اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

صادرات زعفران به عمان چگونه انجام می‌شود؟

آخرین بروز رسانی: 22 اسفند 1402
دسته‌بندی ها:
  • صادرات زعفران به عمان در نگاه اول تجارتی معمولی و حتی کوچک به نظر می‌رسد. اما صبر کنید، اصلا اینطور نیست.چرا که با مطالعه این مقاله خیلی زود خواهید فهمید که عمان پلی به بازارهای جهانی است. وحتی از ظرفیت های عمان به منظور صادرات زعفران هیجان زده خواهید شد.

    حالا چرا عمان؟

    عمان شناسی

    عمان در جنوب ایران و درحاشیه خلیج فارس واقع شده است. این کشور با دریا احاطه شده و موقعیت خوبی در تنگه هرمز دارد.عمان کشوری مسلمان با جمعیت 5میلیونی می‌باشد. این کشور اقتصادی مبتنی بر نفت دارد و عمده صادراتش نفت است. کالاهای مصرفی و به طور خاص خوراکی و خدمات عمده واردات این کشور را شکل می‌دهد.

    دولت و مردم عمان نسبت به کشور ایران دید مثبتی دارند و حتی مدت ها پیش این کشور جزیی از خاک ایران بوده است.وخدمات و کالای ایرانی وبه ویژه محصولات خوراکی مانند زعفران در بین مردم عمان جایگاه ویژه ایی دارد.

    صاردات

    روابط دو جانبه

    ایران و عمان از دیرباز روابط حسنه ایی داشته اند. عمان به دلیل سیاست های آزاد خود در مناقشات ایران و غرب همواره نقش میانجی را برعهده داشته و به مقابله جدی با ایران نپرداخته است. سران دوکشور به صورت پیوسته با یکدیگر ملاقات و بر افزایش مراودات تجاری مصر هستند.

    اخیرا نیز با وجود افزایش تحریم های غرب بر ایران تغییرات خاصی در صادرات زعفران ایرانی به عمان مشاهده نشده است و حتی با افزایش قیمت دلار صادرات زعفران به عمان بسیار سودآورتر نیز شده است.

    وجود انجمن ها و تشکل ها و اتاق بازرگانی برای تاجران دوکشور فرصتی بسیار مناسب است تا با کمترین مشکل به تجارت با یکدیگر بپردازند. اخیرا ایران اخذ روادید را برای شهروندان عمانی لغو کرده و بدنبال این موضوع برای ایرانی ها نیز هست. لغو روادید عاملی بسیار موثر در افزایش تجارت زعفران به عمان خواهد بود.

    مسقطی زعفرانی عمان

    عمان کشوری است که مسقطی زعفران را به دنیا معرفی کرد. در این کشور مسقطی به عنوان یک صنعت پویا جریان دارد و قلب تپنده این صنعت زعفران است. از آن جاییکه در عمان زعفران کشت نمی‌شود پس بهترین گزینه برای زعفران مورد نیاز این حوزه زعفران مرغوب ایرانی است.

    عمان دارای سیستم گردشگری مناسب و روبه رشد است و مسقطی زعفرانی نیز به عنوان یکی از سوغاتی های محبوب در سبد بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. وقتی از گردشگری و سوغات خاص عمان صحبت می‌کنیم یعنی دولت عمان درحال برنامه ریزی قوی برای آینده گردشگری و کاهش وابستگی این کشور به نفت است و این آینده زعفران در عمان است، که می‌تواند با ایده هایی جدید درخشان تر نیز شود.

    آمار گردشگری عمان در حال حاضر به بیش از 5 میلیون نفر در سال می‌رسد.

    بازار چند صد میلیونی!

    گفیتم که عمان 5میلیون جمعیت دارد.اما این کشور موقعیتی استراتژیک و مناسب جهت اتصال به بسیاری از کشورها دارد. بازار زعفران به عنوان یک ادویه فوق العاده بسیار گسترده است و می‌توان با فراوری زعفران به محصولات دیگر مانند افشانه ها و رنگ دهنده ها و بسیاری از محصولات دیگر زعفران را به معنای واقعی طلای سرخ معنا کرد.

    ایران با دارا بودن درصد بالایی از تولید زعفران و پتانسیل مناسب نیروی کار و قیمت مناسب دلار جهت صادرات می‌تواند نقشی اساسی و مهم را دراین عرصه بازی کند.

    کشورهای افریقایی مانند آفریقای جنوبی با جمعیت فراوان میتواند بازاری بکر و غنی برای صادرات زعفران باشد.

    حمل و نقل را جدی بگیرید

    اگر نگاهی به نقشه بیندازید خواهید فهمید که عمان کجاست و چه موقعیت خوبی برای حمل و نقل و ترانزیت زعفران دارد. و حتما خیلی خوب می‌دانید حمل و نقل آسان چه نقشی در صادرات زعفران به عمان دارد.در بین ایران و عمان خطوط مناسب و نسبتا زیاد هوایی و دریایی وجود دارد که صادرات زعفران را بسیار آسان می کند.

    اخیرا از چند استان ایران من جمله تهران، کیش، چابهار شیراز و اصفهان پرواز های مستقیمی به عمان انجام می‌شود. و مسیر های ثابت دریایی نیز بسیار گسترش یافته اند.

    صادرات زعفران به عمان

    چطوری زعفران صادر کنم؟

    از راه های صادرات زعفران به عمان می‌توانیم :

    • صادرات چمدانی : صادرات چمدانی در اندازه 100 گرم نیاز به مجوز خاصی ندارد. ومی‌تواند به نوعی بسیار سودآور باشد. این نوع صادرات در بین کشورهای همجوار بسیار متداول است و در محل های پرتردد بین اهالی دو کشور بسیار سود آور است. اخیرا با افزایش مسافرت های گردشگری و تجاری ایرانیان به عمان این نوع صادرات نیز قابل بررسی است.
    • صادرات گمرکی : که خود می‌تواند در قالب صادرات هوایی یا دریایی زعفران باشد. که باید مجوزها اخذ و تعرفه های گمرکی پرداخت شود. این نوع صادرات به منظور صادرات سازمان یافته در حجم های بالاتر انجام می‌شود.

    را نام ببریم که شما باید با توجه به نیاز و خواسته های خود بهترین مسیر برای صادرات زعفران خودتان را انتخاب کنبد. برخی از عوامل می‌تواند مقدار وزنی زعفران، مقدار سرمایه گذاری بر روی صادرات زعفران، و برخی از عوامل که وقتی در بطن کار قرار بگیرید با آن ها آشنا خواهید شد.

    قیمت زعفران در عمان چه قدر است؟

    آن هایی که دستی بر آتش دارند می‌دانند که قیمت زعفران مطلق نیست و می‌تواند تحت برخی عوامل تغییر کند. اما به طور میانگین قیمت زعفران در عمان نسبت به ایران به 2 تا 3برابر می‌رسد. و در صورت فراوری وبسته بندی مناسب قیمت بسیار بالاتر نیز می‌رود.

    چند پند از ما به شما

    •  لطفا فله نفروشید. از هنر جوانان ایرانی استفاده کنید و بسته بندی های زیبا خلق کنید.
    • اگر تجربه ایی در صادرات زعفران ندارید لطفا از با تجربه ها مشورت بگیرید. چراکه صادرات زعفران نیز مانند هر تجارت دیگ فوت و فن هایی دارد که یا باید با پرداخت هزینه های گزاف در حین کار بیاموزید یا با استفاده از تجربه های با تجربه ها، پس حواستان باشد پایتان را کجا میگذارید.  تیم ماه چین آماده همکاری با شماست.
    • صادرات زعفران بی کیفیت ممنوع ! از کیفیت زعفران کم نگذارید. اینطور جای پای خودرا برای سال ها سفت خواهید کرد.
    • از برندینگ غافل نشوید.
    • با مشتری ها کنار بیایید. اخیرا کشورهای متعددی به کشت یا صادرات زعفران اقدام کرده اند و عملا این بازار دیگر در اختیار ایران نیست. پس از هوش و تجربه اقتصادی خود استفاده کنید و اگر تازه کار هستید از با تجربه‌ها کمک بگیرید.

    لطفا تجربیات ارزشمند خودرا در زمینه صادرات زعفران به عمان یا هرنوع تجارت دیگر خودرا با این کشوربا ما به اشتراک بگذارید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵۴ رای
    
    24دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. احمد محمودی نژاد

      سلام وقت بخیر . من تو کار پخش و توزیع زعفران هستم بصورت عمده با چندتا کشاورز هم قرارداد دارم میخواستم صادرات رو شروع کنم برای کشور های عربی امکانش هست کسی و بهم معرفی کنین یا با مجموعه شما کار کنم .

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر ما تامین کننده هستیم از این طریق می‌تونیم همراهتون باشیم
        برای صادرات هم می‌تونید با مجموعه هایی که تو کار صادرات فعالیت دارند همکاری کنید

    2. حسین احمدی

      سلام دوستای که دنبال صادرات به کشور عمان هستن با بنده تماس بگیرید تا راهنمایی های بیشتری کنم
      بنده خودم سالیانه یک تن زعفران صادر میکنم
      صفر نهصدو پانزده یکصدو هفتاد شصتوسه شصت و پنج شماره تماس بنده هست

      • هانیه آریا

        خیلی ممنون از شما

    3. فاطمه احمدی

      مطالب بسیار عالی وبینظیراست

      • محمدجواد قیطاسی

        لطف دارید ممنونم

    4. مهدی

      من تولید کننده زعفران هستم با بسته بندی عالی خوشحال میشم با دوستانی که در مسیر عمان کار میکنن همکاری کنم

      • محمدجواد قیطاسی

        خیلی ممنون از اطلاع رسانی و همکاریتون

    5. حسن

      سلام. به طور کلی اطلاع رسانی وایجاد انگیزه مناسب است.البته کاش میشد مراکز ویا خریداران مشخص خصوصا جهت تجارت چمدانی زعفران نام برده می‌شد.چون مخاطب به دید یک گروه مطمن به شما واطلاعات شما نگاه میکند

      • فاطمه روزبهانی

        سلام و وقت بخیر
        ممنون از اعتمادتون 🌺

    6. مهدی

      من مدتی هست که پیگیر تجارت زعفران به عمان هستم و جایگاه تردد در عمان رو دارم میخوام برند ثبت شده داشته باشم که آبروی زعفران ایرانی حفظ بشه

      • محمدجواد قیطاسی

        خیلی عالیه موفق باشید

    7. Milad

      خیلی ممنون از شما واقعا خیلی راهکارهای جدیدی یاد گرفتم و امید وارم تموم دوستان هم خیلی ترقی کرده باشن و تو کارشون موفق بشن
      چه کسی داخل عمان اشنا دارد و یا خودش همونجا هست؟

      • محمدجواد قیطاسی

        لطف دارین انشالله
        باید از طریق بازاریابی افراد مریوط رو پیدا کنید

    8. مسعود زارع

      سلام
      من در عمان شرکت ثبت کرده‌ام و قصد دارم که زعفران به آنجا صادر کنم لطفا راهنمایی کنید
      ممنون

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام خدمت شما دوست عزیز
        ثبت شرکت یه جورایی جزیی از فرایند برندینگ و پخش محصول محسوب میشه. پیشنهاد می‌کنم شما انرژی و تمرکزتون رو بزارین روی کشور عمان و شناخت بازار و برندینگ و برای تامین زعفرانتون تو ایران به دنبال یک شریک مطمئن باشید. ماه‌چین میتونه زعفران مورد نیاز شما رو در هر مقدار که نیاز داشته باشید و در لول صادراتی مطابق با ذائقه کشورهای عرب نشین رو برای شما تامین کنه.

    9. پیمان حصاری

      سلام.من امسال تونستم با استفاده از پست مقداری زعفران که از محصولات خودم هست رو به آلمان ارسال کنم و با توجه به دوستانی که در اونجا دارم بفروش برسونم و خریدارها بسیار از کیفیت محصولم راضی بودن و استقبال خوبی کردن.تصمیم دارم برایه سال دیگه این کار رو گسترش بدم .ممنون میشم اگر در زمینه چگونگی صادرات زعفران به آلمان بنده رو راهنمائی کنید

      • حامد امیرخانی

        سلام دوست عزیز
        میتونیم بگیم دم شما گرم. شما بیشتر مسیر رو رفتید.
        اگر می‌خواین کارتون رو گسترش بدین باید به برندسازی و بسته‌بندی توجه کنید و سعی کنید مسیر‌های ارزون‌تر رو برای صادرات پیدا کنید.
        سعی کنید روی دیجیتال مارکتینگ کار کنید برای جذب مشتریان بیشتر. شبکه‌های اجتماعی جای خیلی خوبی برای ارتباط گرفتن با مشتریای جدید هست.
        در همین حین روی شخصیت برندتون هم کار کنید.

    10. رضا گوشه

      سلام جناب قیطاسی

      برای صادرات ب عمان کارت بازرگانی ندارم
      هزینه های کارت چقدره
      آیا بدون کارت بازرگانی میشه زعفران صادر کرد؟

      • ماه‌چین

        اگر خودتون میخواید صادر کنید باید حتما داشته باشید
        ولی به عنوان راه میانبر میتونید از شرکت های واسطه استفاده کنید

    11. میثم چگینی

      سلام. کاشت زعفران توی منطقه ما به تازگی شروع شده. خیلی دوست دارم وارد کار صادرات بشم ولی نه دانشی از صادرات دارم و نه سرمایه مناسب. بنظرتون شانسی برای موفقی دارم؟؟؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        کدام منطقه از ایران قرار دارید؟
        مرحله به مرحله وارد شوید،اول از داخل ایران شروع کنید بعداز کسب تجربه های کافی ولازم صادرات را آغاز کنید.

    12. علیرضا آراک

      باتشکر از شما صادرات زعفران با توجه به قیمت پایین وفروش فله ای. خیلی خوبه چون تولید وفروش در ایران بصورت فله ای با توجه به کم ارزشی ریال به صرفه نیست خودم سالانه حدود 40کیلو تولید پوشال دارم ودوست دارم به صادرات این محصول اشنا بشم

      • ماه‌چین

        بسیار عالی
        ما در خدمتیم