال‌های آزاد شده و از آسیب دیدن پوست در اثر این رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند. عمده خواص زعفران برای پوست نیز بر اساس همین آنتی‌اکسیدان‌های زعفران استوار است.

     

    خواص زعفران برای پوست

    دكتر عباسيان متخصص طب سنتي:

     همانطور که می دانید سیستم بدن و کار کردن منطقی اجزای بدن همچون کبد، تاثیر قابل توجهی بر روی کیفیت پوست دارد و به همین خاطر است که برخی افراد هیچ مشکل پوستی ای ندارند ولی به علت مشکلات در کبد، پوست آنها جوش می زند.

    خبر خوشی که ما برای شما داریم آن است که؛

    خواص زعفران برای پوست، به تاثیرات مستقیم آن بر روی پوست محدود نمی شود و تاثیراتی که زعفران بر روی بدن خصوصا کبد دارد، برای پوست بسیار مفید و موثر است.

    بنابراین اگر می خواهید به پوستی سالم برسید و از تمام خواص زعفران برای پوست بهره‌مند شوید، بهتر است علاوه بر استفاده خارجی،استفاده خوراکی از آن هم داشته باشید و آشپزی زعفرانی را فراموش نکنید و همچنین دمنوش زعفران و چای زعفران هم در این زمینه کارایی بالایی دارند و با آرامشی که به شما می دهند می توانند از ضرر رسیدن به پوست شما جلوگیری کنند.

    تست حساسیت به زعفران را رعایت کنید

    بهتر است قبل از آنکه از ماسک هایی که برای پوست هستند استفاده کنید، تست حساسیت را انجام بدهید به این شکل که مقدار کمی از آنرا بر روی پوست دست خودتان بزنید و 20 دقیقه به آن زمان بدهید و از حساس نبودن پوست خود نسبت به آن ماده مطمئن شوید.

    در صورتی که پوست شما به یک ماده حساسیت داشته باشد پس از مدتی که از استفاده از آن ماده بر روی پوست شما گذشته باشد پوست شما شروع به قرمز و ملتهب شدن می‌کند. در مواقعی که یک ماده برای سیستم ایمنی بدن ما حساسیت آور باشد گردش خون در آن ناحیه از بدن افزایش پیدا می‌کند تا بدن بتواند آن عامل حساسیت زا را حذف کند. این فرایند التهاب نام دارد.

     

    خواص زعفران برای پوست را با ماسک های زعفران تجربه کنید

     

    1) ماسک زعفران-ماست برای پوست های چرب خوب است

    اگر پوست شما چرب است پس از ماسک زعفران و ماست استفاده کنید؛ یکی از خواص زعفران برای پوست کاهش چربی پوست می‌باشد. برای اینکه از این خاصیت زعفران بهره‌مند شوید می‌توانید از ماسک زیر استفاده کنید.

    مقداری از زعفران را در ماست خیس کنید و یک قاشق آبلیمو هم به آن اضافه کنید و این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید و حالا صبر کنید تا ماست زرد شود. این مخلوط را بر روی صورت خود بزنید و بعد با آب سرد صورت خود را بشویید.

     

    2) پوست نرمال را با ماسک زعفران-توت فرنگی تقویت کنید

    اگر می خواهید کارایی این ماسک و خواص زعفران برای پوست را به خوبی درک کنید  پس باید هر روز از این ماسک استفاده کنید.

    تعدادی توت فرنگی را برمی داریم و آنها را له می کنیم تا حالتی خمیری به دست آید، و 3-2 تا از رشته های زعفران را هم به آن اضافه می کنیم و مقداری به این ترکیب زمان می دهیم تا با هم به خوبی مخلوط شوند و بعد آنرا بر روی صورت خود قرار می دهیم و در آخر هم صورت خود را با آبی سرد می شوییم.

    توت فرنگی دارای مقادیر زیادی از ویتامین و پروتئین است که در تقویت درخشندگی پوست بسیار مفید است.

     

    3) پوست های ترکیبی با ماسک زعفران-آرد سازگار هستند

    پوست شما عموما خشک است به جز برخی از قسمت های آن که چرب است.

    2-3 قاشق از آرد را به همراه تعدادی از تار های زعفران و کمی شیر مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را به خوبی بر روی پوست صورت خودتان بمالید و در آخر هم پوست خود را با آب سرد بشویید.

    این ماسک برای درمان آکنه ها و درخشندگی پوست بسیار مفید است.

     

    4) پوست خشک را با ماسک زعفران-چوب صندل تقویت کنید

    ماسک زعفران و چوب صندل، این ماسک صورت، تقویت کننده درخشندگی پوست است و به زیبایی آن کمک می کند. یک قاشق پودر چوب صندل را با کمی شیر مخلوط کنید. بعد مقداری زعفران به آن اضافه کنید و بگذارید تا حداقل یک ساعت بماند.

    این ماسک را روی صورت خود بمالید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند تا خشک شود و با آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک صورت برای پوست خشک بسیار خوب است.

     

    خواص زعفران برای پوست

     

    نابودی آکنه ها با زعفران

    اگر شما پوستی دارید که مستعد جوش و آکنه است پس بهتر است از ترکیب زعفران به همراه چند برگ از ریحان استفاده کنید. این ترکیب دارای خاصیت ضد باکتری است که می تواند عفونت های ناشی از آکنه ها را نابود کند. فقط لازم است که شما این ماسک را بر روی صورت آکنه ای خودتان بزنید و بگذارید تا خشک شود و پس از آن، شست و شوی صورت خود را شروع کنید.

    مطمئن باشید استفاده مداوم و مرتب از این ماسک، درمانی موثر برای جوش ها و آکنه ها خواهد بود. خواص زعفران برای پوست تنها در صورتی محقق خواهد شد که مصرف متداوم زعفران داشته باشید و از رفتار سینوسی در مصرف زعفران پرهیز کنید.

     

    پوستی روشن با زعفران

    اگر می خواهید پوستی روشن داشته باشید و از خواص زعفران برای پوست بهره‌مند شوید پس این نسخه را عملی کنید؛ رشته هایی از زعفران را در یک لیوان شیر مخلوط کنید و اجازه بدهید که زعفران رنگ و خواص خودش را به شیر منتقل کند که حدودا به 30 دقیقه زمان نیاز دارد، پس از آن، مقداری از پودر سندل سفید را به آن اضافه بکنید. ماسک شما آماده شده است، حالا آنرا بر روی صورت و گردن خود بمالید و 15 تا  20 دقیقه به آن زمان بدهید و بعد آنرا بشویید.

    شما با استفاده مداوم از این ماسک می توانید به پوستی روشن و خوش رنگ برسید.

     

    نابودی اثرات آفتاب سوختگی با طلای سرخ ایرانی

    یکی از خواص زعفران برای پوست ترمیم آثار آفتاب‌سوختگی است. برای این منظور زعفران را در شیری که پر چرب است یک شب بخیسانید و پس از آن، با انگشت های خود آنرا کاملا ترکیب کنید و به پوست برنزه خود بمالید. شما با این ترکیب به خوبی می توانید اثرات آفتاب سوختگی را از بین ببرید و درخشندگی پوست خود را تقویت کنید.

     

    زعفران و پوستی جوان

    زعفران می تواند یک جایگزین مناسب برای پاک کننده های شیمیایی باشد. زعفران را به همراه گلاب ترکیب کنید و اجازه بدهید که زعفران رنگ خودش را به خوبی به گلاب منتقل کند و با یک پنبه تمام صورت خودتان را آغشته به این ترکیب کنید.

    از دیگر فرمول های مفید و موثر، کاری است که برخی از خانم ها انجام می دهند؛ آنها زعفران را با آب ولرم وان حمام خودشان مخلوط می کنند که این کار برای مدت طولانی تری از پیری پوست جلوگیری می کند.

     

    درخشندگی پوست با خواص زعفران

    یکی از خواص زعفران برای پوست حفظ درخشندگی پوست است و همانطور که مشاهده کرده اید، در فصل زمستان، گاهی پوست های ما خشک و تیره می شود که شما با ترکیب زیر، این مشکل را هم می توانید حل کنید؛

    زعفران به همراه عسل می تواند لطافت و درخشندگی پوست را به حالت اول خود برگرداند. رشته هایی از زعفران را با یک قاشق عسل ترکیب کنید و این ترکیب را به پوست خود بمالید.

    عسل که یک آبرسان مفید برای پوست است و زعفران هم که دارای خواص درمان کنندگی است، با هم برای تقویت گردش خون در پوست مفید هستند که در نتیجه درخشندگی آنرا افزایش می دهد.

     

    در پایان خوشحال می شویم تجربیات و نظرات خود را پیرامون استفاده از زعفران برای پوست با ما به اشتراک بگذارید….

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۶ رای
    برچسب ها:
    
    6دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. من از زعفران وگلاب به صورتم استفاده میکنم آیا ضرر داره

      چند وقت شد از زعفران وگلاب به صورتم استفاده میکنم آیا واقعا ضرر داره

      • هانیه آریا

        نه اصلا ضرر نداره مناسب هستش برای شادابی پوست

    2. چرا مقاله ناقص باز میشه؟ چرا جمله ها ناقصند؟

      جمله ها ناقص هستند مقاله کامل باز نمیشه

      • محمدجواد قیطاسی

        اختمالا مشکل از اینترنت هستش

    3. Fatemeh.irani

      عالی‌بودچندتاازراه‌حل‌هاروانتخاب‌کردم‌خیلی.به‌کارم‌اومدممنونم‌ازشما💝

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        ممنون از شما که کنارمون هستین.