کشت زعفران در آذربایجان غربی

کشت زعفران در آذربایجان غربی جزو آن دسته از فعالیت های کشاورزی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. امروزه با افزایش چند درصدی قیمت زعفران و حاشیه سود فوق العاده آن، بسیاری از کشاورزان به سوی کشت زعفران آمده اند.

در این محتوا ما قصد داریم که شرایط کشت زعفران در آذربایجان غربی را بررسی کنیم. خواندن این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

آیا میتوانیم در آذربایجان غربی زعفران بکاریم؟

بله! کشت زعفران در شهر های ارومیه، خوی، بوکان و مهاباد و دیگر مناطق آذربایجان غربی هیچ گونه مشکلی ندارد و از نظر شرایط آب و هوایی، استان آذربایجان غربی کاملا مساعد برای کشت زعفران است.

کشت زعفران به سه روش انجام می‌شود که عبارتند است از: کشت زعفران به روش خاکی ، کشت زعفران به روش گلخانه ای و کشت زعفران به روش گلدانی.

در ادامه مقاله تمام نکات مهم، برای احداث مزرعه زعفران در آذربایجان غربی را آورده ایم. چنانچه تصمیم شما برای کشت زعفران قطعی است، پیشنهاد میکنیم در دوره‌ی رایگان کشت زعفران شرکت کنید؛ همچنین میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ماه‌چین تماس بگیرید.

بهترین زمان کاشت زعفران در آذربایجان غربی

بطور کل زمان کشت زعفران در آذربایجان غربی تقریبا از اوایل تیرماه تا مهر ماه می‌باشد. استان آذربایجان غربی، یکی از استان ها و مناطق کوهستانی کشور است که زمستان های بسیار سرد و پر بارشی دارد و باران و برف به مقدار قابل توجهی در این استان می‌بارد؛ این نکته قابل اهمیت است که زعفران یک گیاه سرما دوست است و هر چه بارش برف و باران در فصل های پاییز و زمستان بیشتر باشد پیاز زعفران رشد بهتر و مناسبت تری دارد.

خاک مناسب کشت زعفران در آذربایجان غربی

شوری خاک یکی از مهم ترین عواملی است که مانع رشد پیاز های زعفران می‌شود، به طور کل باید گفت که در خاک شور به هیچ عنوان نمی‌شود زعفران کشت کرد. برای فهمیدن میزان شوری خاک مزرعه بهتر است که آن را در آزمایشگاه آب و خاک آزمایش کنید.

زمان آبیاری زعفران در آذربایجان غربی

آب یک فاکتور اصلی در حیات هر گیاه هست. گیاه زعفران به دو تا چهار مرحله آبیاری نیاز دارد؛ آبیاری اول را در مهر ماه و آبیاری دوم را در آبان ماه با هدف کود دهی انجام میدهیم؛ آبدهی سوم و چهارم را در صورتی که اسفند و فروردین ماه بارندگی نداشته باشیم، باید انجام دهیم. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که آب شور نباشد. شوری آب هم مانند شوری خاک برای کشت زعفران مناسب نبوده و به هیچ عنوان نمی‌توان از آب شور برای آبیاری مزرعه زعفران استفاده کرد ، پس حتما قبل از شروع کشت، شوری آب و خاک مزرعه خود را بسنجید.

فصل برداشت زعفران در آذربایجان غربی

زمان برداشت زعفران در  برخی مناطق از اوایل آبان ماه و در مناطق دیگر از اوایل آذر ماه صورت می‌گیرد. در آذربایجان غربی در ابان ماه با ظهور گل‌های بنفش در مزرعه، فرآیند برداشت گل زعفران شروع می‌شود.

خرید پیاز زعفران مرغوب در آذربایجان غربی

مهم ترین عامل در کشت زعفران، پیاز زعفران است و باید بهترین نوع آن را برای مزرعه خود تهیه کنید تا در آینده خطری مزرعه زعفران شما را تهدید نکند.

پیاز زعفران مناسب، پیازی است که به هیچ عنوان دارای بیماری هایی مانند قارچ و کنه نباشد و حتما باید قبل از کشت ضد عفونی شود.

پیاز های زعفران در سه سایز مختلف وجود دارند که عبارت اند از: پیاز زعفران سایز ریز ، پیاز زعفران سایز متوسط و سایز درشت؛ از پیاز زعفران سایز متوسط در کشت زعفران به روش خاکی و از پیاز زعفران سایز درشت فقط در کشت زعفران به روش گلخانه ای استفاده می‌شود.

خدمات کاشت و فروش پیاز زعفران در شهر شما

با مشاوره رایگان ماه چین مزرعه نوین خود را احداث کنید.
اطلاعات بیشتر

یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان و افرادی که می‌خواهند کشت زعفران را شروع کنند تهیه و خرید پیاز زعفران مرغوب و با کیفیت است؛ مجموعه ماه چین با تیم حرفه ای خود این مشکل را برای شما حل کرده است و در هر استانی باشید متناسب با اقیلم و آب و هوای منطقه، پیاز زعفران را در فصل کاشت برایتان ارسال می‌کند.

چرا خرید پیاز زعفران از ماه چین؟

پیاز های زعفران ماه چین در تمامی سایز های مورد نیاز با بهترین کیفیت موجود در بازار به همراه ضمانت بازگشت وجه، برای شما ارسال می‌شود. یکی از مهم ترین دلایلی که خرید پیاز زعفران ماه چین به شما پیشنهاد می شود این است که پیاز های زعفران  به طور کاملا ضد عفونی شده برای شما ارسال می شود.