اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

درباره صادرات زعفران به آلمان بیشتر بدانید

آخرین بروز رسانی: 11 دی 1398
دسته‌بندی ها:
  • صادرات زعفران به آلمان، قلب تپنده صنعت در اروپا و جهان به جهت قیمت بالای زعفران و مواد غذایی در این کشور موقعیتی بسیار هیجان‌انگیز برای تجار ایرانی می‌باشد. کشور آلمان به دلیل موقعیت استراتژیک و سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد یکی از بهترین مقاصد تجاری برای زعفران ایرانی می‌باشد.

    کشور آلمان را چقدر می‌شناسید؟

    آلمان کشوری در قلب اروپا‌ با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر است و‌ پایتخت آن برلین نام دارد. آلمان با کشورهای بسیاری مانند فرانسه، هلند، دانمارک، بلژيک و اتریش همسایه است و به عنوان یکی از بنیان گذاران اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.

    آلمانی ها بسیار دقیق، جاه طلب، حساس، وقت شناس و حسابگر هستند. آن ها در مذاکرات خود بسیار سرسخت و مقید به سلسه مراتب می‌باشند. (ما میگوییم مردمان آلمان شما بخوانید وطن پرستان سخت کوش).

    صادرات زعفران به آلمان ما تو ماه چین وقتی میخواستیم زعفران خودمون رو به کشور آلمان صادر کنیم  به خاطر همین خصلت های مردم آلمان مشکلات زیادی با شریک کاری مون تو آلمان داشتیم. اما به تدریج راهمونو پیدا کردیم و سعی کردیم قدری شبیه به اونا عمل کنیم و همین باعث پیشرفت ما شد. شماهم اگر میخواین روز به روز تو کارتون بهتر باشید سعی کنید خصلت های خوب آلمانی هارو یاد بگیرید.

    مصرف زعفران در آلمان چگونه است ؟

    زعفران و انواعی از فراورده های آن جایگاه ویژه ای در بین اروپایی‌ها دارد. زعفران ادویه اصلی غذای کریسمس در برخی مناطق است. قهوه زعفران و انواعی از عصاره های مختلف آن در شکل های متفاوت در سبد مصرفی اروپایی ها و آلمانی هاست.

    زعفران ایرانی ادویه ای بسیار مطلوب و جا افتاده در بین اروپایی هاست و شرکت های فراوانی در اروپا وجود دارند که زعفران را عمده خریداری کرده و با فراوری به محصولات بازار پسند ، اقدام به فروش آن به قیمت هایی باور نکردنی می‌کنند.

    ادویه زعفران در آلمان

    بازار آلمان جهت صادرات زعفران

    آلمان به شدت صادرات محور است و دارای کارخانه های فراوان و موقعیت های شغلی بی شمار است. این کشور صنعتی محصولات غذایی خود را غالباً وارد می‌کند و این موقعیت خوبی برای صادرات زعفران ایرانی به آلمان است. جمعیت بالای آلمان و حضور در قلب ترانزیت اروپا فرصتی عالی برای تجارت زعفران ایران است.

    کشور آلمان دارای شبکه حمل و نقل بسیار مطلوب و کارآمد شامل بزرگراه ها و مسیر های هوایی و ریلی و حتی کشتیرانی جهت تجارت زعفران در تمام اروپا دارد.

    الگوی مصرف و شبکه توزیع کالا در آلمان

    مصرف کنندگان آلمانی گرایش زیادی به خرید از شبکه های اینترنتی و خرید از راه دور، مقایسه قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش دارند. طبق بررسی ها، معیارهای خرید آلمانی ها شامل ایمنی، پرستیژ، آسایش، و خدمات پس از فروش مناسب می‌باشد.

    شبکه توزیع کالا در آلمان فارغ از گرایش آن‌ها به خرید های از راه دور، شامل تعداد زیادی مغازه های کوچک و مستقل و تعداد اندکی فروشگاه بزرگ و وجود فروشگاه های تخفیف دار است.

    روابط ایران و آلمان

    قدمت روابط ایران و آلمان در حوزه های مختلف به 500 سال می‌رسد و دو کشور همواره در ارتباط بوده اند. اتاق بازرگانی ایران و آلمان یکی از بزرگترین مجامع تجاری با بیش از 2000 عضو است. از آن گذشته بانک های ایرانی نیز در آلمان شعبه دارند که از جمله آن ها می‌توان به بانک های سپه، ملی و بانک صادرات اشاره کرد.

    با اینکه حجم مبادلات دو کشور پس از شکسته شدن برجام به شدت کاهش پیدا کرده اما آلمانی ها و اروپایی ها به هیچ وجه تمایل به از دست دادن بازار ایران را ندارند و به دنبال راه هایی برای تداوم تجارت با ایران هستند. شما می‌توانید برای ایجاد ارتباط با همکاران خود در این زمینه به سایت اتاق بازرگانی دو کشور مراجعه کنید.

    صادرات زعفران به اتحادیه اروپا

    برای صادرات زعفران به اروپا و به طور مشخص به آلمان باید یک سری مسائل و شرایط به طور دقیق دنبال شود. بسته بندی محصولات صادراتی امری بسیار جدی و مهم می‌باشد. نصب اتیکت و مدارک و استانداردهای لازم از قبیل گواهی بهداشت ، گواهی نباتات ، CE (انطباق محصول با قوانین و مشخصات تعریف شده در اروپای متحد را نشان می دهد) و برخی مدارک دیگر نیز باید آماده شود که در دیگر مقاله‌ها نیز به آن ها اشاره کردیم.

    در مورد آلمان کالاهایی که ارزش آن ها از 200 مارک آلمان کمتر باشد را می‌توان به وسیله پست ارسال کرد.

    در مورد بسته بندی محصول نیز بهتر است به گونه ای باشد که آسیبی به محیط زیست نرساند تا با مشکل مواجه نشوید.

    در مورد کالاهای کشاورزی وارداتی به اتحادیه اروپا تعرفه گمرکی وضع شده است تا محصولات داخلی این اتحادیه که با قیمت بالاتر عرضه می‌شوند توان رقابت با محصولات خارجی داشته باشند.

    و در مورد ایران نیز صادرات زعفران در حال حاضر هیچگونه عوارضی نداشته و ندارد، این در حالی است که در سالهای قبل برای بسته بندی های بیشتر از ۳۰ گرم زعفران، ۵ درصد عوارض در نظر گرفته می شد.

    چطور باید زعفران خود را صادر کنیم ؟

    شما برای صادرات خود راه های فراوانی را دارید که هرکدام فواید ، خطرات و مشکلات خود را دارد. شما باید مجوزهایی را که تعدادشان مدام کم و زیاد می‌شود را اخذ کرده و بازار هدف خود را بررسی کنید.

    همان طور که متوجه شدید صادرات زعفران شاید آن قدرها هم آسان نباشد و مشکلاتی نیز بر سر راه شما وجود دارد.

    پس راه حل چیست ؟

    • شما باید به نحو احسن بازار هدف خود را که همان آلمان می‌باشد بررسی کرده و زعفرانی متناسب با نیاز بازار و لزوما فراوری شده را با یک استراتژی مشخص به کشور مقصد صادر کنید.
    •  شما باید واقع‌بین بوده و صادرات زعفران خود را با مشاوره گرفتن از افراد خبره و کاربلد،ایمن کنید و به فرایند صادرات زعفران خود سرعت ببخشید. این کار بازگشت سرمایه شما را نیز تضمین می‌کند.

    در نهایت از شما درخواست می‌کنیم تا تجربیات خودتون رو  از تجارت زعفران یا هر نوع دیگه ای از روابط تجاری رو با ما به اشتراک بزارید.

     

    منابع

    Ifo-Institut
    مجله واردات و صادرات

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۶ رای
    
    15دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. Maseood

      سلام وقت بخیر من میتونم بر کشور المان
      زعفران پوست کنم یا خیر

      • هانیه آریا

        وقت بخیر بله باید با شرکت هایی که تو کار صادرات هستند همکاری کنید

    2. یاری

      سلام ما تازه شروع کردیم وتامین کردن هر جنسی الخصوص زعفران و تو ایران داریم با بهترین قیمت و کیفیت هفته ای 200الی400کیلومیتونیم تهیه کنیم ولی متاسفانه نتونستیم به جایی بفرستیم خواهشاً یک راه به ما نشان بدین که این اتفاق و بتوانیم رقم بزنیم

      • هانیه آریا

        وقت شما بخیر ما در نقش تامین کننده هستیم بهتره که یا شرکت هایی که در زمینه صادرات کالا فعالیت دارند همکاری کنید

    3. میثم فرامرزی

      سلام بسیار عالی میخواستم بدونم دقیقا شما چه کمکی میتونید بکنید به صادرات زعفران به کشورهای همسایه من خودم می‌خوام صادر کنم شرکت صادرات واردات هم تازه زدم فقط راهشو فعلا باید یاد بگیرم چه کمکی میتونید بکنید ؟

      • محمدجواد قیطاسی

        وقت بخیر ما تامین کننده هستیم هر مقدار که بخواین داخل ایران براتون تامین می‌کنیم

    4. فرهمند

      سلام خیلی عالی و کاربردی و موثر هست هم برنامه اینستاگرام تون و هم اطلاعات خوبی به افراد در زمینه صادرات زعفران در گوگل.
      بفرمایید تا چند گرم زعفران میشه مسافر آلمان با خودش در چمدان بزارن و ببره؟,
      با سپاس بیکران 🌹🌹🌹🌹

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        خوشحالیم که تونستیم مفید باشیم.
        طبق آخرین نسخه قانونی که وجود داره میزان حمل برای هر گذرنامه 100 گرم هست. البته تا 250 گرم هم از کشور خارج کردن به ازای هر نفر.

    5. آرمین نادری

      اطلاعات خیلی خوبی دادین، میتونید افرادی رو برای مشاوره صادرات معرفی کنید

    6. محمد

      سلام
      میشه قیمت تقریبی زعفران درالمان رو نسبت به ایران بفرمایید
      و اینکه شما خرید زعفرون از کشاورز هم دارید؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        قیمت ها متغیر است.ب
        ستگی به نوع زعفران دارد.

    7. عاتکه مقدسیان

      سلام وقتتون بخیر. شما مشاوره کارشناسی جهت آموزش تخصصی صادرات زعفران هم انجام میدید؟

      • محمدجواد قیطاسی

        سلام
        فعلا خیر

    8. افراسیابی

      سلام بنده کشاورز هستم برای صادرکردن زعفران خودبه خارج ازکشور باید چه کارکرد یا به چه شرکتی میشه برد که به قیمت بالا خریداری کنن باتشکر

      • تیم تحریریه ماه‌چین

        سلام
        مجموعه ماه‌چین تو حوزه صادرات زعفران فعالیت میکنه و مرسولات شما رو به هر کجای دنیا که بگید میفرستیم
        لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم