خدمات صادرات زعفران

با صادرات زعفران قدم در بازار های بین المللی بگذار

طبق آمار، ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود که شما با صادرات زعفران به بازار چند میلیارد دلاری دست پیدا خواهید کرد. فقط کافی است کیفیت بالا و مسیر درست را انتخاب کنید. اگر دوست دارید در مسیر یک تجربه بهتر و آسان گام بردارید و امور صادراتی را برای خود راحت کنید ، ماه‌چین یک دوست و همکار خوب برای شما محسوب می‌شود.

آمار جهانی صادرات زعفران

میزان تجارت جهانی زعفران

۸ میلیارد دلار در سال

سهم ایران از بازار جهانی

۴۰۰ میلیون دلار

تولید سالانه زعفران در ایران

۳۵۰ تن

ارسال زعفران در سریع‌ترین زمان ممکن

دسترسی به ۹۹٪ کشورهای صادراتی

ارسال زعفران مستقیم از مزرعه و کشاورز

مشاوره‌ی حرفه‌ای


مراحل صادرات زعفران

روند صادرات زعفران از شرکت ماه‌چین به چه صورت انجام می‌شود؟

ثبت درخواست برای صادرات زعفران

از قسمت تعرفه ها و ثبت سفارش، با وارد کردن اطلاعات تماس و سفارش خود (شامل نام، شماره تماس، وزن زعفران و کشور مقصد) درخواست شما در ماه‌چین ثبت می‌شود.

بررسی کشور مقصد، تعرفه‌ی گمرکی و گزارش آن به مشتری

با در نظر گرفتن خواسته‌های شما، کارشناسان ما سفارش شما را مورد بررسی قرار می‌دهند. سپس هزینه محاسبه شده را به شما اعلام می‌کنند.

پرداخت هزینه صادرات توسط مشتری

پس از تائید شما، هزینه باید پرداخت شود تا هرچه سریعتر سفارش در اولین پرواز ارسال شود.

ارسال زعفران به کشور مقصد

بعد از ارسال زعفران، مشتری باید بسته را در کشور مقصد و درتاریخ مشخص تحویل بگیرد.

مشاوره صادرات زعفران عمده با کارشناسان ماه‌چین:

خانم احمدی (خانم احمدی) ۰۹۲۰۰۶۷۵۸۹۷

ما اینجا هستیم تا تمامی موانع صادرات زعفران را برای شما باز کنیم.

اگر میخواهید وارد صادرات زعفران شوید اما دانش و وقت کافی برای این کار را ندارید، تیم ماه‌ چین اینجاست که به شما کمک کند.

آیا هنوز سوالی برایتان باقی مانده است؟

شما میتوانید از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.

پرسش و پاسخ

پاسخ سوالات شما پیرامون صادرات زعفران

چرا باید زعفران صادر کنیم؟

زعفران از جمله گیاهانی است که برداشت و جداسازی این گیاه تماماً با دست انجام می‌شود، این موضوع باعث شده است که این گیاه گران‌ترین ادویه جهان شناخته شود و چون زعفران در سایر نقاط جهان کمتر تولید می‌شود از لحاظ ارز آوری کاملاً مستعد می‌باشد، کافی است که کشورهای هدف را شناسایی و اقدام به صادرات زعفران کنیم.

مصرف زعفران در کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

در کشور ایران زعفران بیشتر برای استفاده به خاطر رنگ، عطر و طعمی که دارد استفاده می‌شود و به خواص زعفران کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما ذر کشورهایی مثل کشورهای اروپایی که به خواص آنتی اکسیدانی زعفران توجه بیشتری دارند و به همین دلیل عمده مصرف زعفران در کشورهای اروپایی و آمریکایی در گروه دارویی و صنایع غذایی می‌باشد.

میزان گردش مالی در حوزه صادرات زعفران در جهان چقدر است؟

میزان تجارت جهانی زعفران بیش از ۸ میلیارد دلار در سال می‌باشد که سهم ایران در تجارت جهانی زعفران متاسفانه بسیار اندک می‌باشد. که حدود ۴۰۰ میلیون دلار از ۸ میلیارد دلار است، در حالی که ۹۰ درصد زعفران دنیا را ایران تامین می‌کنند.

عمده کشورهای وارد کننده زعفران از ایران چه کشور هایی هستند؟

ایران به طور متوسط سالانه ۲۵۰ تن زعفران صادر می‌کند. بزرگترین خریداران عمده زعفران ایران در درجه اول امارات متحده عربی و اسپانیا و در درجات بعدی ایتالیا، آمریکا، ،هند، فرانسه، سوئد، آرژانتین، عربستان سعودی، سوند، بریتانیا و سوئیس قرار دارند.

ضوابطی عمومی برای صادرات یک کالا

به طور کلی برای شروع صادرات هر نوع کالایی ( خوراکی و غیر خوراکی) باید پنج امر مهم را ملاحظه کرده باشید:

1) مشخص کردن استراتژی:

یعنی از مرحله تولید زعفران گرفته تا مرحله بسته بندی و فروش و انتقال وجه و همه موارد را باید از قبل پیش خودتان مشخص و معین کنید تا بتوانید تجارتی مطمئن و سودآور داشته باشید.

فکر همه جای کار را باید از قبل کرده باشید: آیا زعفران را خودم بخرم یا اینکه خودم کشت کنم؟ اگر می خواهم کشت کنم چگونه زعفران را کشت کنم؟ چگونه بسته بندی کنم؟ چگونه بازاریابی کنم؟ هزینه های جانبی چه قدر است؟ آیا تمام شرائط لازم برای گرفتن مجوز های مربوطه را دارم؟ و … .

2) آگاهی از نیاز بازار جهانی:

به این معنا که باید بدانید که در حال حاضر مشتری های شما در سطح جهانی چه زعفرانی را می پسندند و کدام زعفران را خریداری می کنند و شما هم در همان جهت فعالیت کنید.

3) صادر کردن چه نوع زعفرانی بهتر است؟

این آیتم هم با شناخت نیاز بازار عملی می شود که بر اساس شناختن مشتری و نیاز های آنها شما هم همان کالا را صادر می کنید.

4) فرآیند صادرات چگونه است؟

از شروع و چگونگی صادرات کالا گرفته تا امور گمرکی و انتقالات وجه و … که همه اینها را باید با دقت رعایت کنید.

5) کدام کشورها برای صادرات خوب هستند؟

برای صادر کردن زعفران و هر کالایی دیگر یکی از مهم ترین آیتم ها همین است که شما مقصد خوبی برای صادر کردن کالای خود پیدا کنید و در غیر این صورت با مشکلاتی روبرو می شوید.

صادرات زعفران

مراحل صادرات زعفران در ایران

بررسی عمومی مراحل صادرات زعفران:

حالا با این شرایط گفته شده اگر هنوز قصد دارید در حوزه صادرات زعفران فعالیت کنید پس ما را همچنان دنبال کنید.

اما برای صادرات زعفران شرابط ویژه ای وجود دارد که ابتدا کلیت آنها را بررسی می کنیم و بعد توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم:

  1. خرید یا تولید زعفران مرغوب
  2. بسته بندی حرفه ای زعفران در سطح جهانی برای صادرات
  3. داشتن گواهی استاندارد
  4. داشتن گواهی بهداشت دامی
  5. ارائه کردن کارت بازرگانی

بررسی تفصیلی صادرات زعفران

مرحله اول:

اولین مرحله در صادر کردن کالایی مثل زعفران این است که شما قیمتی مناسب برای آن انتخاب کنید و برای این امر باید سراغ کمیسیون نرخ گذاری بروید.

در مرحله دوم:

کار شما بسته بندی حرفه ای کالا در سطح جهانی است و بسته بندی های زعفران برای صادرات معمولا کمتر از 30 گرم است و بیشتر از آن صورت نمی گیرد، دقت کنید که از اساسی ترین عوامل موفقیت در تجارت همین بسته بندی و تبلیغات است و همچنین الان شما نماینده کشورتان هستید لذا باید محصولی زیبا و مرغوب را به مشتریان جهانی خود معرفی کنید.

مرحله یا فرآیند سوم:

حالا زمان آن رسیده است که مجوز های لازم جهت صادرات زعفران را تهیه کنید که عبارتند از: گواهی استاندارد و گواهی بهداشت دامی نباتات (البته این مورد بستگی دارد به نوع کالا) و ارائه کردن کارت بازرگانی و همچنین معرفی نامه یا وکالتنامه ای که اظهارکننده زعفران به گمرک است وصورت عدل بندی و در آخر هم مجوز صدور را بر حسب مورد گرفته و محصول را در گمرک ثبت می کنید و به صادر کردن کالای خود مشغول می شوید.

چگونه زعفران خود را در گمرک ثبت کنیم:

شما بعد از آنکه تمام مجوز های لازم جهت صادرات را دریافت کردید و مراحل قبل را به طور کامل گذراندید باید محصول خود را در گمرک جمهوری اسلامی ایران ثبت کنید و شما برای این کار اظهار نامه صادراتی خودتان را تنظیم کنید و تکمیل اظهارنامه صادراتی شامل موارد زیر است:

مشخصات فرد صادر کننده کالا (زعفران)، مشخصات فرد اظهارکننده کالا (زعفران)، مشخصات مشتری، کشور مبداء، کشور مقصد (محل صدور زعفران)،مشخصات وسیله حمل و مبدأ بارگیری، شرائط معامله، تمامی مشخصات کالای صادراتی (زعفران) از جهت نوع و وزن و تعرفه و مقدار یا تعداد آن، مشخصات کامل محموله ( که از قبیل بسته ها، سبک و نوع بسته،‌ مقدار، علامت، وزن با ظرف می باشد.)، تمامی اقلام هزینه های گمرک، اسم گمرک محل تسلیم اظهارنامه و شماره و مشخصات ثبت اظهارنامه در دفتر گمرک محل جهت امضاء و مهر و تاییدیه ی گمرک و مقامات آن.

بعد از گدراندن تمامی این مراحل و کامل شدن اظهارنامه، این اظهارنامه با مدارک شما ضمیمه می شود و به بخش احراز هویت گمرک تسلیم می شود.

مرحله چهارم یا فرآیند چهارم:

حالا شما باید مدارک مورد نیاز را جهت صحت احراز هویت صادر کننده ارائه کنید که آن مدارک عبارتند از: صحیح بودن اسناد و مدارک تسلیمی، صحیح بودن مندرجات از جهت نوع و تعرفه زعفران و ارزش اظهار شده با اسناد و در مرحله آخر هم صلاحیت صادر کننده زعفران می باشد.

 مرحله پنجم:

در آخرین مرحله از مراحل صادرات زعفران باید به ارزیابی محصول صادراتی (زعفران) پرداخته شود و در این مرحله محصول صادراتی شما با اطلاعاتی که شما ثبت کرده اید مقایسه می شود و در صورتی که مطابقت وجود داشته باشد، اظهارنامه شما مهر و امضاء می شود و همچنین یک نسخه دیگر هم از آن اظهارنامه را به عنوان پروانه صادرات محصول به شما که صادر کننده هستید می دهند.