اطلاعات ارزشمند زعفرانی را، در اینستاگرام ماه‌چین دنبال کنید.

از خاصیت زعفران برای ریه چه می‌دانید!؟

آخرین بروز رسانی: 1 اسفند 1402
دسته‌بندی ها:
  • خاصیت زعفران برای ریه یکی از مهم ترین خواص زعفران محسوب می شود. زعفران گیاهی شناخته شده و گران قیمت در دنیا است. این گیاه در کشور ما هم جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده و به صورت های مختلف مصرف می شود. به دلیل ارزش غذایی و قیمت زعفران، این گیاه به طلای سرخ شهرت یافته. اما زعفران، علاوه بر مصارف غذایی، مصارف دارویی زیادی نیز دارد.

    در واقع زعفران به دلیل داشتن ترکیبات مختلف و خواص دارویی بی شمار، گیاهی دارویی محسوب می شود و یکی از این خواص شگفت انگیز، خاصیت زعفران برای ریه است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی ترکیبات مختلف زعفران و یکی از مهمترین خواص زعفران بپردازیم.

    خاصیت زعفران برای ریه

    ریه یکی از ارگان های مهم و حیاتی بدن محسوب می شود. در این روز‌ ها که بیماری های ریوی ناشی از ویروس‌ های مختلف و آلودگی هوا ما را احاطه کرده اند، باید حواسمان بیشتر به سلامتی این عضو باشد. یکی از روش‌ های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ های ریوی، استفاده از گیاهان دارویی است.

    زعفران به عنوان یک گیاه دارویی، نقش مهمی در تقویت ریه‌ ها دارد. ترکیبات موجود در زعفران و خاصیت آنتی اکسیدانی آن باعث شده که این گیاه به عنوان یک گیاه مفید در پیشگیری و بهبود بیماری‌ های تنفسی محسوب شود.

    زعفران برای سرفه

    یکی دیگر از خواص بی نظیر زعفران برای سرفه و بهبود آن است. همان طور که گفته شد زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است که باید گفت آنتی اکسیدان موجود در زعفرات برای درمان سرفه بسیار عالی بوده و تاثیر فوق العاده ای در بهبود سرما خوردگی ها آلرژی ها و سرفه های فصلی دارد پس به هیچ عنوان زعفران برای سرفه و بهبود آن را فراموش نکنید.

    بیماری های تنفسی فصلی

    هر ساله با تغییر فصل و آمدن فصل سرما، ویرووس‌ ها و بیماری‌ های فصلی سر و کله اشان پیدا می شود. بیماری‌ های فصلی ای مثل آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا که هرکدام از آن‌ ها به نحوی روی سیستم تنفسی بدن تاثیر می گذارند.

    یکی از عوامل اصلی مبتلا شدن به این نوع ویروس‌ ها، ضعف سیستم ایمنی بدن است. وجود ویتامین‌ هایی همچون ویتامین‌ های B و C در زعفران، باعث شده که این گیاه منبع مهمی برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب میشود. هم چنین زعفران گیاهی ضد عفونت است. پس می تواند گیاه دارویی خوبی برای رها شدن از دست بیماری‌ های عفونی و تنفسی باشد.

    یکی دیگر از خاصیت زعفران برای ریه، از بین بردن خلط های جمع شده در گلو و رفع گرفتگی‌ های تنفسی است. در واقع زعفران با از بین بردن این خلط‌ ها و عفونت‌ ها روند بهبود را تسریع می بخشد.

    از خاصیت زعفران برای ریه چه می‌دانید!؟

    خواص زعفران برای بیماران مبتلا به آسم

    آسم یک بیماری تنفسی است که باعث سرفه و تنگی نفس می‌شود. در واقع این بیماری با افزایش رادیکال‌ های آزاد شده در بدن، تنفس فرد را دچار اختلال می کند. طبق تحقیقات انجام شده، آنتی اکسیدان موجود در زعفران، منجر به کاهش رادیکال های اضافی در بدن می شود.

    ترکیبات موجود در زعفران، سیستم اکسیژن رسانی به سلول‌ های مختلف بدن را بهبود می بخشد. در نتیجه تنفس برای بیماران تنفسی راحت تر خواهد بود.

    وجود ترکیباتی چون کروسین، کروستین و سافرانال در زعفران، نه تنها در پیشگیری از سرطان مهم است، بلکه زعفران را به گیاهی ضد التهاب تبدیل می کند. ضد التهاب بودن زعفران، خاصیت مهمی برای بهبود بیماری‌ های تنفسی محسوب می‌شود، چرا که این خاصیت، باعث پیشگیری از حمله های تنفسی بیماران مبتلا به آسم می‌شود.

    از خاصیت زعفران برای ریه چه می‌دانید!؟

    آیا زعفران ضد درد است؟

    تقریبا همه ی ما می دانیم که زعفران گیاهی نشاط آور و ضد افسردگی است. اما علاوه بر این ویژگی ها، زعفران گیاهی ضد درد و آرام بخش نیز هست. پس یکی دیگر از خاصیت زعفران برای ریه، تسکین درد های ناشی از سرفه و التهاب های ریوی است. این گیاه با تاثیر بر روی اعصاب، درد را تسکین می بخشد.

    جمع بندی

    خواص گفته شده زعفران نه تنها برای آسم و بیماری های فصلی، بلکه برای تمامی بیماری ها تنفسی از جمله برونشیت، سیاه سرفه، آلرژی و حساسیت و… موثر می باشد.

    برای بهره مند شدن از خاصیت زعفران برای ریه، می توانید زعفران را در غذاهای خود استفاده کنید. یا به صورت مستقیم به صورت دمنوش زعفران و چای زعفران مصرف نمایید.

    این صفحه چقدر براتون مفید بود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶۲ رای
    برچسب ها:
    
    بدوندیدگاه
    در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *