کشت زعفران در اردبیل

کشت زعفران در مناطق سردسیر ، در سال های اخیر با رشد چشم گیری همراه بوده است. کشت زعفران در اردبیل مانند استان های آذربایجان شرقی و غربی ، به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارند بسیار حاصل خیز است.

کشت زعفران در مقایسه با سایر کشت ها مانند: سیب زمینی، هندوانه و… بسیار کم آب بر تر است به همین دلیل است که با افزایش چند درصدی قیمت زعفران و رسیدن به جایگاه اصلی خود در بازار، بسیاری از کشاورزان به سمت کشت زعفران روی آورده اند.

هدف از تهیه و آماده کردن این مقاله بررسی شرایط کاشت زعفران در اردبیل و خرید پیاز زعفران در اردبیل است. با ماه چین همراه شوید تا به طور کلی با شرایط کشت و نحوه خرید پیاز زعفران در این شهر آشنا شوید.

آیا آب و هوای اردبیل مناسب کشت زعفران است؟

بله؛ شهر اردبیل از نظر آب و هوایی شرایط کاملا مساعد برای کشت زعفران را دارد.اگر شما در این شهر هستید و قصد کشت زعفران را دارید بهتر است قبل از اقدام به کاشت، اطلاعات کافی درباره‌ی آن داشته باشید.

در ادامه مقاله تمام نکات مهم، برای احداث مزرعه زعفران در آذربایجان شرقی را آورده ایم. چنانچه تصمیم شما برای کشت زعفران قطعی است، پیشنهاد میکنیم در دوره‌ی رایگان کشت زعفران ماه‌چین شرکت کنید و یا با مشاورین ما تماس بگیرید.

فصل کشت در زعفران در اردبیل

زمان کشت زعفران در اردبیل از اوایل تیرماه تا مهر ماه میباشد. بهتر است در تابستان زمین را آماده و کشت را انجام دهید.

به طور کلی کشت زعفران در اردبیل  به سه روش انجام می‌شود:

  • کشت زعفران به روش خاکی
  • کشت زعفران به روش گلخانه ای
  • کشت زعفران به روش گلدانی

بررسی روش های کشت زعفران

کشت زعفران خاکی را معمولا افرادی انجام می‌دهند که می خواهند درآمد زایی و سود دهی بالایی داشته باشند البته باید گفت که اگر می خواهید کشت زعفران شما یک حاشیه سود بالایی داشته باشد باید در متراژ های بالا کشت زعفران انجام دهید.

کشت زعفران گلخانه ای در صورتی توصیه‌ می‌شود که شما شرایط کشت خاکی را نداشته باشید ولی اگر که زمین مناسب برای اینکار را دارید بهتر است که کشت زعفران خاکی را انجام دهید.

کشت زعفران به روش گلدانی به این صورت است افرادی که قصد کشت آزمایشی را دارند و می‌خواهند در مقدار کم و یا در حد مصرف شخصی خود زعفران کشت و برداشت کنند، می‌توانند از روش کشت گلدانی زعفران استفاده کنند.

زمان برداشت زعفران در اردبیل

زمان برداشت زعفران در اردبیل، در برخی مناطق از اوایل آبان ماه و در مناطق دیگر از اوایل آذر ماه انجام میشود. شما میتوانید اطلاعات لازم درباره زمان برداشت زعفران را در مقاله ی لینک شده بخوانید.

نحوه ی آبیاری زعفران در اردبیل

آبیاری پیاز زعفران در استان اردبیل در دو تا چهار مرحله انجام میگیرد که در جدول این زمان ها مشخص شده اند.

آبیاری زعفران در پاییز اولین مرحله آبیاری بعد از کاشت است و با توجه به منطقه سردسیر و گرمسیر متفاوت است.(اواخر شهریور تا اوایل مهر) + آبیاری مرحله دوم بعد از برداشت
آبیاری زعفران در زمستان و یخبندان در مناطقی که بارندگی های زمستانه وجود ندارد در اواخر اسفند‌ ماه آبیاری مزرعه زعفران را انجام می‌دهند.
آبیاری زعفران در بهار برای مناطقی که باران بهاره ندارند بین ۲۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت می‌باشد

خرید پیاز زعفران در اردبیل

مهم ترین عاملی که باعث راندمان بالای مزرعه زعفران می‌شود پیاز زعفران سالم و با کیفیت است اگر که شما در زمان کشت از پیاز های زعفران سالم و با کیفیت بالا استفاده نکنید به هیچ عنوان مزرعه شما راندمان بالایی نخواهد داشت و حتی ممکن است که پیاز های زعفران شما خراب شوند و بیماری هایی مانند قارچ و کنه بگیرند.

خدمات کاشت و فروش پیاز زعفران در شهر شما

با مشاوره رایگان ماه چین مزرعه نوین خود را احداث کنید.
اطلاعات بیشتر

اینکه از کجا پیاز زعفران را تهیه کنیم که کیفیت بالایی داشته باشد و عاری از هر گونه بیماری باشد یکی از دغدغه های کشاورزان است.

باید گفت که مجموعه ماه چین مشکل شما را حل کرده است و در هر استانی که باشید، پیاز زعفران مورد نیاز را برایتان ارسال می کند.

جهت سفارش پیاز زعفران به مقدار مورد نیاز خود با پشتیبان سایت و مجموعه ماه چین تماس بگیرید و یا به صفحه خرید پیاز زعفران بروید.

کشت زعفران در اردبیل

پیاز های زعفران در سه سایز ریز و متوسط و درشت موجود هستند؛ پیاز های سایز متوسط مناسب کشت خاکی زعفران هستند و پیاز های زعفران سایز درشت در کشت زعفران به روش گلخانه ای استفاده می شوند. چنانچه کوددهی زعفران بصورت دقیق انجام شود تاثیر بسزایی روی درشت شدن پیاز های کوچک دارد.

پیاز های زعفران با کیفیت پیاز هایی هستند که اولا سایز آن ها متناسب با روش کشت شما باشد و دوما عاری از هر گونه بیماری خطرناک مانند قارچ و بیماری کنه باشند. این دو عامل مهم ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند مزرعه زعفران در خطر از بین رفتن باشد.