آموزش های افزایش راندمان برداشت زعفران، در اینستاگرام ماه‌چین

چرا باید زعفران بکاریم؟ بررسی دلایل کشت زعفران

آخرین بروز رسانی: 11 مرداد 1401
دسته‌بندی ها:
  • تا چندین سال پیش کشت زعفران مورد بی‌توجهی و اهمال قرار داشت اما طی سال‌های اخیر به عنوان یک محصول پربازده و سودآور توجه زیادی را از سوی کشاورزان و صادرکنندگان به خود جلب کرده است. در این محتوا از دلیل‌های منطقی‌ای که کشاورزان را به سمت کشت زعفران سوق می‌دهد صحبت خواهیم کرد. و یک به یک «دلایل کشت زعفران» را بررسی می‌کنیم. اگر در ابتدای راه کشت زعفران هستید یا در شروع کشت این محصول دچار شک و تردید شده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما تا آخر این محتوا را مطالعه نمایید.

    مزرعه زعفران

    1- نیاز به آب کم در کشت زعفران

    زعفران می‌تواند به کم آبی مقاوم باشد. خوشبختانه بارش باران می‌تواند آبیاری این گیاه را انجام دهد و در صورت وجود بارندگی کافی در منطقه کشت شاید تنها به یک یا دوبار آبیاری در طول سال نیاز داشته باشد.

    2- ارزش افزوده بالا از دیگر دلایل کشت زعفران

    یکی دیگر از دلایل کشت زعفران ارزش افزوده‌ای است که این گیاه به مزرعه شما می‌دهد. در صورت کشت زعفران پیازچه‌های موجود در مزرعه شما هر ساله تکثیر می‌شوند و در نتیجه در انتهای سال هفتم، شما علاوه بر سود برداشت سالانه زعفران می‌توانید پیازها را نیز از خاک خارج کرده و از طریق فروش پیازها نیز سود خوبی به دست آورید.

    3- کار کمتر در کشت زعفران

    بیشتر کار مزرعه زعفران برعهده کارگران مزرعه می‌باشد. و این کارها تنها نیاز به مدیریت و نظارت دارد. بعد از برداشت زعفران حتی یک نفر هم می‌تواند کل مدیریت کودی یک مزرعه را برعهده بگیرد.

    به طور کلی تنها قسمت سخت کشت زعفران همان روزهای برداشت زعفران است و در کل یک مزرعه زعفران کار چندان زیادی نیاز ندارد.

    4- قیمت به روز زعفران از مهم‌ترین دلایل کشت زعفران

    یکی از مهم‌ترین نکات که در کشت زعفران می‌تواند انگیزه مالی از گشت آن را افزایش دهد قیمت به روز این گیاه می‌باشد. طی سال‌های اخیر زعفران در قیاس با سایر گیاه‌ها افزایش قیمت بیشتری داشته است. همچنین نوسان‌های قیمت زعفران تقریبا همیشه مثبت است و قیمت این گیاه رشد بیشتری دارد.

    5- صادراتی بودن گیاه زعفران

    با توجه به قیمت بالای زعفران در بازارهای جهانی، تامین هرساله محصول با کیفیت در بازار صادرات می‌تواند هم برای شما سوددهی خوبی داشته باشد و هم مرهمی هرچند کوچک باشد بر اقتصاد خسته کشور!‌

    یه مشاور با تجربه، تو رو ۱۰ سال جلو میندازه!

    همین الان از متخصصان کشت زعفران ماه چین، مشاوره رایگان بگیر!
    مشاوره تلفنی ۰۹۱۰۸۶۷۴۶۸۸

     

    کاشت زعفران از نگاه هزینه و درآمد

    6- هفت سال برداشت زعفران در ازای یک‌بار کشت

    از دیگر دلایل کشت زعفران باید به شما بگوییم که سرمایه گذاری در مزرعه زعفران همانند معدن طلایی است که شما را قادر می‌سازد با یکبار حفر تا هفت‌بار طلا استخراج کنید.

    7- عدم نیاز به انبارکردن و انبارداری

    از دیگر توجیه‌های اقتصادی کشت زعفران این است که برخلاف کشت گیاه‌های دیگر، در کشت زعفران کشاورزان برای انبارداری مجبور به صرف هزینه‌های اضافی نخواهند شد.

    8- ستراژیک بودن کشت آن از دیگر دلایل کشت زعفران

    پیازچههایی که برای یک مزرعه با شرایط آب و هوایی خاص خود استفاده می‌شود قابلیت انتقال و کاشت در کشورهای دیگر را ندارد مگر به صورت قاچاق! و همین موضوع باعث می‌شود قیمت زعفران در کشورهای دیگر چندین برابر قیمت ایران باشد و در نتیجه فرصت مناسبی را برای صادرات زعفران فراهم آورد.

     

    در این محتوا سعی شد دلایل کشت زعفران را با جزئیات بررسی کنیم؛ اگر شما نیز دلایل دیگری برای کشت زعفران دارید، می‌توانید دلیل خود را در زیر همین پست کامنت کنید.

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای
    
    8دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. قدیری

      سلام خدمت شماوتشکر که سالها تجربه را دراختیار علاقه‌مندان قرارمیدهیدمن درفرهان اراک زندگی میکنم وتا اراک ۱۳کیلومترفاصله دارم ومزرعه حدودنیم هکتار ابی دارم که درماه دوبار نوبت اب دارم مادرم که چندسال فبل به مشهدرفته بود باخودش پیاززعفران اوردخ بودگفت ورخیابان ازدست فروش گرفته من درمنزاکاشتم اما جایش زیر یایه درخت گل میده اما کم میشه من زمینم که ۲هزارمتر است را کست زعفران بکارم درحالی که من توان گرفتن کارگرندارم چطور میشه برداشت درامدکنم

      • فاطمه روزبهانی

        سلام و عرض ادب
        برای هر کشتی از جمله کشت زعفران شما به نیروی کمکی نیاز دارین.
        برای ۲ هزار متر اعضای خوانده می‌تونن کمک کننده ی خوبی باشند.

    2. صادقی

      سلام خسته نباشید در رابطه با کشت زعفران تاکید زیاد داشته باشید که تمام مراحل کاشت زعفران بصورت اصولی و فنی باشد در غیر اینصورت جواب نخاهد داد. (با توجه به تجربه ناموفق خودم)

      • محمدجواد قیطاسی

        وفت بخیر بله دقیقا باید به صورتی اصولی همه چی رعایت بشه تا بتونیم یک کشت موفق داشته باشیم
        ممنون از شما که تجربتون رو در اختیار بفیه قرار میدید

    3. وحید حیدری فر

      باسلام خواستم برای کشت زعفران در متراژ۱۸۰۰متر از راهنمایتون استفاده کنم

      • محمدجواد قیطاسی

        در خدمتتون هستیم با شماره زیر تماس بگیرید
        02191012322

    4. سید علوی

      باسلام.مشاوره بسیار عالی بود.مطالب بسیار مفید وارزنده حداقل برای مبتدی مثل بنده در وبسایت تون گذاشتید.قصد خرید زمین کشاورزی داشتم.تقریبا 7 هزار متر میباشد.چنانچه خرید بنده میسرشود.ازشما مشاوره بیشتری خواهم گرفت. سپاسگزار ومتشکرم.ایران.گرگان

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام خدمت شما
        خیلی خوشحالیم که طالب یادگیری هستید و کنارمون هستید.
        بهترین کار رو انجام میدین. خرید زمین میتونه خیلی براتون خوب باشه.
        ما هم در خدمتتون هستیم.