آموزش های افزایش راندمان برداشت زعفران، در اینستاگرام ماه‌چین

آیا کشت زعفران در شمال کشور امکان پذیر است؟

آخرین بروز رسانی: 8 مرداد 1401
دسته‌بندی ها:
  • آیا کشت زعفران در شمال کشور امکان پذیر است؟ این سوالی است که ما قصد داریم در این مقاله به جواب صحیح آن برسیم تا افرادی که در شمال کشور هستند و قصد دارند که کشت زعفران را آغاز کنند با نحوه این کار و شرایط آن آشنا شوند.

    کشت زعفران در شمال کشور

    کشت زعفران، کشتی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد بسیاری در شهر ها و مناطق مختلف دوست دار کشت زعفران هستند. کشت زعفران در اکثر مناطق کشورمان ایران کشت می‌شود اما در برخی از مناطق مانند شمال کشور که میزان رطوبت در شهر های آن بالا است کشت زعفران به روش خاکی امکان پذیر نیست.

    آیا کشت زعفران در شمال کشور امکان پذیر است؟

    چه آب و هوایی برای زعفران مناسب است؟

    آب و هوای مورد نیاز برای کشت زعفران، آب و هوای معتدل و رو به سرد است یعنی هر چه هوا سرد تر باشد زعفران بهتر رشد می کند اما یک دلیلی که زعفران در شمال کشور رشد خوبی ندارد رطوبت هوا و خاک است که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شود.

    همان طور که همه ما می‌دانیم، شمال کشور دارای آب و هوای مرطوبت و شرجی است و در فصل تابستان هم در برخی از شهر های شمالی، بارش باران اتفاق می‌افتد و خاک را رطویت دار می کند و در فصل تابستان هم رطوبت و باران باعث از بین رفتن و خرابی پیاز های زعفران می شود.

    به همین دلیل است که در شهر هایی که در فصل تابستان بارش باران اتفاق می افتد نمی‌توان کشت زعفران به روش خاکی را انجام داد. اما روش هایی مانند کشت زعفران در منزل و کشت زعفران به روش گلخانه ای وجود دارد که در شمال کشور هم می‌توان کشت زعفران را انجام داد.

    آیا کشت زعفران در شمال کشور امکان پذیر است؟

    کشت زعفران در شمال کشور به روش گلخانه ای

    همان طور که گفته شد، افرادی که در شمال کشور هستند و به کشت زعفران علاقه دارند اما شرایط آب و هوایی منطقه آن ها مناسب کشت زعفران نبوده می توانند کشت زعفران گلخانه ای را انجام دهند و از طریق آن به درآمد مناسبی برسند.

    کشت زعفران گلخانه ای شرایط کاملا متفاوتی با کشت زعفران به روش خاکی دارد. پیشنهاد میکنم حتما دوره کشت گلخانه ای زعفران را تهیه کنید و آموزش خود را شروع کنید.

    کشت زعفران در خانه

    کشت گلخانه ای که گفته شد، اصولا برای افرادی پیشنهاد می شود که قصد دارند به درآمد و سود دهی برسند. اما در این بین افرادی هم هستند که می‌خواهند در مقدار کم کشت زعفران را انجام دهند که به آن ها کشت زعفران در خانه پیشنهاد می‌شود، که به راحتی و با کمترین تجهیزات می‌توانند در منزل خود ( بالکن ، پشت بام ، تراس ، حیاط و یا هر جای نورگیر ) کشت زعفران را تجربه کنند.

    سخن پایانی

    همان طور که در این محتوای آموزشی مطالعه کردید کشت زعفران در شمال هم با توجه به روش های متفاوتی، امکان پذیر است. اگر در مناطق شمالی کشور هستید می توانید به راحتی با توجه به روش هایی که گفته شد کشت زعفران را آغاز کنید.

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۹ رای
    
    6دیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. حیدری

      سلام من در شمال زندگی میکنم اگر بخوام کشت زعفران در منزل کنم به چه لوازمی نیاز هستش …لطفادقیق تر توضیح بدین ممنون آیا همه فصل میشه این کشت را انجام داد

      • هانیه آریا

        وقت بخیر جهت مشاوره با پشتیبان تماس بگیرید

    2. احمداسماعیلی

      کشت. زعفران. درشمال. کشور. بخاطر. شرجی. بودن. هوا. امکان.پذیر. نیست. ولی. پیشنهاد. من. به. شمادوستان. این. هست. که. شما. میتوانید. بصورت. گلدانی. کاشت. کنید.

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنون از راهنمایی شما دوست عزیز

    3. احمد ستایش

      ممنون از اطلاعات مفیدی که من را از چیدن به موقع گل زعفران آگاه ساخت. در گلدان کاشتم. هر روز 2 الی 3 گل باز می‌شود. به قول شما بعد 3 روز گل را باید چید. اگر اشتباه است راهنمایی کنید. اولین سال کشتم است. ایام به کام

      • محمدجواد قیطاسی

        ممنون از لطف شما
        هر گلی که باز میشه همون روز بچینید تا گل های بعدی هم رشد کنند