کشت زعفران در سمنان

این روز ها با رشد چند درصدی قیمت زعفران و رسیدن به جایگاه اصلی، بیشتر کشاورزان کشت خود را به کشت زعفران تغییر داده اند. در استان سمنان هم افراد بسیاری به دنبال کشت زعفران هستند تا بتوانند در آمد بالاتری از کشاورزی داشته باشند.

در این مقاله قصد ما بر این است که شما را با شرایط کشت زعفران در سمنان و همچنین خرید پیاز زعفران در سمنان آشنا کنیم.

شرایط کاشت زعفران در سمنان

استان سمنان دارای آب و هوای معتدل است به این صورت که تابستان هایی با آب و هوای معتدل و زمستان هایی سرد و با میزان بارش باران قابل توجهی دارد پس تمامی شرایط برای کشت زعفران در این استان محیا است.

اما کشت زعفران شرایط دارد که باید قبل از کشت بررسی شود.برای مثال زعفران در زمین هایی با آب و خاک شور و هم چنین زمین های دیمی قابل کشت نیست.پس بسیار مهم است قبل از اقدام به کاشت زعفران در سمنان از شور نبودن زمین و آب منطقه اطمینان حاصل کنید.

چنانچه تصمیم شما برای کشت زعفران قطعی است، پیشنهاد میکنیم در دوره‌ی رایگان کشت زعفران ماه‌چین شرکت کنید و یا با مشاورین ما تماس بگیرید.

کشت زعفران در سمنان

فصل کاشت و برداشت زعفران در سمنان

بطور کل زمان کشت زعفران در سمنان تقریبا از اوایل تیرماه تا مهر ماه می‌باشد. بعد از استقرار پیاز زعفران در خاک نوبت به آبیاری و کوددهی می رسد. چنانچه مراحل کود دهی به پیاز زعفران را انجام ندهید ممکن است نتیجه مطلوبی از کشت نداشته باشید.

فصل برداشت زعفران در سمنان نیز از آبان ماه تا آذر ماه اتفاق می افتد. درست زمانی که مزرعه شما به رنگ بنفش در بیاید زمان کمی دارید تا برداشت را انجام دهید.

در مقاله نحوه چیدن گل زعفران کلیه نکات مورد نیاز را بررسی کرده ایم.

فصل آبیاری زعفران در سمنان

آبیاری پیاز زعفران در دو تا چهار مرحله انجام میگیرد. آبیاری اول را در مهر ماه و آبیاری دوم را در آبان ماه با هدف کود دهی انجام میدهیم؛ آبدهی سوم و چهارم را در صورتی که اسفند و فروردین ماه بارندگی نداشته باشیم باید انجام دهیم.

پیشنهاد میکنیم حتما مقاله‌ی زمان آبیاری زعفران را مطالعه کنید تا اطلاعات دقیق تری از نحوه ی آبدهی به پیاز زعفران سمنان بدست بیاورید.

آبیاری زعفران در پاییز اولین مرحله آبیاری بعد از کاشت است و با توجه به منطقه سردسیر و گرمسیر متفاوت است.(اواخر شهریور تا اوایل مهر) + آبیاری مرحله دوم بعد از برداشت
آبیاری زعفران در زمستان و یخبندان در مناطقی که بارندگی های زمستانه وجود ندارد در اواخر اسفند‌ ماه آبیاری مزرعه زعفران را انجام می‌دهند.
آبیاری زعفران در بهار برای مناطقی که باران بهاره ندارند بین ۲۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت می‌باشد

خدمات کاشت و فروش پیاز زعفران در شهر شما

با مشاوره رایگان ماه چین مزرعه نوین خود را احداث کنید.
اطلاعات بیشتر

خرید پیاز زعفران در سمنان

تیم ماه چین در زمینه فروش پیاز زعفران در تمامی مناطق و استان های کشور مانند سمنان و سایر شهر ها در رتبه اول قرار دارد.

انواع پیاز زعفران

پیاز های زعفران در 3 سایز مختلف قابل کشت هستن: پیاز زعفران سایز ریز، پیاز زعفران سایز متوسط و پیاز زعفران سایز درشت.

پیاز زعفران سایز متوسط مخصوص کشت خاکی بوده و پیاز زعفران سایز درشت برای کشت زعفران در گلخانه مناسب است. اگر کشاورزی برای زمین خود از پیاز سایز ریز استفاده می‌کند باید مدیریت قوی تری بر روی مزرعه داشته باشد. برای مثال انجام مراحل کود دهی و آبیاری را بطور دقیق انجام دهد.

شما به راحتی می‌توانید سفارش پیاز زعفران خود را در مقدار و سایز دلخواه ثبت کنید، جهت ثبت خرید به صفحه خرید پیاز زعفران مراجعه کنید و یا با پشتیبان سایت تماس بگیرید.

 

کشت زعفران در سمنان

روش های کشت زعفران در سمنان

کشت زعفران به طور کلی به سه روش امکان پذیر است:

  • کشت زعفران به روش خاکی
  • کشت زعفران به روش گلخانه ای
  • کشت زعفران در گلدان

کشت زعفران خاکی

کشت زعفران به روش خاکی ( در متراژ بالا ) مخصوص افرادی است که قصد دارند از کشت زعفران به حاشیه سود خوبی برسند. شما با داشتن زمین کشاورزی آبی به راحتی و بدون دردسر می‌توانید یک درآمد بسیار خوب برای خود از طریق پرورش زعفران راه اندازی کنید.

کشت زعفران گلخانه ای

کشت زعفران به روش گلخانه ای را معمولا افرادی انجام می دهند که شرایط کشت خاکی زعفران برای آن ها محیا نیست مثلا زمین کشاورزی در همه فصل ها در اختیار ندارند و یا در مناطق جنوبی و شمالی کشور هستند که شرایط جوی و آب و هوایی مناسبی برای کشت زعفران ندارند.

برای کشت گلخانه ای تمامی شرایط از جمله تجهیزات مانند سیستم گرمایشی، سیستم سرمایشی، رطوبت ساز، قفسه، لامپ و از جمله زمین کشاورزی باید محیا باشد.

اگر شما از تمامی جهات شرایط کشت زعفران به روش خاکی را دارید به هیچ عنوان سمت کشت گلخانه ای زعفران نروید.

کشت زعفران در گلدان

کشت زعفران در گلدان مخصوص افرادی است که می خواهند در منزل خود به صورت آزمایشی و یا در حد مصرف شخصی خود زعفران پرورش دهند. برای شروع این کار شما فقط نیازمند گلدان یا سبد و یا یک باغچه کوچک دارید؛ تمام نکات مربوط به کشت زعفران در خانه را میتوانید در مقالات ماه‌چین مطالعه کنید.

جمع بندی

استان سمنان با توجه به این که از مناطق كوهستاني به سمت كويري گرایش دارد می توان گفت که دارای آب و هوای گوناگون بوده که باید با توجه به منطقه ای که در آن قرار دارید آب و هوا را بررسی کنید اما به طور کلی می توان گفت که استان سمنان دارای آب و هوای معتدلی است.درنتیجه میتوانید در این منطقه زعفران کشت کنید.