اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

زعفران برای دیابت (آیا زعفران قند دارد؟)

دسته‌بندی ها:
  • افرادی که از بیماری قند خون و یا همان دیابت رنج می‌برند در مقابله با مصرف زعفران ممکن است این سوال ذهنشان را درگیر کند که آیا زعفران قند بالایی دارد؟و یا زعفران برای دیابت نوع یک و نوع دو مفید است یا مضر! بر همین اساس ما می خواهیم که این مورد را با هم بررسی کنیم و به پاسخ صحیح و نهایی برسیم. خواندن این مقاله برای شما توصیه می‌شود.

    آیا زعفران قند بالایی دارد؟

    خیلی از افراد بر این باور هستند که زعفران دارای قند بسیار بالایی است و برای افرادی که بیماری قند خون دارند اصلا نباید استفاده و مصرف شود. اما این باور غلط و نادرست بوده که در بین افراد رواج پیدا کرده است. زعفران علاوه بر این که قند بالایی ندارد و باعث بالا رفتن قند خون افراد دیابتی نمی‌شود بلکه تاثیر بسیار مفیدی برای کنترل بیماری دیابت دارد که در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

    زعفران برای دیابت

    زعفران برای دیابت چه تاثیری دارد؟

    منگنز یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در مقادیر بسیار کم در بدن انسان وجود دارد  وجود این ماده در بدن فواید زیادی دارد که یک مورد آنها تنظیم سطح قند خون است. زعفران دارای مقدار زیادی منگنز، ویتامین C، آهن ، پتاسیم و ویتامین B6 هست.

    فکر میکنم تا اینجا جواب سوالتان را گرفته باشید. کنترل قند خون، منگنز، زعفران و در نهایت دیابت!

    اگر به دیابت نوع یک یا دو مبتلا هستید میتوانید از مواد غذایی که دارای منگنز هستند استفاده کنید که زعفران یکی از آنها است البته یکی دیگر از خواص زعفران برای مغز و اعصاب است که کنترل اعصاب و استرس را به دنبال دارد.

    اگر که آزمایش‌ها و تحقیقات ارائه شده در رابطه با بیماری دیابت را مطالعه کنید متوجه این موضوع می شوید که یکی از اختلالات روانی که بیمار دیابتی از آن رنج می‌برد استرس‌و اضطراب بیش‌از حد است.

    استرس و اضطراب در افراد دیابتی باعث می شوند که فرایند کنترل قند خون در بدن مختل شود و به درستی انجام نشود و همین باعث بالا رفتن میزان قند خون در بدن افراد می شود که مجبور می شوند از انسولین برای پایین آوردن قند خون استفاده کنند.

    اما در خصوص رابطه زعفران و دیابت باید گفت که همه‌ ما از ضد استرس و ضد اضطراب بودن گیاه زعفران اطلاع داریم به همین دلیل برای کنترل استرس و اضطراب افراد و بیماران دیابتی و هم چنین جلوگیری از بالا رفتن میران قند خون آن ها استفاده از زعفران در قالب دمنوش های زعفرانی و یا هم چنین استفاده از زعفران در پخت و پز های روزانه حتما توصیه می‌شود.

    اما نکته ای را که حتما باید در نظر داشته باشید استفاده‌ی به اندازه از زعفران است چون همان طور که زعفران یک گیاه با خاصیت های بسیار خارق العاده ای است اگر به اندازه و به درستی مصرف نشود همان قدر سلامت انسان را به خطر می اندازد.

     

     

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵۳ رای
    
    2دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. یسرا

      سلام و درود
      زعفران با داروی دیابت تداخل داروی داره ؟ ونباید مصرف کرد ؟؟
      من بر اثر بیماری دیابت شدیدا عصبی و استرسی هستم داروهای اعصاب به من اثر نداره ولی وقتی دمنوش زعفران میخورم آرامش دارم
      باتشکر

      • هانیه آریا

        بهتره که با پزشک مربوطه مشورت کنید