آموزش های افزایش راندمان برداشت زعفران، در اینستاگرام ماه‌چین

معایب و محاسن درشت بودن پیاز زعفران در زمان کشت

دسته‌بندی ها:
  • در رابطه با درشت بودن پیاز زعفران در زمان کشت، باید گفت که کشت زعفران یک فعالیت و کسب و کار بلند مدت است و در مدت چند سال به ثمر می رسد. به همین علت است که باید مدیریت کافی جهت دست یابی به بالاترین بهره وری رو داشته باشیم.

    درشت بودن پیاز زعفران در زمان کشت

    در مبحث درشت بودن پیاز زعفران در زمان کشت مهم ترین مبحث، عملکرد مزرعه است که ما باید چه فعالیت هایی انجام دهیم که مزرعه زعفران ما به صورت پایدار، سالانه گل زعفران بدهد که این مبحث ارتباط مستقیم با مدیریت مناسب ما دارد.

    پایه و اساس کشت زعفران، سایز پیاز است که قبل از کشت باید تصمیم گرفته شود که چه سایزی از پیاز زعفران را برای مزرعه خود انتخاب و استفاده کنیم. در مرحله اول بسیاری از کشاورزان علاقه به کشت پیاز زعفران سایز درشت دارند. چون پیاز زعفران سایز درشت دارای محاسن است که در ادامه به آن می پردازیم.

    محاسن درشت بودن پیاز زعفران در زمان کشت

    زمانی که شما از پیاز زعفران سایز درشت در کشت زعفران استفاده می کنید، باعث می شود که مزرعه شما زودتر گل دهد و حتی در سال اول هم رشد گل های زعفران را نظاره گر باشید.

    معایب درشت بودن پیاز زعفران در زمان کشت

    و اما در خصوص معایب درشت بودن پیاز های زعفران باید گفت که پیاز های سایز درشت به دلیل درشت بودن پیاز ها باعث کاهش تراکم  می شود که از سال دوم به بعد میتواند موجب افت محسوسی را در میزان برداشت گل های زعفران داشته باشد و دلیل آن این است که پیاز هایی که سایز درشت هستند تکثیر می شوند و به پیاز های دختری تبدیل می شوند.

    پیاز های دختری ریز بوده و تا زمانی که بتوانند اندوخته غذایی خوبی برای سال آینده ذخیره کنند تا به گل دهی برسند مدت زمان زیادی طول می کشد که همین موضوع باعث افت ناگهانی مقدار برداشت گل های زعفران می شود.

    تهیه پیاز زعفران سایز درشت برای کشت خاکی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و از نظر توجیح اقتصادی پیشنهاد نمی شود. زیرا زمانی که بخواهید پیاز درشت تهیه کنید هزینه آن تقریبا دو الی سه برابر مقدار هزینه عادی برای کشت خاکی است. به همین دلیل است که در کشت خاکی به جای پیاز درشت پیاز زعفران سایز متوسط باید کشت کرد.

    در مقایسه دو نوع پیاز زعفران درشت و سایز متوسط شما می توانید به جای 1 هکتار پیاز زعفران سایز درشت، 1.5 تا 2 هکتار پیاز زعفران سایز متوسط با همان هزینه و سرمایه اولیه کشت کنید.

    معایب و محاسن درشت بودن پیاز زعفران در زمان کشت

    کشت پیاز سایز کوچک

    بر خلاف افرادی که علاقه‌مند به کشت پیاز سایز درشت هستند، کشاورزانی هستند که پیاز های ریز و کوچوک کشت می کنند که باید گفت، کشت پیاز ریز و کوچک هم مانند کشت پیاز سایز درشت اشتباه  است و به هیچ عنوان توصیه نمی شود

    و دلیل توصیه نشدن آن، این است که زمان زیادی ( 2 تا 3 سال ) طول می کشد که پیاز های ریز جذب مواد غذایی را انجام دهند و به گل دهی برسند.

    بهترین سایز پیاز زعفران برای کشت چه سایزی است؟

    معایب کشت پیاز های زعفران با سایز های ریز و درشت را بررسی کردیم و حالا در این قسمت می خواهیم بگوییم که چه سایزی برای کشت زعفران مناسب است.

    بهترین سایز پیاز زعفران برای کشت طبق تجربه های مهندسین مجموعه ماه چین، پیاز زعفران سایز متوسط است. پیاز هایی که سایز آن ها بین 5 الی 8 گرم و یا در نهایت 10 گرم است را پیاز های سایز متوسط می گویند. کشت پیاز سایز متوسط باعث حفظ تراکم مزرعه و داشتن بالاترین عملکرد مزرعه می شود.

    سایز های بیش از این مقدار باعث می شود که میزان تراکم بسیار کم شود و سایز های کم تر از این مقدار هم باعث می شود که پیاز ها بسیار ریز باشند و پروسه درشت شدن پیاز زعفران چندین سال طول بکشد.

    شما به راحتی می توانید که پیاز های سایز متوسط را از فروشگاه های معتبر با قیمت مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنید.

     

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۱ رای
    
    بدوندیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *