کشت زعفران در زنجان

زنجان جزو استان هایی است که کشت زعفران در آن بسیار رونق دارد. از سال های گذشته افراد بسیاری از شهر زنجان مشغول به کشت زعفران شده اند.

اگر شما هم به دنبال دانستن شرایط کشت زعفران در زنجان و هم چنین اطلاع پیدا کردن از نحوه خرید پیاز زعفران در زنجان هستید این مقاله را مطالعه کنید.

کشت زعفران در زنجان

آیا میتوانم در زنجان زعفران بکارم؟

بله! زعفران گیاهی است که در زمستان های سرد همراه بارش و تابستان های معتدل و بدون بارندگی به عمل می آید. با توجه به آب و هوای زنجان شما به راحتی میتوانید در این منطقه زعفران بکارید.

چنانچه تصمیم شما برای کشت زعفران در زنجان قطعی است، پیشنهاد میکنیم در دوره‌ی رایگان کشت زعفران ماه‌چین شرکت کنید و یا جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

بهترین زمان کاشت زعفران در زنجان

در تمام آموزش هایی که داده ایم زمان کاشت زعفران را در تمام مناطق از ابتدای تیر ماه تا مهرماه معرفی کرده ایم. تاکید به این جهت است که باید در تابستان زمین و پیاز زعفران خود را آماده کرده باشید و تا قبل از پاییز کشت را انجام دهید.

از سال های اخیر کشت زعفران در زنجان رونق زیادی پیدا کرده است. به این صورت که با کاهش بارندگی ها و نبود آب به مقدار کافی برای کشت برخی محصولات کشاورزی، کشاورزان مجبور شدند که به سمت کشت محصولات کم آب بر مانند زعفران روی بیاورند.

استان زنجان به دلیل خوش آب و هوا بودن و داشتن شرایط کاملا مساعد برای کشت زعفران، اکثر شهر های این استان مناسب برای کشت زعفران به صورت خاکی، کشت زعفران گلخانه ای و حتی کشت به روش گلدانی هستند.

خدمات کاشت و فروش پیاز زعفران در شهر شما

با مشاوره رایگان ماه چین مزرعه نوین خود را احداث کنید.
اطلاعات بیشتر

خرید پیاز زعفران در زنجان

اولین قدم برای کشت زعفران در استان زنجان و شهر های آن خرید پیاز زعفران است. پیاز های زعفرانی که برای کشت خریداری می‌کنید نباید دارای هیچ گونه بیماری مانند قارچ و کنه باشند.

کشت زعفران در زنجان

انواع پیاز زعفران

پیاز زعفران از لحاظ سایز و اندازه و هم چنین از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت بوده و به سه گروه دسته بندی می‌شوند. دسته اول که پیاز های سایز ریز و کوچک هستند که به دلیل کوچک بودن و ریز بودن آن ها برای کشت زعفران توصیه نمی شوند. البته با رسیدگی درست میشود این پیاز ها را درشت کرد.

گروه بعدی پیاز های سایز متوسط هستند که کاملا برای کشت خاکی مناسب هستند و و دسته سوم که پیاز های زعفران درشت هستند که مناسب برای کشت گلخانه ای هستند.

برای تهیه پیاز های زعفران شما بهتر است مستقیما از سر مزرعه خرید کنید تا از سالم بودن و با کیفیت بودن پیاز های خریداری شده اطمینان پیدا کنید.

زمان آبیاری زعفران در زنجان

آبیاری زعفران با توجه به میزان بارش منطقه از دو تا چهار بار انجام میشود. تاکید میکنم مزرعه را در تابستان آبیاری نکنید. در جدول زیر خلاصه ای از زمان بندی آبیاری زعفران را شرح داده ایم.

آبیاری زعفران در پاییز اولین مرحله آبیاری بعد از کاشت است و با توجه به منطقه سردسیر و گرمسیر متفاوت است.(اواخر شهریور تا اوایل مهر) + آبیاری مرحله دوم بعد از برداشت
آبیاری زعفران در زمستان و یخبندان در مناطقی که بارندگی های زمستانه وجود ندارد در اواخر اسفند‌ ماه آبیاری مزرعه زعفران را انجام می‌دهند.
آبیاری زعفران در بهار برای مناطقی که باران بهاره ندارند بین ۲۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت می‌باشد

فوت کوزه گری: آبیاری اول را در مهر ماه انجام می‌دهیم و آبیاری دوم را در آبان ماه با هدف کود دهی انجام میدهیم. آبدهی سوم و چهارم را در صورتی که در اسفند و فروردین بارندگی نداشته باشیم باید انجام دهیم.

چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره‌ی  آبیاری پیاز زعفران بدانید مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

فصل برداشت زعفران در زنجان

زمان برداشت زعفران در برخی مناطق از اوایل آبان ماه و در مناطق دیگر از اوایل آذر ماه عمل برداشت صورت می‌گیرد.در واقع بستگی به دمای منطقه دارد. اما در زنجان در ابان ماه با ظهور گل‌های بنفش در مزرعه، فرآیند برداشت زعفران شروع می‌شود.

خرید پیاز زعفران ماه چین

مجموعه ماه چین حرف اول را در تهیه و فروش پیاز زعفران با کیفیت را می‌زند به این صورت که ماه چین در اکثر مناطق و شهر ها و استان ها دارای مزرعه‌ی مادری پیاز زعفران است و شما به راحتی می‌توانید مقدار دلخواه پیاز زعفران خود را با اطمینان سفارش دهید.

خدمات مجموعه ماه چین به شما کشاورزان و دوست داران زعفران به این صورت است که شما با خرید پیاز زعفران ماه چین پشتیبانی کامل تیم ماه چین را از جمله : مشاوره در خصوص کشت زعفران، آموزش نحوه کشت پیاز های زعفران و آبیاری و کود دهی و محلول پاشی به موقع زعفران را دریافت می کنید.

نحوه خرید پیاز زعفران در زنجان و قیمت پیاز زعفران

نحوه خرید پیاز زعفران به این صورت است که شما می توانید به راحتی از طریق تماس با گروه و تیم پشتیبانی ماه چین و هم چنین با مراجعه به صفحه خرید پیاز های زعفران اقدام به خرید پیاز زعفران به مقدار دلخواه کنید.

هم چنین برای اطلاع پیدا کردن از قیمت های روز پیاز زعفران می توانید با شماره های پشتیبانی و کارشناسان تماس بگیرید و یا به صفحه خرید پیاز زعفران مراجعه کنید.

سخن آخر

اگر شما هم در استان زنجان هستید و به تازگی تصمیم به کشت زعفران گرفته اید و حس می کنید که به مشاوره و اطلاعات بیشتری در رابطه با کشت زعفران در زنجان نیاز دارید فقط کافی است که با پشتیبانی تیم ماه چین تماس بگیرید.